Autor DayZ dělá na dalším AAA projektu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Autor DayZ dělá na dalším AAA projektu

Autor DayZ dělá na dalším AAA projektu

David Plecháček

David Plecháček

6
Reklama

Když pomineme zástupce těch největších společností, udržet v hlavě jména vývojářů je až na výjimky poměrně složité. Ačkoliv jméno Deana Halla není tak notoricky známé, českému fanouškovi videoher by mohlo být povědomé. V Bohemia Interactive totiž pracoval na DayZ, původně modu pro Arma 2. Před dvěma lety ale odešel a založil vlastní studio. V něm už kutí třetí hru.

RocketWerkz, jak se novozélandské studio jmenuje, dosud pracovalo na ambiciózní hře Ion (trailer níže). Ta sice ještě nevyšla a ani se o ní příliš nehovoří, přesto se Hall rozhodl souběžně vytvořit další AAA hru. Ani o ní příliš nevíme, jen to, že jí financuje čínská společnost Tencent, která se soustředí na online gaming. A tak, nečekaně, Hall říká: „Bude to multiplayerová záležitost.“

„Kreslíme do písku čáru a říkáme: ‚Tohle je naše území v rámci vznikajících multiplayerových žánrů. V rámci vznikajících, nebo těch, které sestavíme ze stávajících částí.' Zkrátka věříme, že na trhu existuje určitá mezera, a právě proto musím být velice opatrný, jaká specifika vám prozradím,“ chlubí se Hall. Samozřejmě v tomto stádiu je vývoj hry hodně o nápadech a o experimentech, a tak jak Hall přiznává, ne vše, co by řekl, by ve hře nakonec opravdu bylo.

A také by mu někdo mohl nápady jednoduše vzít a přisvojit si je pro nějakou konkurenční hru. „Myslím, že až to lidí uvidí, pomyslí si, že to je hra, která zaplní určitou mezeru, ale to si lidé říkali i o DayZ," říká.

Tencent nebude působit jako vydavatel, nýbrž jako pouhý investor. Toto partnerství Hallovi umožnilo, aby z pětičlenného studia udělal studio pětkrát tak velké. „Přijali jsme takou strukturu našeho týmu, ve které dáváme každému značnou část autonomie. Přetáhli jsme zaměstnance Creative Assembly, Bethesdy i Bohemia Interactive - přijali jsme spousty zkušených lidí, kteří se vydali do této malinkaté země na konci světa,“ dodává Hall.

Hall má blízké vztahy i s Valve, a jak sám říká, Chet Faliszek, v současnosti druhý nejznámější muž po Newellovi, je pro něj něco jako mentor. „Vzal mě do Valve a ukázal mi, jak věci dělají a zároveň mě upozornil na některé chyby, které jsem v minulosti udělal já.“ Z přátelství nakonec vznikla první hra studia, Out of Ammo, pro virtuální headset HTC Vive. A teď si připomeňme zmiňovaný Ion. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama