Autor Prince z Persie pracuje na Karatece
Jordana Mechnera si mnozí pamatují jako autora původního dua plošinovek Prince of Persia. Fanoušci pak i jako tvůrce akční arkády Karateka - vůbec prvního Mechnerova pokusu z roku 1984 o komerční hru. Svého času byla tato zubatá bojovka velmi úspěšná, dokonce krátce vedla prodejní žebříček, avšak vlivem opotřebení upadla v zapomnění jako Mechner sám, když se od roku 2003 zřekl účasti na nových dílech perského prince.
Nyní se však Mechner vrací jako nezávislý developer s jasným cílem: oživit Karateku. A to prostřednictvím remaku na XBLA a PSN, který chystá s menším vývojářským týmem.
Podle Mechnera je návrat ke Karatece ideální především z toho důvodu, že nikdy nedostala regulérní pokračování ani spin-off, a tak k ní může přistupovat s naprosto čistou hlavou a ničím nerušeným nadhledem.
Krom moderní herní grafiky a animací vynikne nová verze Karateky také o něco méně drsná hratelností. Současné požadavky si vyžádaly, aby ve hře na každé obrazovce nečíhala na hráče fatální smrt. Nová Karateka vyjde ještě v letos v blíže neurčený termín.