ATARI zvažuje prodej svých vývojářských týmů
Nedávno zveřejněné výsledky hospodaření společnosti ATARI dokázaly, že se i přes mírné zlepšení oproti počátku roku 2005 nachází tato společnost ve stále hodně nepříjemné situaci. Čím déle se navíc ATARI nedaří napravit, tím horší konečné následky to pro ni bude mít. Proto se vedení rozhodlo jednat. CEO ATARI Bruno Bonnell prozradil MCV, že se chystá kompletní restrukturalizace americké pobočky ATARI, v jejímž rámci dojde k rozprodání některých IP a také interních vývojových týmů. K tomuto kroku se vedení ATARI rozhodlo už v prosinci minulého roku, kdy v hrubých obrysech vznikla nová firemní strategie.
ATARI se do budoucna hodlá daleko více soustředit na spolupráci s externími vývojářskými týmy než na vlastní produkční kapacity. Vyjde jí to totiž značně levněji. Neznamená to však, že k prodeji interních studií dojde okamžitě. Všechna totiž v této chvíli na něčem pracují, takže bude třeba počkat než svoji práci dokončí. Ve všech případech se totiž jedná o potenciální hity, které by mohly vydělat dost peněz. Ostatně posoudit to může každý sám: Níže jsou uvedeny interní vývojová studia ATARI a projekty, na nichž v současnosti pracují
Reflections – Driver: Parallel Lines.
Melbourne House – Test Drive titul pro současné platformy.
Paradigm - Stuntman 2 a Battlezone pro PSP.
Shiny Studios – nový Earthworm Jim titul a ještě jeden zatím tajný titul
Eden Studios – Test Drive Unlimited
Podle výše uvedených informací se zdá, že jako první bude ke koupi nabídnut tvůrčí tým Reflections, protože Driver: Parallel Lines vyjde během několika málo měsíců. Nakonec to však může celé dopadnou úplně jinak. Bonnell také prozradil, že americká pobočka ATARI zaměstnává okolo 250 lidí, což je prý neúměrně mnoho a brzy tak dojde na propouštění. Evropskou divizi ATARI prý nic podobného nečeká. Prošla si tím už v minulosti a na rozdíl od divize americké se jí daří, za což je na ni Bonnell extrémně pyšný.