Zpět na článek

Diskuze: 15 mrazivých minut s Larou na Sibiři

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Mně teda z těch jejich profi scénářů nic nestojí.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Nemyslím si. Jasně, moderní nástroje na modelování budou efektivnější než dvacet let staré, ale zase je potřeba v nich dělat mnohonásobně detailnější modely. U animací pomůže motion-capture, ale proč si ho můžou dovolit jenom ta největší studia? Protože to není levná záležitost. Dabovat dneska musí profesionálové a ti taky nebudou levní. Soundtrack ti taky nemůžou složit nějací amatéři, k nahrání zvuků potřebuješ kvalitní vybavení. Na kvalitní příběh potřebuješ scénáristy a další náklady.
A taky mě napadá, že lidé co na hrách dělají dnes, nejsou ochotní pracovat za takové platy jako nadšenci v osmdesátkách :D

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smaug: Za to my ale nemůžeme že nejsou schopný udělat slušnou hru s menšíma nákladama. Ať se vyprdnou na licencování drahejch technologií který stejně každej zakáže (hair works a jiný kraviny od nvidie) a ať dělaj třeba na směny jako my ostatní. Prostě nepřipadá mi normální aby vývoj hry stál miliardu dolarů. Proč musí na hře dělat 100 lidí? Potom hlava neví co dělá pata a každej jenom po někom něco předělává nebo znova vyrábí něco co už někdo udělal ale on o tom neví.... tohle je podle mě strašně neefektivní vyvíjet hru v tolika lidech. Ale ty časy kdy jeden vývojář uměl všechno a mohl zastoupit kohokoliv už jsou asi pryč. Dneska potřebujou spešl tým grafiků, spešl tým skriptařů, spešl tým texturářů, spešl tým generovačů hnusný krajiny a spešl tým na vytváření bugů a pak spešl tým na odstraňování bugů co vytvořil předešlej tým. :-D

Filias
Filias
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To že to bude hratelnostně to samé co předchozí TR bylo jasné už z E3 ukázky.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
21. 6. 2015 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se ti zdá

Venkman82
Venkman82
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tie sortky v snehu vobec nechapem... ? To ze ma non stop hole nohy predaj dvihne ?

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen mi prijde, ze to je uplne to stejny co Tomb Raider 1, porad utika, protoze se to za ni hrouti. Koupim, az bude v nejake vetsi sleve.

bartko.majo@gmail.com
bartko.majo@gmail.com
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SoxXe: Vraj polroka bude exclusive no tiež sa už neviem dočkať. Tiež ma zaujalo Unravel aj na tie nové NFS som zvedavý.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@saldy: Je to pěkná ženská, takovejm se nemá co houpat. Právě protože už to neni kozatá karikatura jako dřív tak se tam snad nic houpat nebude. :-D

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, já si myslím, že spousta nákladů opodstatněná je. Když si v Tomb Raiderovi otáčím nalezenou relikvií, tak si říkám slovy klasika: To muselo dát práce a přitom je to taková blbost. Těžko to někdo vymodeloval místo pauzy na oběd. A takových věcí v prostředí je tam spousta a musí se nějak umístit. Doby, kdy se hry skládaly jen z pár desítek ručně modelovaných objektů, které se pak pořád dokola opakovaly (třeba v Doom I a II) už jsou prostě pryč a vyskytují se jen v retro záležitostech. Často se opakující objekty nebo textury dnes bijí do očí. Vydat nenadabovanou hru si dnes nikdo nedovolí a pokud to chtějí udělat pořádně, je to drahé. Technologie spoustu věcí usnadní, ale zase umožní spoustu jiných, které se však musí dotáhnout ručně, což stojí čas a peníze. Těch 50 GB, co hry už mívají, musí někdo zaplnit a automatické generátory zdaleka nejsou na takové úrovni, aby výsledek opravdu stál za to. Nastupuje drahá ruční práce.
Otázkou je, jestli je to vše opravdu nutné. Ano i ne. Hrát se bez moderních technologií dá, my starší jsme si to prožili. Ale chceme moderní technologie? Detailnější prostředí? Reálný pohyb postav? Když už tu možnost je, tak proč sakra ne?

saldy@seznam.cz
saldy@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už se jí houpou kozy?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Horší možná ne, ale bývaly kratší a IMO mnohem méně náročné na modelování, vytváření textur, animování, cutscény, nahrávání zvuků, nebo dabing.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shani: Pokud je exkluzivita jen dočasná, tak mi to zas tak nevadí. Stejně většinu her nehraju hned po vydání.
Za méně střelby a více hádanek bych se také přimlouval.

Venkman82
Venkman82
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mne sa zda, ze ma stale hole nohy :-) ci nema ?

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
21. 6. 2015 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pidalin: to byl jenom film.Se pro ten film hodila.Myslím teď tu hru.Teď vypadá Lara líp než minule.Zvlášť její zadek a tak celkově.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hardwarové požadavky se ještě neukázaly, že ne? 2013 jsem rozjel naplno (i s vlasama ;) ), tak by mě zajímalo, jak to bude vypadat teď - i když konzole asi budou ty nároky držet na uzdě.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Druhá věc jsou obří herní společnosti, kde se spousta peněz promrhá na režii. Pokud by se chtělo srovnávat, tak by se muselo jít přes obdobně složité hry a podobně velké společnosti. Třeba kolik stál první Dungeon Master oproti Legend of Grimrock. Tam je rozdíl akorát v kvalitě textur a objektů. Počty objektů a předmětů jsou srovnatelné, herní princip skoro stejný, dabing v LoG minimalistický, struktury se pořád dokola opakují, počet platforem, na které vyvíjeli je také srovnatelný. Bohužel cenu za vývoj asi těžko dohledám. Jestli je to někdo zvládne...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: To je vyjímka, ne pravidlo...

A i kdyby, ostatní pořád stojí :)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nejkvalitnější scénáře vždycky udělaj NEscénáristi. ;-)
Dobrej příklad je třeba první Mafie. Co byl Vávra v tý době? Nic a přesto vedl vývoj a sám vymejšlel přiběh kterej byl jeden z nejlepších v herní historii. Teda neřikam že to všechno vymyslel sám, ale on byl ten iniciátor toho všeho.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Právě, hodně práce za ně udělá dnešní software a na všechno maj dost lidí tak kam ty prachy strkaj? Nechápu. Podle mě je to tim jak strašně dlouho vyvíjej dneska ty hry. Je jasný že když AAA hru dělaj 5 let tak za tu dobu se to na těch platech pěkně nasčítá. Ale nechápu kam ty prachy mizej u her který vycházej prakticky každej rok a maj půlku modelů a textur recyklovanejch z minulejch dílů.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HerrSpock: Stoupají náklady na vývoj, cena her oproti dřívějšku o dost klesla, tak je jasné, že na pořádný výdělek (nebo alespoň návrat nákladů) je potřeba prodat mnohem více kusů, což znamená zabrousit i mimo komunitu hardcore hráčů.
I když Tomb Raidera (2013) dohrála podle statistik na Steamu skoro polovina nakupujících, což je poměrně hodně, takže by v hádankách trochu přitvrdit mohli. Navíc dnes není problém jakýkoliv zákys během chvilky vyřešit na googlu a není třeba zpovídat kamarády či listovat herními časopisy a pátrat po návodu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shani: Tak ono "návrat ke kořenům" je taky dneska marketingově hodně používaná fráze :) To už ti dneska nikdo neudělá aby to bylo jak před patnácti lety. Spoustu hráčů by to odradilo (obtížnost, cokoliv někde hledat, ty hádanky, šipka? Cože?) Zahraju si starší díly, ani to nepotrebuju mít hádé a bude mě to bavit. Sice i moderní hry sem tam po něčem ze staré školy pomrkávaj (Alien, Wolf, Thief) ale pořád je snaha zaujmout širokou veřejnost (tfuj to zní hnusně) čemuž se ale nemůžeme divit.

Drotman
Drotman
Level 8 Level 8
21. 6. 2015 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Mne sa tá posledná tiež páčila, jemne aziatkovský nádych mi nevadil, táto mi pripomína Laru po nepodarenom botoxe, škoda

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
21. 6. 2015 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Já ho dohrál nedávno. QTE byly zvlášť otravné. Když mě podesáté za sebou zakousl vlk, protože jsem furt nedokázal správně načasovat to mačkání tlačítek, tak jsem dost prskal. Střílení bylo na můj vkus taky až moc. Vpravdě masakr srovnatelný s klasickými střílečkami a k Laře se mi to moc nehodilo. Zvlášť když ze zabití prvního člověka byla dost odrovnaná :-) Logické výzvy, které za něco stály, byly až na výjimky jen v nepovinných částech, což mi přijde jako škoda.
Ale musím ocenit, že hra měla neuvěřitelný spád a přes všechny chyby jsem se od ní nemohl odtrhnout. Až takový, že se mi nechtělo plnit nepovinné úkoly, protože mi to přišlo divné, když zrovna musím někoho zachraňovat. Tedy na nový díl se těším a doufám, že aspoň některé chybky opraví.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
21. 6. 2015 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V jaké šortky?v jaké části?jsem si nevšiml

Reklama
Reklama