@Drew7878: Abychom si rozuměli, já nemám problém s velikostí toho vzorku per se, já mám problém s tím, s jakou vehementností jej považuješ za dostatečný a ta data za čistá. Ano, žádná společenskovědní studie nemá tvrdá fakta a čistá data, všechno jsou to kvaziexperimenty a kvazistudie, jenže jako takové s tím i počítají, a i když se tak tváří, žádná seriózní rešerše ti neřekne, že je její výsledek aplikovatelný na census. To, že se to neuvádí, je čistě proto, že s tím každý počítá. Zároveň jsem měl, ale to je možná čistě z mého skepticismu, a pokud tomu tak není, pak se ti omlouvám, pocit, že jsi nevybíral úplně namátkou, tedy žes nevzal všechny negativní recenze a nehodil je do generátoru čísel. Proto mi přisol velice odvážné argumentovat takovými daty, že to není review bombing, možná jsem jen hnidopich, ale na takováto tvrzení jsem, sorry for that, celkem citlivý.
@Drew7878: Mílý Drew, osobně tedy nevím, na jaké fakultě jsi studoval statistiku, ale statistici z mé katedry by jistojistě souhlasili s tím, že odhadovat census na základě 10% nerandomizovaného vzorku může buďto křupan, nebo analytik volebních preferencí. Pokavaď ti mimo jiné nepřijde minimálně podezřelé, že má hra dva dny od vydání bezmála 38 tisíc recenzí, zatímco první díl za 7 let tisíců cca 10, pak je jakákoliv argumentace ta tam a opravdu pouze krmíme trola. Příběh nehodnotím, upřímně mi přijde dost vydařený a paradoxně ještě propracovanější, než u clicheodní, ale zdařené jedničky, toť však můj názor. Dát však takto propracované hře nulu, byť je danému člověku příběh jak chce protivný, může opravdu jen ublížený butthurt, neschopný objektivní kritiky. A že je butthurt kritika prospěšná? Je, bezpochyby. Ukazuje na to, že sorta lidí v gaming komunitě není připravena vidět komplexní a ojedinělý příběh, a nebo, že se jim takové příběhy zkrátka nelíbí. Ok, proč ne, netřeba tím ale zamořovat vzorek na webu, kde bychom měli mít recenze konstruktivní. Za mě 8/10 - trochu zbytečné mi přijde natahování soubojových pasáží mezi příběhem. 15 hodin intenzivnější extravaganzi bych uvítal víc.
Jelikož názor Vojty a Jirky známe, můj první dotaz směřuje na Zdendu a Jardu. Hráli jste, nebo máte v plánu rozehrát Life is strange, popřípadě Vaše dojmy, názory a vše okolo... + speciálně na Zdendu... Přemluv krucinál tu R-E-N, aby přestala prokrastinovat a konečně dotočila to zatracený LiS! :D
Druhý dotaz se týká nadcházející akce Golden Joystick Awards. Jak jistě dobře víte, dnes v 15:45 v UK proběhne největší předávání herních cen G.J. Awards. Zajímá mne tedy koho a v jaké kategorii (tím mám namysli ty nejhlavnější) tipujete na vítěze a také Váš celkový pohled na tuto událost.
@Apate: Hele, možná jsem jenom hlava děravá a nevybavuji si stoprocentně všechny herní dialogy... Ale podle mě to ve hře nezaznělo, nebo si na to alespoň za boha vzpomenu. Navíc, možnosti kde by se mohlo jednat o vystřiženou scénu nahrává i fakt, že se na internetu pohybují další videa se zjevně vystřiženými dialogy. Kdes k tomu přišla? :)
@wudit: Nechci ztělesňovat hnidopicha, ale nestalo se tomu tak hned na začátku? A k čemu to vedlo? K dalšímu nekonečnému zachraňovaní Chloë před smrtí. Nestalo by se tedy to samé znovu? Neznamenalo by to jen jiný sled událostí, ale stejný scénář, který by zase vedl ke stejnému konci? Navíc, jak si můžeme být jistí, že je Bae over Bay rozhodnutí konečná odpověď na Maxino hraní si s časem. Co když po konci příběhu přišlo ještě něco mnohem horšího, ale my o tom jen nevíme? (na druhou stranu ano, to samé se může stát v realitě bez Chloë a stejně se to nedozvíme) PS: Wow, tolik nových příspěvků, tak zajímavé nové teorie a metafory (zbraň jenž při dopadu na zem samovolně vystřelila na Max, teorie Apate, Wizarda...). Ach, mé "fan-teori" já se v sedmém nebi. :)
@wudit: Jenže to by musela udělat hned poprvé, když ještě o svých schopnostech ani nevěděla. Vždy jindy jich totiž evidentně využila (nebo by jich využít musela) a Tvá připomínka tedy ztrácí smysl. Jinak to, že ani Jeffersonovo "řádění" nezabránilo vzniku tornáda si vykládám tak, že se nemělo stát nic z toho (tím je myšleno veškeré dění v celém týdnu), co se odehrálo po "záchodové aférce" (protože právě tam se všechno spustilo). Měla-li by být Chloë mrtvá hned od začátku, jakákoliv její další smrt už v příchod tornáda nehraje roli. Mimochodem věty: "pokud by se Max VRÁTILA do momentu." a "Max NEPOUŽILA své schopnosti" mi jaksi nejdou dohromady.
Myslím, nebo to alespoň tak cítím, že jedním z hlavních témat této hry, byla otázka smrti a "psychologie pozůstalých". Většině z nás asi přišlo divné, že Max po celou tu dobu nepřítomnosti, Chloë ani jednou nekontaktovala, že o ní "neprojevila zájem". No, podle mě to nebyla náhoda, myslím si, že přesně proto dostala ten dar, zvrátit čas. Chloë totiž byla mrtvá od samého začátku a ta možnost zvrátit čas, ji neměla zachránit. Měla Max dopřát čas a prostor napravit své chyby a splatit tak chvíle, které Chloë dlužila. Jednoduše nás poučuje o životě, o jeho křehkosti a že bychom si měli vážit bližního svého. LiS je totiž stále jen fikce a nikdo z nás Maxinými schopnostmi neoplývá. Podle mě je to (a převážně potom Bae over Bay konec) metafora a reference to známého: "Udělal bych cokoli, jen abych s ní mohl zase být/ jí mohl naposledy vidět". Opravdu byste byli schopni něčeho takového, zničit desítky životů, jen pro jednu osobu, pro jedno poslední, sobecké sbohem? Vice versa, druhá možnost je o Maxiném, potažmo hráčovo dozrání, smíření s realitou a o přijmutí skutečnosti, že je mrtvá. Takto to ale vidím "jen" já, a proto se neodvažuji považovat mé pojetí příběhu za ultimátum. No a v tom u mě tkví ta genialita LiS, jak bravurně otevírá prostor pro nespočet fan-teorií a žádnou z nich neustanovuje validní. Každý si tedy může najít "svou pravdu" a "svůj význam" tohoto masterpiecu. PS: Videobox, Hpod, dvaceti čtyř hodinový life stream, zbrusu nový pořad: "S fanouškem o..." a potom budu považovat téma LiS za uzavřené. :D