Amanita Design představuje Phonopolis, půjde o její vůbec první 3D hru
i Zdroj: Tisková zpráva
Phonopolis Novinka Amanita Design představuje Phonopolis, půjde o její vůbec první 3D hru

Amanita Design představuje Phonopolis, půjde o její vůbec první 3D hru

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

18. 5. 2022 15:00

Čeští umělečtí géniové Amanita Design vstupují do neprobádaných vod. Se svou novinkou Phonopolis totiž poprvé vyzkouší plně 3D grafiku. Také sází na vážnější téma utopie a politické autority. Na druhou stranu zůstává klasický umělecký svéráz a důraz na audiovizuální zpracování.

Reklama

  • Amanita Design představuje svůj aktuální projekt
  • Phonopolis se bude zabývat kolektivním myšlením a utopismem
  • Využije 3D grafiku, dabované vyprávění a kartonové modely světa

Hlavním hrdinou hry bude mladík Felix, který s ostatními občany města Phonopolis bojuje s hrozbou autoritářského vůdce, hodlajícího pomocí tlampačů ovládnout kolektivní myšlení všech lidí. Hra tedy rozebírá problematiku individualismu, zodpovědnosti a manipulace. Opírá se i o tvorbu George Orwella.

“Vůdce, diktátor ve městě Phonopolis, který snad kdysi měl i dobré úmysly, chtěl vytvořit dokonale šťastnou společnost. Vynalezl tedy systém amplionů a podprahových povelů, kterými měl společnost vést k dokonalosti. Ve výsledku ji ale zotročil. Povely lidi zbavují vlastní vůle a dělají z nich pouhé součástky v uměle vymyšlené společnosti – stroji,” představují zápletku autoři.

Zajímavostí je, že za hrou stojí nový tým autorské trojice Petra Filipoviče, Evy Markové a Oty Dostála. Dle tiskové zprávy se trojice odráží od meziválečné avantgardy a uměleckých směrů využívaných jako nástroje propagandy. “Tyto směry přinesly do společnosti tendenci k odmítání tradice a vzývání nového revolučního myšlení. Obdiv k pokroku a přesvědčení o možnosti nového nastavení společnosti byly velkou inspirací pro námět naší hry. Stylizaci propojujeme s humorem a nadsázkou, která byla pro nás prvořadá. Snažíme se vycházet z avantgardního umění a přetvářet jej v groteskní obsah, který je blízko hravosti dětských hraček a papírových skládaček. Hráči chceme předat nadhled a trochu upřímné dětské veselosti,” přibližuje zpracování a inspiraci hry Eva Marková.

Typické kouzlo dodá Phonopolis zpracování světa. Město je vytvořené ze skutečného modelu z vlnité lepenky. Tvůrci se prý snaží maximální množství kulis vytvořit ručně, textury tedy překreslují na kusy kartonu a poté digitalizují. Cílem je vyobrazit Phonopolis jako malý, ručně vytvořený svět. Úplně poprvé by ale měl být skutečně plně trojrozměrný. Na Amanitu tak čeká nová výzva.

Změny se udály i na poli zvuku. Hra totiž nabídne vyprávění se skutečným jazykem. Dříve si studio vystačilo s roztomilým žvatláním. Naopak jistoty zůstávají u soundtracku. O ten se totiž postará skvělý Tomáš Dvořák, lépe známý jako Floex. Zvukovým designem byl pověřen Matouš Godík (Creaks, Samorost 3).

Amanita zatím potvrdila vývoj pro PC a Mac. Další platformy oznámit nemůže, protože je hra v poměrně rané fázi vývoje. S tím souvisí i očekávané datum vydání, tvůrci totiž předpokládají, že výroba zabere ještě více než rok. Na Phonopolis si tedy ještě nějaký ten pátek počkáme.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama