Amanita Design představuje Phonopolis, půjde o její vůbec první 3D hru
Čeští umělečtí géniové Amanita Design vstupují do neprobádaných vod. Se svou novinkou Phonopolis totiž poprvé vyzkouší plně 3D grafiku. Také sází na vážnější téma utopie a politické autority. Na druhou stranu zůstává klasický umělecký svéráz a důraz na audiovizuální zpracování.
- Amanita Design představuje svůj aktuální projekt
- Phonopolis se bude zabývat kolektivním myšlením a utopismem
- Využije 3D grafiku, dabované vyprávění a kartonové modely světa
Hlavním hrdinou hry bude mladík Felix, který s ostatními občany města Phonopolis bojuje s hrozbou autoritářského vůdce, hodlajícího pomocí tlampačů ovládnout kolektivní myšlení všech lidí. Hra tedy rozebírá problematiku individualismu, zodpovědnosti a manipulace. Opírá se i o tvorbu George Orwella.
“Vůdce, diktátor ve městě Phonopolis, který snad kdysi měl i dobré úmysly, chtěl vytvořit dokonale šťastnou společnost. Vynalezl tedy systém amplionů a podprahových povelů, kterými měl společnost vést k dokonalosti. Ve výsledku ji ale zotročil. Povely lidi zbavují vlastní vůle a dělají z nich pouhé součástky v uměle vymyšlené společnosti – stroji,” představují zápletku autoři.
Zajímavostí je, že za hrou stojí nový tým autorské trojice Petra Filipoviče, Evy Markové a Oty Dostála. Dle tiskové zprávy se trojice odráží od meziválečné avantgardy a uměleckých směrů využívaných jako nástroje propagandy. “Tyto směry přinesly do společnosti tendenci k odmítání tradice a vzývání nového revolučního myšlení. Obdiv k pokroku a přesvědčení o možnosti nového nastavení společnosti byly velkou inspirací pro námět naší hry. Stylizaci propojujeme s humorem a nadsázkou, která byla pro nás prvořadá. Snažíme se vycházet z avantgardního umění a přetvářet jej v groteskní obsah, který je blízko hravosti dětských hraček a papírových skládaček. Hráči chceme předat nadhled a trochu upřímné dětské veselosti,” přibližuje zpracování a inspiraci hry Eva Marková.
Typické kouzlo dodá Phonopolis zpracování světa. Město je vytvořené ze skutečného modelu z vlnité lepenky. Tvůrci se prý snaží maximální množství kulis vytvořit ručně, textury tedy překreslují na kusy kartonu a poté digitalizují. Cílem je vyobrazit Phonopolis jako malý, ručně vytvořený svět. Úplně poprvé by ale měl být skutečně plně trojrozměrný. Na Amanitu tak čeká nová výzva.
Změny se udály i na poli zvuku. Hra totiž nabídne vyprávění se skutečným jazykem. Dříve si studio vystačilo s roztomilým žvatláním. Naopak jistoty zůstávají u soundtracku. O ten se totiž postará skvělý Tomáš Dvořák, lépe známý jako Floex. Zvukovým designem byl pověřen Matouš Godík (Creaks, Samorost 3).
Amanita zatím potvrdila vývoj pro PC a Mac. Další platformy oznámit nemůže, protože je hra v poměrně rané fázi vývoje. S tím souvisí i očekávané datum vydání, tvůrci totiž předpokládají, že výroba zabere ještě více než rok. Na Phonopolis si tedy ještě nějaký ten pátek počkáme.