Autoři Callisto Protocol slibují, že postavy budou nejrealističtější v historii. Mluví i o raytracingu oční bulvy
Studio Striking Distance, autoři očekávané hororové akce The Callisto Protocol, vedle hutné atmosféry a hororové hratelnosti sází i na technickou pokročilost projektu. Kromě detailního prostředí, práce se světlem a děsivého designu monster by nás měly zaujmout i detailně zpracované postavy. O nich se během Gamescomu rozpovídal technický ředitel vývoje Mark James pro magazín TechRadar.
- Tvůrci The Callisto Protocol lákají na maximálně realistické obličeje
- Odlesky v očích počítá raytracing
Uvěřitelnost virtuálních hrdinů za poslední léta prošla překotným vývojem. Od primitivních textur bez emocí jsme se dostali například k realističtějšímu pojetí výrazu v revolučním L.A. Noire. Od roku 2011 se ale mimika postav posouvala ještě mnohem dále. Velmi realistické obličeje jsme vídali třeba v Red Dead Redemption 2, Hellblade: Senua's Sacrifice, Death Stranding, Horizon: Forbidden West nebo The Last of Us. Teď by štafetu lídra měl převzít právě Callisto Protocol.
„Naše postavy jsou nejrealističtější postavy, které jste kdy ve hrách viděli. A to do takové míry, že když jsme naši hru poprvé ukázali, všichni si mysleli, že jde o předrenderované záběry. Ale my říkali ‚Ne, takhle prostě naše postavy vypadají, takhle vypadá Josh Duhamel'. Máme kompletní sken, až do míry raytracingu u odrazů v očních bulvách. Takže když se podíváte naší postavě do očí, uvidíte v nich odrazy. Je to vyloženě drobný detail, ale to jsou přesně detaily, které jsou pro naší hru důležité,“ pochlubil se James v rozhovoru pro specializovaný magazín.
V rozhovoru autor dále vypichuje, jak moc jsou uvěřitelné a realistické tváře důležité pro poutavost hry. Vypichuje, že lidská mysl cíleně vyhledává tváře a rozpoznání obličejů patří k nejdůležitějším schopnostem člověka. V rovině hry by tak grafické zpracování mělo dále pomáhat v budování atmosféry a světa. Při vývoji tak šéf renderování Jorge Jiminez musel pracně ladit dopad světla na tvář pod různými úhly.
Kromě hlavního hrdiny by ale měly mít obličeje i monstra, proti kterým bojuje. Přesněji řečeno zbytky obličejů, nebo alespoň dílčí rysy lidskosti. To má z příšer dělat ještě strašidelnější nebezpečí a dále živit strach z toho, že se ve hře potkáváte s něčím, co dříve bylo normální lidskou bytostí.
The Callisto Protocol vychází 2. prosince na všechny současné platformy s výjimkou Nintendo Switch.