Analytik naznačil, v čem pro vývojáře spočívá kouzlo služby Xbox Game Pass
Game Pass je skvělou volbou pro hráče, v bohaté knihovně se najdou zástupci snad všech žánrů, takže si vybere opravdu každý. Služba je však zároveň i bezpečným přístavem pro některé vývojáře, kteří jsou zde po dohodě s Microsoftem ochotni zpřístupnit své novinky hned v den vydání.
- Game Pass může být součástí strategie minimalizující riziko neúspěchu konkrétní hry
- Microsoft se nesoustředí na krátkodobé výdělky
Na skutečnost poukázal analytik společnosti Ampere Analysis – Piers Ardling-Rolls. Podle něj je Game Pass atraktivní především pro tvůrce, kteří neočekávají, že by jejich novinka ovládla prodejní žebříčky. Start v Game Passu označil jako strategii ke snížení rizika neúspěchu. „Zajistí to platbu předem, nabízí zaujaté publikum čítající přes 18 milionů předplatitelů, které může být dále monetizováno skrze útraty přímo ve hře,“ vysvětlil s tím, že si autoři navíc zachovávají jistou flexibilitu, později mohou hru odebrat a nabídnout ji mimo Game Pass.
Analytik se na situaci podíval také z pohledu Microsoftu. Přimět vývojáře vydat hru v Game Passu sice může být nákladné, investice se ale v budoucnu vrátí. „Microsoft nepřemýšlí o krátkodobých výdělcích, pokračuje cestou agresivní akvizice obsahu a předplatitelů pro Game Pass.“ Z hlediska konkurenceschopnosti jde podle něj o velmi dobrou strategii.
Do Game Passu se začátkem měsíce zařadili Outrideres, 20. dubna obohatí nabídku MLB The Show 21, divoké spekulace dokonce naznačují, že do knihovny zamíří také další díl válečné vřavy Battlefield. Zatímco předplatitele služby bohatá nabídka velice těší, majitelé konkurenční konzole zatím marně vyhlíží odpověď ze strany Sony.