Death Stranding na 100% běží na enginu Decima, který patří Sony a všechny hry běžící na něm byly pouze pro PS4. Také vývojář tohoto enginu na GDS2017 při diskuzi potvrdil, že se nechystá žádná konverze na PC. Takže je tato informace jen dalším potvrzením, že DS bude PS only.
Samozřejmě, že CryEngine ani jeho vylepšená verze Lumberyard nebyly pro hru takového rozsahu vytvářeny. Proto si ale můžete všimout, podobně jako v tomto videu, že všechny důležité části nahrazují vlastním řešením. Např. mlha - původní mlha byla fajn, ale ne dost realistická, takže začli vytvářet efekt mlhy úplně o základu (a myslím, že vypadá perfektně). Podobně to bude s většinou součástí enginu. Použili funkční jádro, ale vše navazující předělávají podle svých potřeb.
To je taky jeden z důvodů proč to trvá tak dlouho - téměř vše přepracovali.