Anonym prozradil o čem měl být Titan
Ačkoliv Blizzard o zrušeném projektu Titan nechce příliš mluvit, server Kotaku získal poměrně zajímavé informace od lidí, kteří na ambiciózním MMO pracovali, hráli ho nebo ho viděli před jeho překopáním minulý rok.
Titan měla být sci-fi hra, v níž by se hráči ocitli na Zemi v blízké budoucnosti poté, co lidstvo úspěšně odrazilo mimozemskou invazi. Hráči by se přidali k jedné ze tří organizací, které by mezi sebou bojovaly v utajených konfliktech o nadvládu nad planetou. Hra by se odehrávala jak ve Spojených státech, tak i v Jižní Americe, Evropě a Austrálii, ke kterým by v pozdějších rozšířeních přibyly i další lokace.
Originálním prvkem měla být dvojí hratelnost - hráči by přes den pracovali v každodenních profesích jako mechanik, prodavač nebo řezník, ale v noci by se pustili do válčení mezi sebou. Bojová část hry by nabídla několik různých tříd s různými dovednostmi a názvy jako Reaper, Ranger, Titan, Jumper nebo Juggernaut. Jumpeři by se rychle pohybovali po bojišti, Titani by byli tankové, Rangeři zneviditelňující se snipeři, a tak dále.
Vběhli byste do výtahu, kde byste si změnili oblečení jako nějaký superhrdina a vydali se po bok spolubojovníků do válečné vřavy.
Dle vyprávění jednoho ze zdrojů by hra plynule kombinovala oba styly. Například jako podnikatel byste měli na starost správu obchůdku, jako mechanik byste vylepšovali a upravovali vozidla, jako kuchař byste vařili jídla pro zákazníky své restaurace, když tu by vám zavolali s úkolem z vaší organizace. Vběhli byste do výtahu, kde byste si změnili oblečení jako nějaký superhrdina a vydali se po bok spolubojovníků do válečné vřavy. Nebo také telefonát ignorovali a zkrátka se dál věnovali své profesi.
Nebojové herní mechanismy by totiž byly propracovanější než v jakékoliv jiné hře. Nejen, že bychom tedy mohli vést vlastní obchod, ale také bychom mohli udržovat vztahy se zákazníky, spravovat podřízené a dokonce založit i virtuální rodiny. Žijící svět by byl plný obchodů, podniků, NPC s logickým každodenním chováním v závislosti na situaci ve hře i na vlastním rozvrhu. Blizzard údajně najal i několik lidí z Maxis, kteří se podíleli na vývoji The Sims, aby s tímto sociálním prvkem ve hře vypomohli.
Grafickou stylizací hru zdroje přirovnávají k Team Fortress 2.
I svět by tedy byl rozdělen do dvou typů - skutečný svět, kde by se pracovalo, craftovalo a socializovalo, a stínový svět, ve kterém by se naopak vedly bitvy a hrály známé FPS módy, jako například deathmatch nebo CTF. V městech by hra byla viděna z pohledu třetí osoby, zatímco v bitvách by se kamera přesunula do tradičního pohledu z vlastních očí.
Grafickou stylizací hru zdroje přirovnávají k Team Fortress 2, někdo dokonce jako mix filmu Úžasňákovi od Pixaru a filmečků ze StarCraft II, což není příliš vzdálené od současného stylu studia a spíše potvrzuje dlouhodobější trend.
Nicméně, takto měl projekt vypadat ještě před svým razantním předěláním a zmenšením vývojářského týmu na třetinu, což se stalo na začátku minulého roku. Objevují se spekulace, že za změnou směřování projektu stála přílišná podoba s Destiny (TPS/FPS sci-fi MMO odehrávající se na zničené Zemi), které vydává Activision, tedy stejný vydavatel her Blizzardu.
Avšak trochu naděje pro titul zbývá - jeden ze zdrojů serveru Kotaku prozradil, že ačkoliv Titan je ve skutečnosti mrtvý, předělaný projekt dostal nové kódové označení a docela dost lidí pracujících na něm ve své práci stále pokračují navzdory včerejšímu oznámení. Že bychom se tedy někdy dočkali něčeho, co již není Titan, ale možná z něj stále vychází? Ostatně, proslýchá se, že jeden z nových projektů, na kterém Blizzard pracuje, nese název Prometheus - tedy jméno jednoho z bájných Titánů.
Ať už bude změněný titul jakýkoliv, nejspíše se nebude jednat o MMO. Mike Morhaime ve včerejším rozhovoru sdělil, že v součastnosti Blizzard práce na žádném MMO neplánuje, takže současná podoba post-Titana bude s největší pravděpodobností dost upravená.