American McGee pracuje na nové Alence
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka American McGee pracuje na nové Alence

American McGee pracuje na nové Alence

Pavel Makal

Pavel Makal

2
Reklama

American McGee je zajímavý chlapík, a to nejen kvůli svému netradičnímu jménu. V herním průmyslu začal na pozici technické podpory pro v té době raketově rostoucí id Software, brzy se ale dostal na pozici level desingera a hudebního manažera. Vedle svých kolegů Tima Willitse a Kevina Clouda je vnímán jako člen druhé generace id Softu po Carmackovi, Romerovi a Hallovi. Jeho jméno si ale nejspíš spojujete především s trochu jinými hrami, než je Doom.

Po vzoru slavných vývojářů své doby totiž neodolal a použil jej přímo v názvu své hry – American McGee’s Alice z roku 2000. Tato 3rd person akce, notně kombinovaná s plošinovkou, je notně bizarní adaptací klasického díla Lewise Carolla o Alence v Říši divů. Pokud máte tuto předlohu spojenou s filmovou adaptací s Johnny Deppem v roli šíleného Kloboučníka, asi byste byli podobou magické říše dost udiveni. Kocour Šklíba tu místo nadýchaného obláčku vypadá jako vyzáblá a potetovaná sbírka tesáků na nohách, nebozí obyvatelé úpí pod nadvládou zlé královny a jejích pohůnků a Alenka v zakrvácené zástěře se velmi schopně ohání vorpálovým meč…no, spíše kuchyňským nožem. Navíc je to celé dost možná jen výplodem choré mysli traumatizované dívky, jejíž rodina zahynula při požáru a nebohá jediná přeživší byla zavřena do blázince. Hra si vysloužila slušná hodnocení a osobně na ni rád vzpomínám.

McGee se ve světě pohádkové literatury inspiroval i nadále – American McGee’s Oz ale nikdy nevyšel a American McGee’s Grimm, epizodický titul pro platformu GameTap, si kdovíjaký věhlas nevydobyl. Pokud pomineme ostatní herní projekty, na nichž se podílel, jako je Scrapland z roku 2004 nebo Bad Day L.A. z roku 2008, dojdeme až k pokračování videoherní Alenky. To vyšlo v roce 2011 pod názvem Alice: Madness Returns na PC, PS3 a Xbox One a v balení jste dokonce našli port prvního dílu. Mimochodem, Madness Returns si nyní můžete zahrát v rámci režimu zpětné kompatibility i na Xbox One. I přes nadprůměrná hodnocení si tahle akční adventura cestu k masám hráčů nenašla a server GamesRadar ji zařadil do žebříčku 100 nejpřehlíženějších her své generace.

To ale neznamená, že by si tvrdé jádro příznivců značky nepřálo další pokračování. Už v roce 2017 McGee napsal na svůj blog, aby ho fanoušci přestali otravovat s otázkami o třetím dílu série. On sám totiž prý nemá nad osudem značky žádnou moc, byť by se na vývoji potenciální další Alenky rád podílel. Už tehdy připustil, že se pravděpodobně někdy v budoucnu (než všichni zemřeme) nového pokračování dočkáme, vše má ale v rukou EA. Úsměvné je, že jen pár let předtím sám aktivně zjišťoval mezi fanouškovskou základnou míru zájmu o další hru v sérii. V září 2017 nakonec prohlásil, že se tedy na možnosti nového dílu podívá.

Uplynul rok a půl a jak se zdá, McGee zatím projekt neopustil. Na svém blogu uvádí, že tvrdě pracuje na designu, výtvarných návrzích a příběhu pro Alice: Asylum, prequel, který se bude zabývat Alenčiným bojem s traumatem, které jí způsobila ztráta rodičů. Pokud chcete jeho snahu podpořit, můžete se třeba zapojit do kampaně na Patreonu, která preprodukční fázi hry pomáhá. Chtěli byste se znovu vrátit k Alenčiným dobrodružstvím, nebo vám toto téma již přijde dostatečně opotřebované? Dejte nám vědět v komentářích.

 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama