apple-je-nejcennejsi-znacka-sveta
Novinka Apple je nejcennější značka světa

Apple je nejcennější značka světa

Ondřej Švára

Ondřej Švára

Reklama

Firma Apple, technologický gigant a sirotek po Stevu Jobsovi, se stala nejcennější značkou světa. Vyplývá to z aktualizovaného přehledu analytické firmy Interbrand. Hodnota značky se vyšplhala na 98 miliard dolarů (1,9 bilionu korun), ale co je ještě významnější - Apple změnil vrchol žebříčku po dlouhých třinácti letech, kdy mu vévodila společnost Coca Cola. Ta je nyní až třetí, když ji předstihl další technologický obr Google s odhadovanou hodnotou značky 93 miliard dolarů. Červené logo výrobce coly je pak ceněno na 79 miliard.

Apple je nejcennější značka světa
i Zdroj: Hrej.cz

Co z proměny na špici žebříčku vyplývá? Především to, že tahouny světového byznysu jsou dnes společnosti, zaměřující se nejen na produkci zboží, ale zároveň i webových služeb. Googlu i Applu pomohl neustále se zvyšující zájem veřejnosti o sociální sítě a vše s nimi spojené. Ať už hovoříme o fenoménu casual hraní, o sdílení osobních dat či o propojování aplikací mezi klasickou počítačovou technologií a chytrými telefony, to vše pomohlo Applu a Googlu, aby se dostaly nejen na špici byznysu, ale zároveň jejich značky meziročně extrémně posílily. Vždyť Google si v tabulce polepšil o téměř třicet procent a absolutním skokanem roku se stala firma jemu do značné míry podobná - Facebook. Jeho značka meziročně posílila o 43 procent. Hodnotu modrého loga nyní Interbrand odhadl na 7,7 miliardy dolarů.

Pro nás hráče má žebříček a posilování tria Apple-Google-Facebook samozřejmě rovněž velký význam. Právě tyto tři konglomeráty a další firemní řetězce na ně napojené budou do značné míry ovlivňovat herní trh. Vlastně už to dělají, casual a mobilní hraní se stalo nedílnou, neřkuli dominantní částí herního trhu.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama