„AI není řešení, ale nástroj.“ Larian reaguje na plány Elona Muska
i Zdroj: Larian Studios
Novinka „AI není řešení, ale nástroj.“ Larian reaguje na plány Elona Muska

„AI není řešení, ale nástroj.“ Larian reaguje na plány Elona Muska

Andrej Holátko

Andrej Holátko

Elon Musk znovu rozvířil vody herního průmyslu svým nejnovějším prohlášením. Ne všichni vývojáři ale sdílejí jeho nadšení – jeden z nich mu poslal jasný vzkaz.

Reklama

  • Elon Musk tvrdí, že jeho studio xAI vytvoří do roku 2026 „skvělou“ AI hru
  • Michael „Cromwelp“ Douse z Larian Studios varuje před ztrátou lidského doteku v tvorbě her
  • Podle Douse je skutečný problém průmyslu nedostatek vize a silného vedení, ne technologie

Elon Musk opět vzbudil pozornost, když oznámil, že jeho studio xAI plánuje do konce roku 2026 vydat „skvělou“ hru vytvořenou umělou inteligencí. Ohlas z herního průmyslu na sebe nenechal dlouho čekat – mezi prvními reagoval Michael „Cromwelp“ Douse z Larian Studios, které stojí za veleúspěšným RPG Baldur’s Gate 3.

Elon Musk plánuje nový experiment – a tentokrát se týká her
i Zdroj: Variety/Getty Images

Elon Musk plánuje nový experiment – a tentokrát se týká her

Elon Musk znovu budí pozornost. Po autech, raketách a sociálních sítích se pustil do dalšího ambiciózního projektu, který má změnit způsob, jakým lidé tvoří a hrají hry.

Podle Douse není problém herního světa v nedostatku technologií, ale v absenci vize a vedení. „AI má své místo jako nástroj, ale potřebujeme víc lidí, kteří tvoří pro lidi,“ uvedl ve svém příspěvku. Kritizoval také trend proměňování her ve „výpočtově přesný, ale emocionálně prázdný obsah“ a připomněl, že právě lidský dotek je to, co dává hrám smysl a duši.

Douse tak navázal na myšlenky šéfa Larianu Swena Vinckeho, který loni na The Game Awards prohlásil, že tajemství skvělých her je „hloupě jednoduché“ – upřímnost, lidskost a vize. 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama