AC: Unity jede v 900p na obou konzolích
Assassin’s Creed Unity včera dostalo pěkný příběhový trailer, a jak jste správně v diskuzi podotkli, verze pro konzole nové generace budou mít trochu problém s hardwarovou náročností hry. Datum vydání se blíží, a jak je v Ubisoftu zvykem, na povrch budou vyplouvat stále nové a nové informace. Některé líbivé, jiné až tolik lichotivé přeci jen nebudou.
Verze hry pro Xbox One i PlayStation 4 poběží ve shodném rozlišení 900p – to úspěšně vezme vítr z plachet škarohlídům, kteří by se chtěli vysmívat jedné verzi hry na úkor té druhé. Zároveň tím ale dostávají na frak diskuze na téma síla nových konzolí a také schopnost Ubisoftu přinášet „plnohodnotný“ next-gen zážitek. Jistě si všichni vzpomeneme na sáhodlouhé debaty o tom, kam se vlastně poděla slibovaná a předem prezentovaná grafická stránka Watch Dogs a vypadá to, že ani Unity se něco podobného nevyhne. Je však třeba brát v potaz, že sliby Ubisoftu ohledně next-genu spočívají někde jinde – v ještě otevřenějším a především živějším světě plném reálně reagujících postav.
Na verdikt si však ještě počkejme – hra vychází 13. listopadu a do té doby musíme vzít zavděk leda tak reklamním materiálům. Situace s rozlišením však zároveň budí otázky – nebrzdí jedna konzoli druhou? Nepřiklonil se Ubisoft ke kompromisům na jednom systému pouze proto, aby jej neznevýhodnil na úkor toho druhého? Připomeňme si opět příklad Watch Dogs – Xbox One verze běžela v rozlišení 792p, zatímco ta pro PlayStation 4 šlapala plynule v 900p. Avšak v budoucnu by se situace mohla změnit – například Assassin's Creed 4 dostal po vydání na PS4 patch, který zvýšil rozlišení hry právě na 1080p.
Bez zajímavosti však také není fakt, že hra vyjde pouze na Xbox One, PS4 a PC – Wii U verze se nedočkáme. Minulé léto jsme psali o tom, jak Ubisoft věří v úspěch nové konzole od Nintenda a takřka na den přesně jsme rok poté psali o změně plánů a opuštění od podpory Wii U. Vedle toho se ale také z rozhovoru s producentem hry, Vincentem Pontbriandem, dozvídáme, že by nový díl série ani nedokázalo Wii U utáhnout. Pontbriand zmiňuje, že tato konzole nestačí na grafickou úroveň hry, na její rozsah, ani na samotnou vizi titulu, ať už to znamená cokoliv.
Co na situaci okolo rozlišení hry říkáte vy? A pokud jste majiteli Wii U, věříte řečem, že vaše konzole není dostatečně dospělá, nebo jen kroutíte hlavou nad neochotou optimalizace a netrpělivě vyhlížíte své opožděné Watch Dogs?