Autoři Football Manageru si pochvalují předplatná
i Zdroj: Sports Interactive
Novinka Autoři Football Manageru si pochvalují předplatná

Autoři Football Manageru si pochvalují předplatná

Tomáš Trněný

Tomáš Trněný

Takřka desetinásobek hráčů přinesly sérii Football Manager předplatitelské služby. V rozhovoru pro Eurogamer si je pochvaloval šéf studia Miles Jacobson.

Reklama


  • Autoři série Football Manager si pochvalují partnerství s předplatitelskými službami.
  • Podle vedoucího studia Milese Jacobsona má série devětkrát více hráčů a dvaapůlkrát vyšší tržby.
  • Ze strany vývojářů jde o poměrně ojedinělý názor.

„Bylo to před pěti nebo šesti lety, kdy jsme poprvé oslavili dva miliony hráčů,“ řekl serveru Eurogamer vedoucí studia Sport Interactive Miles Jacobson. „A pak jsme si opravdu oblíbili předplatitelské platformy,“ dodal Jacobson.

Právě platformy jako Xbox Game Pass, PS Plus, Apple Arcade nebo Netflix měly na manažerskou sérii výrazný vliv. Z 2 milionů hráčů v roce 2020 se hráčská základna série prudce rozrostla. 

„Když tu dnes sedím,“ vypráví Eurogameru Jacobson, „a protože jsem nebyl na sociálních sítích, tato čísla nebyla veřejně aktualizována už dlouho, v době, kdy jsem se naposledy díval, máme 19,09 milionu hráčů. Z nich 7,5 milionu hrálo déle než pět hodin. Pokud hrajete hru déle než pět hodin, máte tendenci hrát mnohem déle,“ dodává šéf vývoje k titulu Football Manager 24.

Z nich si hru jen v červnu zahrály 2 miliony lidí. „To platí pro hru, která vyšla v listopadu 2023,“ připomíná Jacobson. FM24 tak mělo koncem léta více pravidelných hráčů než v době, kdy poprvé vyšlo. Dva roky po vydání, bez FM25 po šokujícím zrušení vývoje hry a bez dalších oficiálních aktualizací nebo patchů, které by zaplnily mezeru, je FM24 v podstatě větší než kdy dříve, uvádí Eurogamer.

„Máme devětkrát více hráčů; máme dvaapůlkrát vyšší tržby,“ řekl Jacobson a celkem pochopitelně dodává, že Sports Interactive jsou „s partnerstvími (s předplatitelskými službami) opravdu spokojeni“. Jde přitom o poměrně výjimečný hlas ze strany vývojářů, který si pochvaluje předplatitelské služby.

Například v červenci zakladatel Arkane Studios Raphael Colantonio označil Game Pass za „slona v místnosti“ v debatě o rozsáhlém propouštění ze strany Microsoftu. Tehdy ho označil za „neudržitelný model, který po desetiletí stále více poškozuje toto odvětví, je dotován nekonečnými penězi, ale v určitém okamžiku musí realita zasáhnout“. „Nemyslím si, že může koexistovat s jinými modely, buď všechny ostatní zabijí, nebo se vzdají,“ řekl Colantonio.

Stejný názor následně zazněl také od vývojářů a producentů ze studia Larian, které stojí za hitem Baldur's Gate 3. „Už mám dost všech těch nesmyslů, kterými nás zpočátku krmili, jako třeba nebojte se, nemá to vliv na prodeje, jen aby po letech přiznali, že to prodeje ovlivňuje velkou měrou,“ dodal také Colantio.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama