Activision Blizzard si meziročně polepšil jen na mobilech. Vydělal na nich více než na PC a konzolích dohromady
i Zdroj: Activision
Novinka Activision Blizzard si meziročně polepšil jen na mobilech. Vydělal na nich více než na PC a konzolích dohromady

Activision Blizzard si meziročně polepšil jen na mobilech. Vydělal na nich více než na PC a konzolích dohromady

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

6. 8. 2022 11:40

Průběh letních měsíců přináší už tradiční přehled finančních výsledků herních firem za první kvartál fiskálního roku. Minulý týden došlo tak například na oznámení meziročního poklesu tržeb z projede her u Capcomu, Microsoftu i Sony. Další oznámení přineslo Electronic Arts, které naopak hlásilo, že jeho série FIFA a F1 jsou nyní ještě populárnější a že jeho příjmy rostou. Svou trochou do mlýna následně přispělo i Nintendo, které se zase podělilo o fakt, že se Switche prodalo už 111 milionů kusů. Nyní tak přichází další kontext kolem příjmů Activisionu Blizzard, jenž rozvádí dříve sdílené informace.

Reklama

  • Příjmy Activision Blizzard vzrostly v meziročním srovnání kvartálu pouze v segmentu mobilních her
  • V případě konzolí a PC nastal více než poloviční propad

Jak už si můžete přečíst v titulku tohoto textu, hlavní podíl na příjmech společnosti měla tentokrát s vydáním Diablo Immortal mobilní divize. Activision Blizzard vydělal během uplynulého čtvrtletí na PC 332 milionů dolarů a na konzolích 376 milionů dolarů. V kategorii „mobilní a doplňkové“ – o které Activision Blizzard řekl, že „zahrnují především příjmy z mobilních zařízení“ – společnost pak vydělala 831 milionů dolarů. Za čtvrtletí vydělala dalších 105 milionů dolarů taktéž v tržbách v kategorii „Ostatní“, která zahrnuje např. příjmy z distribučního podnikání a Overwatch a Call of Duty League.

Oproti odpovídajícímu čtvrtletí za rok 2021 se dají výdělky porovnat následovně: Tržby z konzolí byly na úrovni 740 milionů dolarů (32 % celkových příjmů), tržby z mobilních zařízení byly na úrovni 795 milionů dolarů (35 % celkových příjmů) a tržby z PC byly na úrovni 628 miliony dolarů (27 % celkových příjmů). 

Activision Blizzard si meziročně polepšil jen na mobilech. Vydělal na nich více než na PC a konzolích dohromady
i Zdroj: Activision Blizzard

Meziroční srovnání taktéž odhaluje, že mobily jsou vlastně i jedinou platformou, která zaznamenala nárůst v příjmech: Zatímco PC a konzole (včetně kategorie „Ostatní“) o více než polovinu klesly, mobilnímu segmentu se podařilo narůst o cca 5 %. Stojí však za zmínku, že většina z těchto příjmů pocházela od Kinga, který za uplynulé čtvrtletí vykázal tržby ve výši 684 milionů dolarů (zejména za Candy Crush, jehož popularita stále roste). Přesto výsledky jasně ilustrují, proč Activision Blizzard tak tvrdě tlačí na pilu u mobilních her, ačkoli hlasitá kritika hovoří jasně proti. Diablo Immortal je toho příkladem. Za dva měsíce fungování dosáhlo na více než 30 milionů hráčů podle neoficiálního odhadu i přibližně 100 milionů dolarů pro Blizzard.

Diablo Immortal už vydělalo 100 milionů dolarů. Zvládlo to jako druhá nejrychlejší hra na trhu
i Zdroj: Blizzard / Diablo Immortal press kit

Diablo Immortal už vydělalo 100 milionů dolarů. Zvládlo to jako druhá nejrychlejší hra na trhu

Ať už nejnovější Diablo s podtitulem Immortal milujete nebo nenávidíte, jedno je třeba uznat. Tvůrcům se povedl majstrštyk,…

29. 7. 2022 17:30

Samozřejmě vše není jen o mobilech a jejich prodejích, a proto byl reflektován i neúspěch na větších platformách. Část detailů jste si mohli přečíst už ve starší novince, takže informacemi projdeme jen telegraficky a výběrově. Activision ve své zprávě označil za původce neúspěchu na PC a konzolích především Call of Duty: Vanguard a méně pak World of Warcraft. V případě Call of Duty je zmínění poměrně zřejmé i bez dalších informací. Příčinou neúspěchu bylo hlavně to, že rok co rok snášené zlaté vejce nedokázalo kvalitou ani zasazením nalákat hráče v dostatečném počtu.

S ohledem na hráče je rovněž vhodné zabřednout do kontextu celé značky, kdy počet měsíčních hráčů klesl pod 100 milionů. Aktuálních 94 milionů měsíčních hráčů, které Activision zmínil, reflektuje přitom už páté čtvrtletí v řadě, kdy se statistika snížila. Jde zároveň i o nejnižší číslo od vydání Call of Duty Mobile.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama