38% hráčů jsou ženy
Sezení před počítačem/konzolí není dávno výsadou pouze mužů. Čím dál tím častěji se objevují hry, které jsou na ženy přímo cílené a stále vzrůstající chuť hráček, lačnících po nových titulech je tu a tam potvrzena v odborné studii. Tu poslední má na svědomí organizace ESA. Podle ní tráví ženy u her zhruba 7.4 hodiny týdně. Studie (a prodeje) ukázaly, že ženy mají radši tzv. casual hry třeba na Nintendu DS, spolu se sociálními hrami typu Sims (kde mimochodem ženy mají navrch, 55% všech hráčů jsou ženy). "Ženy jsou v hojné míře zastoupeny (v hraní) třeba v MMOčkách, akčních hrách a střílečkách z první osoby," řekla šéfka marketingu v Sony Online Entertainment, Torrie Dorrell. "Co nám ale stále chybí je větší zapojení žen v průmyslu jako takovém." Tam si totiž vedou velmi bídně, pouze 12% procent lidí z průmyslu jsou ženy (podle Game Developers Accociation). Další dáma v SOE, konkrétně v oddělení PR Courtney Simmons říká, že by chtěla vidět v průmyslu mnohem větší zapojení žen, které by vytvářely hry, které by ženy chtěly hrát. SOE je jedním z průkopníků v rovnoprávných genderových příležitostech, dokonce odstartoval program G.I.R.L., který by měl přilákat mladé ženy na pozice herních vývojářek. Na druhou stranu ale většina lidí z průmyslu uznává, že když už se žena prosadí, tak je hodně vidět. Potvrdit to mohou třeba Roberta Williams, Jane Jensen, nebo Jade Raymond.