Zpět na článek

Diskuze: Alpha Protocol

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Paul_cz
Paul_cz
Level 1 Level 1
9. 6. 2010 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypni si AA a AF v ovladačích grafiky.

Voayage
Voayage
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já používám pořád vtipkování, dokonce jsem už dostal perk Jednokolejné uvažování :-D

MRX
MRX
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PlayStation
7. 6. 2010 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana.: No téměř na každou osobu máš složku a z té lze zjistit, jaký přístup u něj zabere.
Ale chápu, že každému tento způsob dialogů nemusí sednout.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Voayage: Jo, s tím souhlasím. Té hře se akorát musí dát šance.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Voayage: To je těžko. Alpha Protocol prostě člověku připomíná Mass Effect asi tak jako z Torchlight je cítit Diablo. Těžko se pak ubránit srovnání.

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana.: pokial viem, tak tam urcujes postoj/ton, nie konkretnu odpoved, a na to zase nepotrebujes hodinu :)

MRX
MRX
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PlayStation
7. 6. 2010 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana.: Není to nesmysl, ty v životě taky čekáš 10 minut než něco řekneš? :)
Je to zábava, zatímco ten druhý mluvím, tak ti musíš přemýšlet, co mu řekneš a ještě sledovat co ti říká. Dialogy jsou tak pěkně plynulé.
Máš tam přednastavenou odpověď podle toho co jsi použil posledně, takže pokud to nezměníš, jde tam automaticky to přednastavené.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin: Já vím, že to není problém autorů, ale dělají hru pro mezinárodní trh, s tímhle mohli (měli) počítat. Jo, na jednu stranu je to fajn prvek, který jsem třeba oceňoval u Fahrenheita, ale na stranu druhou, kdo není zběhlý v jazyce, má dost smůlu. Ve větě, když nevíš slovo, většinou ho kontextově dosadíš, ale u jednoslovné odpovědi to může být problém. I když v zásadě tam myslím platí, že žoviální způsob je vlevo, agresivní nahoře a profesionální vpravo.

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: ale neznalost angličtiny není problém autorů...a ten limit je super...věc názoru...sto lidí, sto chutí :)

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin: právě ten časový limit je neskutečná pruda. Sorry, ale pokud odpověď volím jedním slovem, pokud to slovo v angličtině náhodou neznám, jsem v prdeli a díky limitu si ho nestihnu najít ve slovníku. :( To mi docela vadí.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BluD: Pochybuju, pokud za demo nepovažujeme verzi na rapidech a torrentech. ;)

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S recenzí vesměs souihlasím, nestotožňuji se však s výsledným hodnocením. Alpha protocol je jednoznačně nejlepší špionážní RPG na trhu a to co nabízí v rámci hratelnosti nikde jinde nenajdete. Silná inspirace Mass Effectem (dialogový systém, skotečně závažné změny ve scénáři podle hráčovi volby, osobitý příběh) je jedině k užitku a přiznejme si to - kde jinde jste viděli takhle dobře vyvážený kompromis mezi akcí a RPG? Je to ale právě RPG systém, který naopak ironicky sráží moje osobní hodnocení z 9 na 8. Proč? Je to jednoduché - dynamická a rychlá střelba se s házením kostek nemá mopc ráda. Můžete nepříteli mířit přímo na hlavu, ale pokud nemáte slušnou úroveň střelby z dané zbraně a hlavně - v pozadí vám padnou špatná čísla na kostkách, prostě se netrefíte. Další absurdní situace nastávají, pokud máte opravdu vysokou schopnost plížení. Úplně bez problémů projdete středem osvětlené místnosti a co je ještě horší, můžete dokonce sejmout nepřítele ze zálohy přímo před nosem jeho kolegy. Ale prostě protože máte aktivní schopnost Tajný agent, kolega ani nehne brvou a nechá se vklidu zlikvidovat též. AI nepřátel je vůbec neskutečně tupá a to je bohužel důvod, proč tahle hra není dokonalá. Všechno ostatní klape jako hodinky, nesouhlasím ani s tím, že by byl nějaký problém s krytím, mě se to tedy za celou hru nestalo, že bych s tím měl nějaký problém. Souboje s bossi lze někdy přeskočit nejen ukecáním, ale také efektní likvidací ze zálohy (za což dostanete speciální pozlacené zbraně). Každopádně taktika kterou popisuje recenzent se nedá uplatnit vždy, bossové mají nehezký zvyk útočit i přímo na tělo a pokud nemáte vysoké bojové umění, je v takové situaci lepší prostě před ním zbaběle zdrhat, dokud zase nevytáhne bouchačku. Každopádně hlavní devizou této hry je skutečně její variabilita a ani chyby v AI, slabší grafika a někdy opravdu absurdní situace zaviněné RPG systémem, jí níže než na 8/10 nedostanou. Rozhodně si tuto hru zahraju ne jednou, ne dvakrát, ale vícekrát. Její kvality budou podle mě vyšší s opakovaným hraním, kdy už budete vědět co vás čeká a jakým chybám se vyhnout.

@jishuv (seznam.cz): jen bych tě chtěl upozornit, že na hlavní nedostatek hry, tedy grafiku, autor recenze upozorňuje hned v úvodu a ne že se o ní nezmiňuje, jak píšeš. Na druhou stranu souhlasím, že recenze neobsahuje všechny důležité aspekty hry.

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě rozhodně zatím překvapení roku a 9/10 naprostá závyslost....těšíte se až to dohrajete abyste mohli hrát znovu...a taky sem dost nevyspanej :/

jinak že by v té hře byla nějaké grafika sem si ani nevšiml...ale je tam spousta zajímavých osobností, tajemných zákoutí, lží, intrik, spekulací a rozhodování....

Odulin
Odulin
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze dobrá a souhlasím s autorem.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
10. 6. 2010 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shiftey: Zcela otevřeně? Stáhni warez verzi, vyzkoušej, uvidíš. Pak smažeš a buď jelo a koupíš, nebo nejelo a víš 100% na čem jsi.
Papírově to nerozjedeš. Ale papírově já na notebooku taky nerozjedu 70 % her, které mám na disku.

shiftey
shiftey
Level 1 Level 1
10. 6. 2010 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslite ze to rozebehnu na sestave Intel core Duo T2300T (1,66GHz), 1GB ram, ATI X1600 (256 MB)? Je to notebook. Proc uz se nedelaj dema, bylo by jasno. Nova sestava se planuje zrejme na konec leta, ale tohle bych si rad zahral uz ted...

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
8. 6. 2010 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už napsal MRX - když se někdo nechá inspirovat Mass Effectem, je to jedině dobře a nevidím na tom nic špatného. Jinak bych chtěl říct, že tahle hra si o opětovné hraní přímo říká - ten příběh je opravdu hodně zamotaný a teprve na druhou jízdu bude podle mě mnohem ucelenější. Já jsem hru dohrál a teď ji rozjíždím na Hard za veterána a doslova už se těším, paradoxně právě proto, že vím co mě čeká.

Co se týče těch dialogů - tak zase přesně jak píše MRX - když si pročteš složky konkrétních osob máš tam vpodstatě téměř jasně napsáno co na ně platí a co ne, takže to zase není tak o náhodném klikání. Naopak. Je pravda, že ani já jsem si nepročítal všechno, je tam toho prostě hrozné množství, ale klíčové informace jsem si vyčetl.

Voayage
Voayage
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, ale musím konstatovat, že i přes ty chyby je to opravdu vyjímečná hra. Čert vem grafiku a technickou vymakanost (i když někdy je už vážně na hranici bugetových titulů). Má to skvělý příběh (ještě jsem to ale nedohrál) a ty možnosti, jak plnit misi taky nejsou špatné.

Voayage
Voayage
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: No ale proč ho tak připomíná? No protože je tam podobný systém rozhovorů. A jsme zase u té originality...

Voayage
Voayage
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kopie. Na to slovo začínám být alergický. Ono je dneska těžké udělat opravdový originál, když
všechny "originální" prvky byly již použity. A srovnávání s ME je taky na houby. Vždyť ta hra je taky kopie jiných her! Přidala něco nového, ale jinak je to to samé jako vždy. A tak to bude napořád. Taky nekritizujete hru za to, že se v ní střílí. "Ale vždyť to už tu bylo!" Zkrátka, už nejde udělat nic opravdu "originálního". Rozhovory, systém střílení, systém krytí, stealth...Tak by to mohlo pokračovat. I tak je AP odlišné v tom, jak všechny tyto prvky dokázalo skloubit dohromady. To je jeho "originalita."

montana.
montana.
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Vsak na PC to u nas vyslo v cestine. V cem je problem? :)

Jinak casovej limit u rozhovoru je samozrejme nesmysl. Podle ceho to pak voli odpoved, kdyz to clovek nestihne?

YcemaN
YcemaN
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin: Ale notak :) To co jsi napsal plati tak maximalne u prvniho hrani AP.Je jedno jestli mas na odpoved 10s nebo 10 minut kdyz nevis behem prvniho hrani jak budou postavy reagovat :) Az to budes hrat podruhe tak uz na nejakem case nebude zalezet.Kdyz budes chtit nejakou cestou tak odpovis dobre.
A k te kopii ME.Proc by se u kazde hry melo rozhodovat jestli je to kopie ? Tohle byla narazka na obsidian.

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Icem4n: Ale podle tebe teda bude každá hra kde se budeme rozhodovat mezi několika možnostmi odpovědi kopie ME? Máš dojem že to jde udělat jinak? myslím že tohle se oproti ME HODNE odlišuje, už jen tím že na odpověď máš pouze pár vteřin a odpovědi jsou často vlastně zastoupeny jen typem chování...takže v ME můžeš přemýšlet klidně 2 minuty běhěm rozohovru zda řekneš ANO nebo NE ale tady prostě musíš přemýšlet daleko rychleji, pružněji a častokrát si po rozohovoru říkáš sakra...měl sem se chovat jinak.

jishuv@seznam.cz
jishuv@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechapu dve veci. Co je ta skloubena "klasicka hratelnost"? To je co? To je jako napsat, ze skloubi "tradicni emoce". naprosto bezobsazna veta. Pokud chtel autor do vety neco dat, tak by mel skloubit tu variabilitu o niz pise s necim podobne konkretnim. Protoze i variabilita muze byt soucasti hratelnosti. Tehle prazdnych frazi je herni zurnalistika cim dal plnejsi.

A nechapu hodnoceni, ktere neodpovida textu. Text by balacoval po odvolavkach na Drus Ex, Fallouty a obrovske moznosti variability na hrane devitky. Takze o ty dva body ji srazi jen nedokonale kryti a akce tvorena "jen strilenim"?
Mne spis prijde, ze autor chtel dat mensi cislo, ktere vic bude odpovidat prumerum na metacritics a za ktere ho kazdy nebude kritizovat za nadrzovani.

Z obecne vysoke kvality recenzi na hrej mi tahle prijde slabsi. Nedozvedel jsem se nic o systemu miniher, nic o strukture misi, jestli jsou jen bojove nebo existuje i klasicke RPGckove prokecavani, pomerne malo o kvalite pribehu atd.

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
10. 6. 2010 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shiftey: Nerozbehnes a kdyz, tak velmi, velmi pomalu. Chtelo by to vic operacni pameti a lepsi grafiku.

Reklama
Reklama