Activision čelí kritice kvůli nástroji pro hodnocení diverzity her, Mario je dle něj málo inkluzivní
i Zdroj: Activision Blizzard
Novinka Activision čelí kritice kvůli nástroji pro hodnocení diverzity her, Mario je dle něj málo inkluzivní

Activision čelí kritice kvůli nástroji pro hodnocení diverzity her, Mario je dle něj málo inkluzivní

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

18. 5. 2022 13:06

Herní komunitu i samotné zaměstnance Activision Blizzard na začátku týdne pobouřilo odhalení kuriózního nástroje Diversity Space Tool. Ten od roku 2016 prochází testováním v mobilním studiu King a v principu se má starat o větší pestrost a inkluzivnost hrdinů ve hrách. Samotný koncept je ale ostře kritizován a jeho využití v praxi je navíc dost podivné.

Reklama

  • Activision představil nástroj pro hodnocení diverzity hrdinů ve hrách
  • Jeho týmy ale tvrdí, že jej nepoužívají, a ani ho používat nechtějí
  • Využití například pro hodnocení Maria přináší naprosto bizarní výsledky

S novinkou se Activision pochlubil na blogu King během víkendu, samotný text byl ale později výrazně upravován. Problémem bylo například to, že dle něj nástroj pomáhá při vývoji Overwatch 2, designér Dylan Snyder ale na Twitteru oznámil, že se tým o jeho existenci dozvěděl až přímo z blogového příspěvku.

Nástroj má pomocí analýzy odhalovat, jak moc pestrý je ansámbl postav v konkrétní hře, a na grafu pak ilustrovat, kterým směrem by se diverzita měla zlepšovat. Sleduje například zastoupení různého věku, tvaru těla, postižení, sexuální orientace, genderu nebo rasy. To ale vývojáři dost ostře odsuzují. Jednak se jim nelíbí, že je lidská rozmanitost omezována na hodnoty, čísla a křivky v grafu. Také připomínají, že mnohem efektivnějším způsobem je prostě ve vývojářských týmech mít zaměstnance různého pohlaví a původu. Vedení firmy kontruje, že nic z toho nástroj nenahrazuje, má jen sloužit k vyloučení podvědomé zaujatosti a dále pomáhat v zpestření zastoupení různých skupin obyvatelstva mezi hrdiny her.

Diversity Space Tool prý stále žádný tým nepoužívá v praxi a jen podléhá testování. Na internet ale v té souvislosti unikly i bizarní ukázky využití. Například během GDC v roce 2017 tým podrobil testu hrdiny světa Super Mario od Nintenda. A zjistil, že je Mario značně neinkluzivní. Problém je, že žádný z hrdinů není nijak fyzicky postižený, a všichni jsou zřejmě heterosexuální. V oblastech sexuální orientace nebo fyzických možností je tedy Mario značně nedostatečný. Naopak svět exceluje v kategorii věkové rozmanitosti (prý protože jsou Toad a Toadette děti) nebo tělesné stavby (protože je Mario malý a tlustý). Že jde o naprosto obskurní, neobjektivní a nepřesný způsob, jak hodnotit herní postavy, se shoduje většina uživatelů na sociálních sítích.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama