@Blackbird256
Obávám se, že se pleteš. Po HW stránce je Xbox 360 minimálně stejně tak odlišný od PC, jako Playstation 3. Vezmu to po bodech
Proceosory mají oba založené na Power architektuře od IBM, nicméně PS3 ho má přeci jenom díky asymetrickému uspořádání (1 klasický a 7 vektroových jader) trochu odlišnější od toho co je běžné. Tady se tedy od PC liší více PS3, ale ani Xbox 360 zde nemá s PC nic společného. V PC se používá výhradně x86 architektura.
Je fakt, že specifikace GPU hlavně Sony trochu tají, ale i tak je veřejným tajemstvím, že PS3 používá lehce upravenou GeForce 7800 s poloviční šířkou pamětí. Spousta fandů Sony sice tvrdí, že to není pravda, ale už jen samotný fakt, že GPU v PS3 a GeForce 7800 mají stejný počet transistorů lecos naznačuje. Xbox 360 je zde o dost inovativnější, protože ATi pro Xbox 360 vyvynula speciální GPU, jenž je oproti té v PS3 o dost efektivnější a modernější. Jde hlavně o oddělení texturovacích jednotek od shaderů a sjednocení pixel a vertex shaderů do univerzálních. Tím se dost drasticky zvyšuje efektivita, protože jednak jsou shadery stále efektivně využívány (nehrozí že by se například vertex shadery flákaly a pixel byly přetížené) a druhak se díky jejich oddělení od texturovacích jednotek mohou požadavky směřovat na libovolný volný shader a né jen na ten jediný, který je k texturovací jednotce přivařenej. Tady rozhodně v odlišnosti od PC vede Xbox 360
Pamět má PS3 klasicky PCčkovou, protože má klasickou RAM a pamět pro GPU oddělenou. Tedy jako u PC. Naproti tomu Xbox 360 má paměť jednu společnou, což je nejenom efektivní, ale i - jak jsem už řekl - zcela anti-PCčkářské.
Ta podobnost s PC o které mluví Valve je hlavně v SW stránce, kde Xbox360 používá známé DirectX, kdežto u PS3 je to po této stránce krapet složitější. V každém případě je tvé tvrzení o tom, že Xbox 360 je jen upravené PC, naprostý nesmysl.
Pro někoho možná vize zářivých zítřků, pro mne zcela nepřijatelná představa. Stejně tak jako se mi nechce dnešní hry aktivovat po internetu a - jak ukazuje dnešní trend - si je spíše pronajímat, než kupovat, už tuplem nemám zájem hrát hry streamovaně zkrze nějakou krabičku. Nechci aby někde na vzdáleném serveru věděli co, kde, kdy a jak hraju. Aby tato technologie zcela odbourali nutnost kupovat stále nový HW, bylo by třeba takto streamovat nejen hry, ale i další softwarové aplikace, jak se o tom také mluví. Už se mluví i existují tak zvané on-line konvertory, prohlížeče obrázků, atd. To je snad ještě horší představa. Vize, že veškeré mé soukromé fotky, videa, data, dokumenty a další věci si leží někde kilometry daleko na nějaké serveru, jenž se snaží tvářit zcela anonymně. Vize, že vše co, jak a kdy na počítači dělám se posílá po internetu kamsi do neznáma. To je pro mne nepřijatelné.
Nelíbí se mi že tento přístup mi nikde nezaručuje že si hru budu moci zahrát i za pár let, až ukončí její podporu. Nelíbí se mi že verze software kterou budu používat mi bude někdo nutit. nelíbí se mi představa že až jim spadne server odstřihnou od "PC" miliony lidí. Nelíbí se mi představa že až se probudí hráči v Číně tak mi klesne rychlost hry na 10 fps. Nelíbí se mi celý ten trend dělající ze soukromí sprosté slovo a z hráčů nic nevlastnící chudáčky, kteří si jen všechno pronajímají a odevzdávají kontrolu nad svým "PC" do rukou někoho jiného.
Ano, jsem zpátečnický chudák odmítající zářivou vizi budoucnosti. Hamba mi.