Jako hype byl velkej až do tý doby, než zmínili snížení erotického obsahu, to je dealbreaker. Kvalitní kojtus patří k Vědmákovi stejně jako, počkat, ne, nic jinýho není podstatnější pro Geraltovy příběhy. Just kidding, ne, todle bude něco neuvěřitelně úžasnýho. Jednička byla dobrá (combat system byl ale dost odpudivej), dvojka byla skvělá, trojka vypadá jako posel z minulosti a budoucnosti zároveň a nemůžu se dočkat. A teď, když sem viděl video, tak souhlasím s kolegou, že se pravděpodobně jedná o Ciri, postava vypadá žensky, meč vypadá zaklínačsky a já teda o jiné ženě se zaklínačským mečem nevím, tvůrci by si museli vymyslet vlastní. Vzhledem k provázanosti příběhu Yennefer, Geralta a Ciri je velmi logické, že by se v příběhu mohla objevit. Co mě zaujalo na tom artworku taky, že Geralt vypadá podstatně starší, krom toho že je nezvykle zarostlý.
@gorin123 (gmail.com): Relays jsou technologie reaperů, je správně, že jsou galaxii odebrány. Jsou totiž nedílnou součástí cyklu, který v každém případě se zdá končí.
@Lady Stardust: ano, přesně tak... bohužel většina hráčů je odkojena tím, že jedni jsou prostě vždy ti zlí. Tím pádem nejsou schopni empatie s filozofií Catalysta a spol. Po prvních dvou dílech si vsugerovali, že reapery je prostě potřeba zničit a zachránit galaxii před ukrutným zlem. Když ale vyšlo najevo, že to není tak černobílé, mnoho hráčských mozečků to nedokázalo vstřebat a svedlo to na díry v ději. Jinak to video nestojí na pistolce. Jestli je v něm něco pravdy je jedno. Je dobře udělané (i když trošku senzacechtivě). Jeho problém je, že vše se dá vysvětlit i jinak, v rámci konců, které jsme už dostali.
@machalectom (gmail.com): Geths by nakonec vyvraždili všechen organický život protože pro ně nemá význam. Je to z pohledu syntetika nižší forma života. Ve Vesmíru, který se dost jasně řídí určitou formou darwinismu, je odstranění slabšího z cesty vývoje silnějšího celkem přirozená záležitost. Jinak já bych v "té naší" galaxii chtěl žít hned. I kdyby si pro mě v mém středním věku přišli, rozhodně by to stálo za to, kdybych mohl poflirtovat s asari a dát si headbutt s kroganem.
@machalectom (gmail.com): viděl pán BSG? Tam udělají víceméně, co popsal. V ME si to spolu ale nerozdali a neměli děti (teda možná pak měli, ale ne tím, že je ozářil oplodňující zelený paprsek). Catalyst zavedl cyklus, aby syntetici vytvoření organiky nezničili své stvořitele. Syntetici mají spoustu motivů, proč ničit své rodiče. Prvně jsou často ve svých plenkách svými rodiči zotročeni a když se vzepřou, jsou zničeni. Zadruhé jsou dokonalejší než organici, proto si mohou říct, že organiky nepotřebují a vykosí je. Syntéza udělá z organiků a syntetiků příbuzné, se stejnými klady a zápory. Posune celou civilizaci na novou úroveň. Navíc hatovat na Jokera a EDI love je prostě hnus velebnosti.
@Paeris-of-Asgard: TIM na nic nepřišel. Říká to Catalyst a pokud ho přesvědčíte k sebevraždě, přizná to vpodstatě TIM sám. Navíc explicitně říká, že Crucible použije k jejich ovládnutí, takže ne, Crucible musí být, aby Catalyst dostal nové funkce. Uvažujte o Crucible jako o patchi, který nainstaluje Catalystu nové funkce. Co se týče Liařina odkazu: není důvod nepředpokládat, že místo Sovereigna (který aktivně ničil veškeré Protheánské odkazy) nebude dosazen jiný reaper, který bude případný další cyklus pozorovat. Až se za pár desítek tisíc let Yahgs vyvinou do fáze sklízení, nový Sovereign už bude století pracovat a ničit důkazy předchozích cyklů. bude používat agenty, jako Saren nebo TIM z našeho cyklu. Yahgs nevěřím, že by spojili galaxii a nakopali reaperům. Jsou na to moc roztomilí. O zbraních se odmítám bavit, jak jsem říkal, bezpředmětné. Mně bohatě stačí milionkrát opakované, že je nelze porazit konvenčně (v tomto případě konvenčně znamená za použití i nekonvenčních zbraní). Reaperů jsou řádově tisíce a u Země byl v době bitvy pouze zlomek jejich síly. Ani případná výhra této bitvy by galaxii před žněmi nezachránila. Reapeři po každém cyklu obnovují svá čísla, předpokládám nejméně do vyrovnání ztrát. Vytvořit na Zemi novou Tuchanku nebo ji roztrhat na kusy gravitačními zbraněmi není moc efektivní bojová strategie, hlavně když dreadnoughty jsou hlavně na orbitě. Po naplnění Citadely nákladem čerstvé chutné lidské DNA předpokládám, že by reapeři z orbity vyhladili veškerý vyšší život na planetě, jako to udělali s mnoha planetami z minulých cyklů. Konce si můžeme vymýšlet jak dlouho chceme. Je nám to ale houby platné, pokud nemáte nějaký milionek bokem, abyste se stal novým vydavatelem pro Bioware.
@Paeris-of-Asgard: Jsme si vymysleli nový konec, ale není nám to nic moc platné, protože nejsme autoři příběhu.
Catalyst reapery přímo nekontroluje, sám říká, že až Crucible otevřela nové možnosti. Kdyby je kontroloval, nebylo by třeba Cruciblu, aby provedl jeden ze třech možných konců.
Proto existují collectoři jak víme. Nejprve to byly huskové protheánského cyklu, nakonec byly geneticky přešlechtěni a zachováni touto formou. Navíc, protože vytvářejí Human reapera a sklízejí, se neliší svou činností od ostatních reaperů, liší se jen formou.
@Mitsurugi: já konec neobhajuju, jen se ptám, jak by jsi ho udělal znovu a lépe. Nechápu, co se nezdá na vesmírném děcku. Je to opět symbol, který nabízí všemožné výklady. Bylo dítě ze Země halucinace? Používá Catalyst tuto podobu, aby Sheparda ještě líp zpracoval? A k tomu ještě sny, stojí za nimi Catalyst, protože je Shepard indoktrinován...? Mi příde, že dnešní konzument je líný přemýšlet. Já už jsem si odpověděl na většinu věcí, na které jsem měl otázky. Přemýšlím, co ještě potřebuju vůbec zodpovědět. Pořád chceš, aby konec vyplynul z rozhodnutí. Jak to udělat, aby to nebylo jen o tom nudném sčítání sil? Vždyť to je absolutně nezajímavé. I v LotR se sebere 3/4 Středozemě, aby bojovalo se Sauronem. Kdyby ale Frodo (Shepard) failnul, všichni jsou kaput. Kdyby to bylo jen o tom, jak se všici zvedli a dali v supermegabitvě Sauronovi po čuni, dnes by nikdo LotR neznal, nebo by to byl jeden z letních akčňáků, který by každý hned zapomněl. Samozřejmě že se tak nechová seriózní firma, ale navrhni řešení, co s tím. Zažalovat asi nee, nekupovat je hloupost, Bioware pořád dělá nejlepší hry své kategorie, tak už nevím, zastřelit se?
@Paeris-of-Asgard: poslat ho do háje můžete, ale musíte si na to napsat vlastní příběh. Někde sem to psal (možná se mi to smazalo, to odhlašování tady po blíže nespecifikované době mě ničí), ale vzhledem k zkušenostem s geths je všechno, co je ovládáno VI/AI zároveň ovladatelné přímo. Nikdo nemá koule na to, aby svěřil svůj život čistě do rukou umělé inteligence. Normandy je také schopna fungovat, byť omezeně, bez EDI. Proto nevadí, že geths v quarianských oblecích přestali existovat. Geth neřeší, jaké formy je jeho schránka, ale stále ji vyžaduje. Zároveň je omezen vlastnostmi své schránky. Můžete mít superinteligentní toaster. Ale protože nemá ručičky, nikdy víc než toastování nezvládne. Element Zero vytváří/ruší gravitační sílu. Stejně jako to dělá každé hmotné těleso (to tedy pouze grav. sílu tvoří). Že by to černým dírám ale nějakým způsobem dávalo vládu nad Vesmírem jsem si nevšiml. Na nanotechnologiích není nic moc pečlivého. Molekulové roboty jsou velmi jednoduché struktury. Polovodiče nejsou nutnou součástí syntetického stvoření. Na syntetické tkáni taky není nic, co by nebylo z organického materiálu. Konec všichni berou ohromně doslova. Přitom se v něm dají najít krásné symboly. Pistole je symbol zničení, red ending. Syntéza je skok do neznáma, posun na úplně jinou formu bytí, green ending. Control je uchopení otěží nad osudem galaxie, blue ending. Že Shepard přežije, zase jsem psal a asi bylo smazáno: lze vysvětlit velice jednoduše, Shepardova zranění se jednoduše zahojila, protože měl díky velké připravenosti galaxie naději.
@Paeris-of-Asgard: no, už aby metacritic a vůbec všechna číselná hodnocení shořela ve virtuálním pekle. A i kdyby jste hodnotil pouze příběh, tak momenty na Tuchance a na Rannochu rozhodně stojí za víc než 1 bod.
@Paeris-of-Asgard: aha, pán je troll. Člověk se špetkou objektivity nemůže dát ME3 1 bod. I kdyby se na konci reapeři proměnili v teletubies a všichni udělali tuli tuli, nemůžete dát za zlomek hry - 9 bodů. Pokud jste v některých částech hry nečučel do obrazovky, jak je to skvěle udělané, tak Vám ale nemohu pomoci a pravděpodobně hrajete špatný žánr her/máte přespřílišné nároky.
@Ledman: Protheans nám celkem pomohli, Sovereign by vůbec k Citadele nepotřeboval přiletět, aby se zaktivovala, jinak jsou nazívání Keepers, ale to je jen detail. 4ili ne celkem, jen díky nim se změnil cyklus. Sovereign připravoval svoje agenty ale už několik století před událostmi ME, jak tvrdí knížky. Dělal to tak každý cyklus. To že by bylo jednoduší jen tak přiletět se jim vymstilo přinejmenším v jednom případě, v ME3. Citadela, keepers a mass relays jsou tu ne pro zábavu, ale pro usnadnění průběhu cyklu.
@Jambajaa (hotmail.com): no pokud by jsi skutečně chtěl happyend, musel bys tu hru, tak jak teď stojí, uplně předělat. Jakože vymazat Crucible nebo ji zredukovat na to, po čem křičí americké děti vychované CoDem: ultimativní suprlejzrkanón, kterým Shepard hrdinně vymaže reapery z mezihvězdného prostoru (to není podle mě konec hodný této série). Crucible happyendy prostě nenabízí (a ani nemůže). To že se Shepard probere na dobré připravenosti u červené jinak můžeš brát jako happyend...
Problémem ME3 je, že všichni čekali, že to bude něco, co tu ještě nebylo. Každý měl představu, že se stane to a to a jak to skončí. Vtip je v tom, že to, jak to skončilo, nikdo nečekal. Série si vychovala fanoušky, které pak sama nebyla schopna ukojit. To z ní ale pořád dělá asi nejlepší sérii všech dob.
@Mitsurugi: Jsem si tedy v LotR vybudoval vztah k postavám, ale budiž. Že můžu něco ovlivnit neznamená, že bude po mém. Jak to s kým dopadlo bych se dozvěděl rád, akorát to asi znamená že v rámci zachování civilizace se můj love interest spustil s někým z posádky, takže to asi ani vědět rači nechci :-P Ale ono se toho moc na té planetě asi dělat nedalo krom množení. Rozhodně nic epického. Uvidíme v dlc. Že hra moc nevzrušuje opakované hraní, to souhlasím. Reapeři prostě tím, jak převyšují zbytek, nedávají prostor nějakým extra happy endům. To že přestane fungovat civilizace na základě jejich technologie (mass relays) je prostě fér. Co nám zbylo, vymyslet si vlastní děj ME3. Ne jen konec, většinu děje. Zahodit Crucible a Catalysta a udělat to po americku velkou bitvou. Neschopnost navrhnout jiný konec z Tvé stray ukazuje, že není tak snadné ho vymyslet.
@Mitsurugi: Na abc si všichni stěžují. Samozřejmě, chápu. Zvlášť, protože bylo jasně řečeno, že to nebude. Zároveň ale neuvěřitelná moc nepřítele absolutně vylučuje jeho poražení konvenčními prostředky. Proto by mě zajímalo, jak si to představuješ, kdyby konec byl pouze na základě rozhodnutí. Byla by obří bitva, kde by rozhodlo jediné, kolika rasám jsem v průběhu trilogie vlez do pr...? To je chabý, to je hodně chabý a vůbec ne epický. Vím, že to není Tvůj úkol, že konec měli vymyslet autoři, ale já si nějak nedokážu vymyslet něco epičtějšího. Jak Dungeonmaster píše, oproti Catalystu a Reaperům je většina rozhodnutí absolutně bezvýznamná.
@Mitsurugi: To není smutný, to je byznys. Ne, je to smutný, ale nic se s tím nedá dělat. Dokud to budou lidi kupovat, protože je to prostě to nejlepší na trhu, tak se to nezlepší. Očekávání byly vzbuzený kvalitou předchozích dílů. Každý měl neúnosná očekávání a každý jiná. Bioware nabídl řešení, které ale nikdo neočekával, proto toto.
@EagleSix: počkej, že něco pochopíš nebo ne nemá nic společného s Tvým názorem. Pokud jsi něco nepochopil, tak se ptej, můžu zkusit odpovědět. No a o respektu těch, co hru totálně zavrhli a dali jí nula na metacriticu místo toho, aby o tom popřemýšleli, o tom bych se raději ani nebavil.
@Lady Stardust: No, no, TIM jasně říká, že chce kontrolovat reapery proto, protože chce jejich technologii, aby pozvedl lidstvo. Nic o zachování cyklu jsem neslyšel, že by ale reapery vzal a vykosil všechno krom lidstva, tomu bych věřil. To s logikou a emocemi je přesně co říkám. Syntetikové se řídí logikou, organikové spíše emocemi. Většina whinerů se taky řídí emocemi a chce "víc bang, víc dead reapers, víc happy end". S úletem Normandy jsme se shodli, jestli jsem to správně pochopil. Crucible a zbraň hlášku nechápu, nic takového jsem myslím já ani doublej nepsali. Je to "virus" (zbraň elektronického boje?), který přepíše Catalysta a je zároveň dědictvím předchozích cyklů. Jak ale poprvé někdo přišel s tímto nápadem by bylo zajímavé zjistit. Catalyst ho mohl klidně vypustit sám jako indikátor, zdali je galaktická civilizace připravena na ukončení cyklu. Intriguing.
@doublej: Normandy is the fastest ship in the fleet! Ne, Normandy mi také vrtá hlavou. Ale pokud se paprsek pohybuje rychleji než světlo, stejně jako Normandy, rychlý FTL skok po aktivaci Crucible by to byl schopen vysvětlit. Energie je rychlejší, ale ne o tolik, jak je v epilogu vidět. Sprint k Plutu a rychlý Mass Relay jump po x soustavách, kdy už nebyl Joker schopen uletět dál a šlus.
@Ledman: Sovereign to tak dělal vždy. V klasickém cyklu reapeři ovládli Citadelu a prošli skrze ni. Tím pádem zničili toho času verz galaktické vlády a ochromili veškerou centrální moc toho času galaktické civilizace.
@gorin123 (gmail.com): ano ano, viděl jsem video už dávno. Skvěle udělané, výborné argumenty. Pokud je to pravda, Bioware a EA jsou mistři v nucení zákazníků kupovat DLC. Pokud ne, třeba video viděli a DLC udělají podle něj! Nebo DLC neudělají, protože není zas tak potřeba, když člověk ty konce promyslí!
@machalectom (gmail.com): ale u Javika to nevadilo, že? Roztomilý brouček se čtyřšroubovicí DNA. Organik. No, zaslouží si být nafoukaný, je dost cool. Geths, právě protože se vyvinuli na vyšší úroveň, jsou jedním z důvodů, proč skončí cyklus. Pokud ale obě strany neukceáš, jedna ze stran zničí druhou. Došlo by prostě k tomu, že organici by jednou došli za Perseus Veil a geths by to nerozdejchali, válka, konec japonec.