Aktualizace pro remasterovaný Oblivion odstranila všechny verze upscalingu
„Prostě to funguje". Slavná slova Todda Howarda se opět probouzí k životu. Důvodem je zpackaná aktualizace pro remasterovaný Oblivion.
- Páteční update pro remasterovaný Oblivion odstranil všechny formy upscalingu a generaci snímků
- Problém se týká pouze verze pro Xbox Game Pass
- Aktivní fanoušci přišli na způsob, jak dané technologie opět aktivovat
„It just works" (prostě to funguje), slavná slova Todda Howarda, tvůrce kultovních herních RPG sérií Fallout a The Elder Scrolls, se často stávají terčem vtipů a ironických poznámek na konto americké vývojářské společnosti Bethesda Game Studios. Díky včerejší aktualizaci pro remasterovanou verzi The Elder Scrolls IV: Oblivion se spousta natěšených fanoušků do studia opět opřela. Ptáte se proč? Důvod je velmi jednoduchý.
Po updatu ze hry totiž zmizely veškeré formy upscalingu (NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS) a generování snímků, což pro mnoho dobrodruhů, kteří se těšili na víkendovou výpravu do Cyrodiilu, znamená značný propad výkonu. Problém se týká pouze verze pro předplatitelskou službu Xbox Game Pass, na Steam zmiňovaná aktualizace prozatím nedorazila (a v této formě snad nedorazí). Nad tím, proč se takto problematický update rozhodli tvůrci vydat během pátečního odpoledne, tedy před víkendem, zůstává rozum stát. Rozhořčení hráčů je tedy na místě. Internetem se začaly šířit návody, jak upscaling a generování snímků ve hře manuálně zapnout. Jeden z návodů, který se nachází na sociální platformě Reddit, naleznete zde. Dávejte si nicméně pozor, některé z postupů u verze pro Game Pass deaktivují achievementy (lze obejít modifikací). Snad se brzy dočkáme oficiální nápravy ze strany vývojářů a tato školácká chyba skončí na propadlišti herních dějin.
Propastný rozdíl: Video porovnává remaster Oblivionu s původní hrou
Už jste zapomněli, jak vypadal původní Oblivion? Čerstvé porovnání s nově vydaným remasterem vám osvěží paměť.