amnesia-prekonala-hranici-200-tisic-kopii
Novinka Amnesia překonala hranici 200 tisíc kopií

Amnesia překonala hranici 200 tisíc kopií

Marek Švrkala

Marek Švrkala

6
Reklama

Přes původní nepříliš pozitivní informace o prodejích skvělého hororu Amnesia: The Dark Descent si nakonec vývojáři mohou otevřít lahvinku šampaňského na oslavu. Hra se po čtyřech měsících na trhu může pyšnit 200 tisíci prodanými kopiemi. Malé skandinávské studiu Frictional Games tak má zajištěnou další existenci. Více než polovina prodaných kopií byla zakoupena v různých slevových akcích (až 75 %) a speciálních nabídkách, čímž se zisky týmu snížily. Přesto jde o ohromný úspěch, vždyť tvůrci zprvu snili pouze o prolomení statisícové hranice. Už nyní vysněnou metu zákazníci zdvojnásobili. Hráči mají navíc o Amnesii zájem stále, nyní se denně prodá kolem 200 kopií, které stačí na zaplacení denních nákladů studia. Zbytek pak vývojáři mohou ukládat na další projekty nebo jinak investovat.

Frictional Games díky skvělým prodejům znovu nabyli důvěru v platformu PC, která trpí vysokou mírou pirátství. "Prodeje jsou pro nás dobré natolik, abychom získali další motivaci k vývoji her na PC jako hlavní (a dokonce i jediné) platformě. Online trh zde roste, jsme přesvědčeni, že tomu tak bude ještě dlouho. Vývojáři, kteří chtějí tvořit exkluzivně pro konzole, by vše měli znovu promyslet," píší Frictional Games na svém blogu. Švédské studio hru připravilo samo bez spolupráce s vydavatelstvím, čímž si ukrojilo větší podíl z prodejní částky. "Neznamená to, že jsou distributoři špatní, avšak každý tým by měl celou záležitost před podpisem smlouvy pořádně zvážit. Vydání hry bez jakékoli finanční podpory a bez pomoci s reklamou je složité, pokud se ale vše povede, rozhodně to stojí za námahu."

Důležitou marketingovou roli sehrála namísto vydavatele média. Prodeje podpořily příznivé recenze, úspěšná videa na YouTube a nadšená komunita na sociálních sítích. Větší zájem o svou práci pociťují zástupci Frictional Games i dnes, tedy v období po odtajnění finalistů nezávislých cen IGF (Amnesia byla nominována hned do tří kategorií). Úspěch strašidelného titulu samozřejmě podpořil celé studio i do budoucna. Vývojáři nyní mají dost peněz na přípravu dalšího projektu, navíc si mohou zvýšit platy na "slušnou úroveň".

Přestože Frictional Games mohou ve svých dalších plánech trochu zariskovat, zatím zůstávají spíše při zemi. Studio nehodlají zásadně rozšiřovat, zvažují spíše spolupráci s jiným týmem, který by se podílel na vytvoření konzolových portů některých projektů. Existuje tak naděje, že se Amnesia objeví také na konzolích. Již dříve avizovaný nový projekt bohužel autoři ani v tomto článku na blogu příliš neosvětlili. Zmínili jen, že je jejich cílem "posunout zážitek opět o stupínek dále". Pomoci k tomu má lepší využití emocí, které přispěje ještě k větší strašidelnosti nové hry. Držíme palce.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama