Naprosto zasadni udalost na herni scene a z velkych hernich webu jen hrej.cz o tomto informuje. Leak takoveho typu tu nebyl od leaknute alfa verze Half-Life 2. Na bonuswebu nic, tam maj dneska volno, na levicovych cenzurujicich games.cz, kde v diskuzich kompletne odcenzurovali veskerou pravdu a zustavaji tam jen slunickove vzkazy uzasne redakci pisou hlavni nedelni clanek o nejake deskovce, ktera doslova nikoho nezajima. No, aspon uz vim, kam chodit neco cist o hrach.
@kanárek: na pc je to asi nejlepsi verze, ale bugy jako litajici predmety, mizejici noc z cutscen a trapna fyzika tam jsou take, plus ta policejni AI jestli se to tak da nazvat je naprostej fail. Nekdo psal, ze tam dali jen takovej placeholder do pocatecniho buildu hry a nikdy ten placeholder nezmenili na smysluplnej system chovani policie a to mi prijde jako naprosto uveritelna varianta, ze proste cutnuli budget v teto zasadni oblasti hry - coz nechapu, co tech sedm let delali. Snad kdyz delas otevrenej svet s obrovskym mestem v budoucnosti, tak prvni co udelas je nejakej system kriminality a policie.
@michalnezval: cyberpunk vypada hezky. Vsechny ty neony atd. A materialy. Zlaty latexovy kalhoty vypadaj jako zlaty latexovy kalhoty. Saty s flitry se krasne trpytej, ulice maj nadherna zakouti.
Ale proste celkovy dojem z vizualu mel lepsi ask rdr2. Pusobive scenerie a svetelne efekty, animace npc atd. V cyberpunku se mi stava kazdych pet minut, ze nejake npc se zacne trhat, jakoby se restartovala animace z jinyho bodu, takze postava ma okamzite jine nastaveni tela a hlavu jinde. Dost zretelne je to nekde v barech u sedicich postav. Tyto momenty ooravdu kazi dojem ze hry a vyrusuji z imerze. Nekolikrat se mi stalo, ze npc na ulici prosli sebou skrz. Nekolikrat se mi stalo, ze v hlavnim questu mnou prosla postava ve sve predskriptovane ceste a na chvili zmizela. Nic takoveho se v rdr2 nedelo.
@michalnezval: mam podobny pocit. V roce 2015, kdy jsem poprve cetl neco o pohledu na uzasne velke zivouci mesto z okna vaseho apartmanu, tak jsem si rikal: ty vogo to zni skvele. Zrovna vcera jsem se podival z okna sveho apartmanu na to mesto a cekal, ze se dostavi nejaky pocit uzasu - ano, je to moc hezka scenerie, ale bohuzel uz vysly hry, ktery mi podobnej zazitek uz dopraly a i o neco lepe - namatkou treba prvni kroky v open worldu v RDR2 nebo uvodni vystup z jeskyne v Zelde na Nintendu Switch, prulety tesne nad chodnikem plnym lidi v Spider-Manovi a proste bych nasel dalsi a dalsi hry s nejakou pusobivou next gen scenerii, ktera me oslnila, takze Cyberpunk se svym vyhledem z apartmanu je dnes v 2020 uz jen takove "meh".
@esmo: jsme na 7.5 z 10. Za chvili budem na 7.2 jako ma PS4. Vymluvy Kojima fanboys jsou zadupany do zeme uz ted. Hra je lehce nadprumerna. Hotovo. Smitec.
@Mitsurugi: tys tvrdil, ze recenze jsou povolene od 16. Tak jsem te poopravil. Btw muj nazor je muj nazor, ale muj posledni prispevek muj nazor na hru vubec neobsahuje, takze by sis ho mel treba precist nez zacnes odpovidat.
Recenze na metacriticu jsem cetl poctive vcetne tech pozitivnich. Lidi se tam vetsinou priznavaj, ze hru hrali jen na ps4 v tech pozitivnich. V negativnich naopak hodnoti vetsinou lidi, co to hrali poprve na PC, dva z nich maji velke technicke potize. Jednomu spadla hra a smazaly se save games napriklad - to mi prijde verohodnejsi recenze nez "kondzima je frajer, hru jsem hral jen na ps4 ale tady davam o bod vic, protoze to je jeste lepsi". Tady priklad pozitivni recenze, vazne to muzes brat asi jen ty:
"I've played this game on Ps4 pro , i was blown away , and now on pc the graphics are extremely beautiful and with the 60fps , don't you ever dare to downrate this game you idiots"
Nastesti ale uz hlasujou i lidi, co maj objektivni pohled na hru, proto uz Death Stranding neni ani na OC v osmickove rangi, ale v sedmickove, kam evidentne patri. Az bude hra za dve stovky ve sleve, tak ji vyzkousim graficky vypada zajimave a postapo mam rad. Snad ty cutsceny nebudoi takovej cringe jako v MGS V.
@Ocelotr NN: nejsi nejakej z tech sasulu na games.cz co pred jmeno Kodzima nikdy nezapomenoubdat slovo "vizionar"? Argumenty nula nula nic, jen urazky.
Vizionar je treba Elon Musk, ma nejakou vizi a pomalu za ni jde a vize se stava skutecnosti. Kojima zadnou vizi nikdy nemek, vzdy jen zplacal to co uz existovalo. Snakea ukradnul z filmu Utek z NY vcetne pasky pres oko a dokonce i vcetne prezdivky (!!!). Pokud k teto hlavni postave neco pridal, bylo to cringy ve stylu Japonec se snazi oslovit zapadni publikum necim, co si mysli, ze je cool.
No a pak vzdy zplacal veskera spionska klise dohromady jak dort od pejska a kocicky, pridal Cringy postavy jako Quiet, ktera nemluvi, proto se jmenuje Quiet (wow hustej napad, hotovrj vizionar), nejaky zaporaky jak z Austina Powerse a pak jeste roboty, protoze prece Japonsko! Vizionar jak hrom a fandove techto zplacanin jsou jen odrazem celkove bidnosti.
Hra zatim super 9 z 10. Klasickej Naughty Dog titul. Mam deset hodin hry, jsen v dinosaurim flashbacku a nahlas jsem se smal referencim na dva dily Jurskeho parku. To je zrejme necl, co ti patnactileti review bomberi asi ani nedokazou ocenit.
@prso: neni to tezke pochopit. Je to lehce nadprumerna hra, ktera si nasla svoje fandy, kteri argumentuji hlavne cutscenami, ze je to kvalitni hra. Tech 7 z deseti asi odpovida. Hra je pro me osobne nekde v ranku Vampyra, ktereho si mozna taky nekdy zahraju, mozna ne. Pockam jeste dva tri mesice, az hra bude na ps store po boku MGS V za dve stovky. Mimochodem MGS V, ktery vysel spolu s Witcherem 3 a GTA V strasne za ty roky zestarnul, co se tyce gameplaye. Na rozdil od dalsich dvou her.
Jo a nekdo tu zminil, ze hral Horizon po Witcherovi a uz byl prejedeny open worldem a nebavilo ho to tolik. Nebylo to open worldem. Horizon mel velky svet, kde se nic moc nedalo delat a oproti Witcherovi byl celkem plitkou zalezitosti, coz vylezlo na povrch pote, co se clovek dostal z prvni osady ven.
@red-icius: takze hra co ma od stovek kritiku prumer 82 a tisicu uzivatel 67 (po smazani 6000 negativnich hodnoceni) je hrou roku? Ok. Kazdy mame asi jina meritka kvalit. Sprava zakladny v MGS V se take jevila jako komplexni zalezitost plna statistik a moznosti. Ve vysledku to byl jen otravnej prvek, kterej jsem co nejrychleji preskakoval.
Ta hra ma zcela jiste kvalitni cutsceny v super grafice. Engine Horizonu je rozhodne skvela vec a Mads Mikkelsen je jeden z top hercu soucasnosti. To ale neznamena, ze je to hra roku. To bysme mohli rict, ze Detroit byl taky hrou roku. Byl to ale spis kvalitni interaktivni digi filmek. Akorat si mezi cutscenama nemusel tri hodiny chodit s trimetrovym batohem pres hory a reky.
@Jsoucno: Astral Chain je nove IP a z minuleho roku. DS tomu nesaha ani po kotniky. DS ma na metascore 82 od recenzentu a 67 od useru, coz proste uz nespada do kategorie chci si to zahrat. Hraji jen to nejlepsi co dostava devitky a desitky. Nier Automata je to same. Sice se to jmenuje Nier, ale s "prvnim" dilem to nema nic spolecneho. Bloodborne to same.
@rohaac: nejak tak, nekdy si to mozna zahraji, ale muj backlog je moc velkej a na nejake prumerne hry neni misto. Mozna delam spatne a hra by me bavila jako jineho kolegu tady. Koupim to v PS hits za 16 ecek a uvidim... Vic za to nedam, nevypada to jako must have titul. Stejne tak se vyhybam Vampyrovi, kvalitativne hra na podobne urovni nekde v rangi kolem 7/10, mozna by me to bavilo vic nez na 7 z 10, ale proste nemam cas to zkouset a jsem ochotnej za zkousku pustit jen par euro.
@Jsoucno: souhlasim v tom, ze nove IPs jsou dobra vec a jsem rad za vse nove a neotrele. Na druhou stranu se mi ale nelibi precenovani cehokoliv, co je sotva nadprumer. V posledni dobe Japonci dost vladnou hernimu byznysu a kdyz vzpomenu na hry z posledni doby co jsem od Japoncu hral, tak je to Bloodborne, Resident Evil 2, Yakuza 0, 1, 2, 6, Dragon Quest 11, Astral Chain, Nier Automata, Zelda BOTW, Mario Oddysey, Smash Bros Ultimate. Zaslouzi si v teto spolecnosti byt Death Stranding? Je to must have konzolovka jako byl Bloodborne nebo BOTW? Je to az umelecke dilo srovnatelne s Nier Automatou? At si kazdy odpovi sam. Ja mam jasno.
Mladezi klid. Videl jsem devkit ps4 rok pred oficialnim vydanim. Byla to obrovka bedna co vypadala jak drevene radio ze sedmdesatych let. Finalni produkt byl uplne neco jineho a mnohem mensiho. Nepochybuju, ze i tady bude finalni psko vypadat podatatne jinak. Ale je zajimave, ze i devkit ma nejaky design. Zrejme finalni tvar konzole bude taky do vecka. Ale tezko rict. Ps4 dev kot kazdopadne zadny design nemel.
Ja jsem huge CD Projekt fan, nebo spis byl. Witchery dohrany vsechny, trojku mam na trech platformach, povazuju ji spolu s New Vegas za top hru desetileti.
Ale tohle je obri zklamani. Kam slo 7 let vyvoje a rocni odklad proboha? Bugy na ty nejzakladnejsi urovni, napriklad mi behem cutsceny zmizela cela postava (Jackie po padu z mrakodrapu) a unikl mi kontext sceny, protoze krabice vedle me se otevirala sama a Jackie mluvil jakoby za stenou nekde.
Policie naprosto nefunkcni, staci dat pesti kolemjdoucimu a policie se pred vama doslova spawnuje v zornem poli a zacne na vas okamzkte strilet behem cca 2 sekund od rany pesti. Staci nasednout do auta a popojet a vse je v cajku, protoze policie - NEUMI - jezdit autama.
Svet zeje prazdnotou, zapomente na nahodnyho frajera, se kterym si zahrajete Gwent. Dokonce tu neni ani neco jako Gwent, doslova zadna minihra. Nektere lokace vypadaji jako Kamurocho z Yakuzy, ale nikam nejde vstoupit, nejdou hrat automaty, zadne minihry - tohle je celkem zklamani.
Vizualni bugy jsou otravne. Nekdy po vytaseni pistole mate prazdne ruce. Pistole levituji, mobily u ucha taky levituji, pokud nekdo vola a prestane volat - takove chyby normalne odpoustim, napriklad v Kingdom Come mi to bylo jedno - ale tady je jich strasne moc.
Level cestiny je na tom podobne jak hra - asi setrili na language testingu. Prvni preklep je uz ve tvorbe postavy v jednom z peti atributu - tedy v miste, ktere si kazdy hrac precte behem prvnich peti minut hrani, protoze chce vedet, co ktery atribut ovlivnuje. Horsi stav cestiny jsem v AAA hre velkeho studia asi nikdy nevidel - a to mluvim z pozice cloveka, co testoval cestinu pro SimCity a nechal v tutorialu chybu, takze mam jiste pochopeni, kdyz nekde neco ulitne. Ale proste hned na druhe obrazovce ve hre v dulezitem textu v kombinaci s ohromnym mnozstvim preklepu v samotne hre se to odpustit neda.
Hra v soucasnym stavu si nezaslouzi vic nez 8 z 10. Ma pusobive pasaze a skvele predskriptovane sceny (kdyz poprve hrajete za Keanu Reevese je to parada). Jenze to zrovna tak mohl byt jen linearni zazitek a celej ten open world si mohli odpustit, nebo to vyresit jak v remaku Mafie a nedavat hraci moc prostoru vybocovat z pribehu.
Kdysi jsem hral hru Omikron: The Nomad Soul, ktera je v mnoha ohledech podobna Cyberpunku. Kdyz jsem to hral, tak jsem si rikal: to by bylo super kdyby slo v tyhle hre tohle nebo tamto. Je dost smutny a absolutni zklamani, ze o 21 let pozdeji vyjde hra, ktera se temer nikam neposunula a v mnoha ohledech pusobi mrtveji (v Nomad Soulu slo navstivit nekolik koncertu Davida Bowieho jako takova side aktivita napriklad).
CD projekt ztratil mou duveru a i toho Witchera ted budu hrat s jistou pachuti.
@tomas.hluchnik: ja byl z te hry nadseny behen prologu za dite ulice. Zacinas v baru a graficky to tam je super, skriptovane sceny super a bar pusobi skvelr zive. Prvni setkani s mestem je taky pozitivni - problem je, ze v prologu a prvnim aktu vetsinou jezdis autem jako pasazer a krom asi dvou momentu kdy muzes kratce ridit v jednom disktriktu je to vicemene linearni akcni hra bez vetsi interakce s okolim. Uz i behen teto kolejnicove jizdy je ve hre na muj vkus obrovske mnozstvi bugu, ktere se jen zhorsi tim jak se v aktu 2 hra otevre a necha te pohybovat se volne. Neco jako mizejici postavy v cutscenach hlavniho questu je neodpustitelne, system kolizi, fyzika, neexistujici AI policie, reakce NPC, to vse pak jen podtrhuje spatny stav hry. Jak mohlo tohle trvat 7 let? Nechapu. Kor kdyz obsidian vydal behem 1 jedineho roku New Vegas a jen behem vyvoje Cyberpunku vydali obsidiani snad 4 komplexni RPGcka. Taky nechci videt, jak musi vypadat vyvoj Star Citizenu, ale bude to asi podobny jak u Cyberpunku, kde se o kormidlo pretahujou nekompetentni kravataci.
@RuThaN: musim rict, ze kingdom come byl pri vydani v lepsim stavu nez tohle a to mel nepomerne mensk rozpocet. U Cyberpunku tezce failnul management, tim jsem si jisty.
@esmo: ano, od toho jsou recenze a gameplay videa, co jsen videl me neoslovilo. Nekupuju zajice v pytli. Kdyz si jdu koupit nove auto, novy pocitac, taky me zajimaji ruzne parametry a testy. Uprimne receno koukat na Reeduse jak chodi s tri metrovym kontejnerem na lodni prepravu pripevnenym k jeho zadum pres kopce v puste krajine a sem tam se vycura a vyroste tam houbicka bylo neco, u ceho jsem usinal. Doslova. Ale treba je tam nekde ta Kojimova genialita a vizionarstvi a ja jsem jen moc hloupy, abych to videl.
@Mitsurugi: v tom pripade jsi mohl recenze napsat s predstihem nebo jsou to recenze z japonska a australie, u kazde recenze je datum ty gumaku. A jsou to recenze ve stylu dvouvet, ze Hra je great a noc se mi libi. Deset z deseti. Asi nejaky placeny saskove. Ta hra je s primhourenim oci lehkej nadprumer.
@Ocelotr NN: ah podle prezdivky jsem te polehtal primo v rozkroku vidim. Ano, uzivatelske recenze uz se tam objevily a vubec nevypadaj legit. Hra, ktera ma 70 hodin a recenze napsane v den vydani spisovnou anglictinou, to vubec nevypada na nakup. Jedina legit recenze je tam 2 z 10, kde si typek stezuje na spatnou optimalizaci na pc a doskakujici textury, pak je tam jeste recenze od Kojimova fanboye za 8 z 10, ve ktere se priznava, ze hru hral jen pa ps4. Ty desitky se nedaj brat vazne.
@Drew7878: uvidime na metacritic. Doe me se tohle nemuze pres 70 dostat. Takova slatanina. MGS V byl prehajpovanej vykal, kterej jsem mel problem dohrat do konce prvniho aktu. Jakmile jsem zjistil, ze tam je druhej akt postavenej z puvodnich misi, akorat s nesmyslne velkou obtiznosti, hru bych snad ani nekupoval. Je podobne odflaknuta pulka hry zde, nebo nejaky endgame se zasadn pribehem, ktery vyzaduje recyklovat nejake mise? Jestli ano, nekoupim to ani v 75 procent sleve (50 procent uz na ps bylo a ani to me nenalakalo).
@Slig: netvari se nijak, dva dny po vydani to ma na metacriticu presne NULA uzivatelskych recenzi. Nikoho tato nudna slatanina od precenovaneho Kodzimy nezajima. Taky aby jo, kdyz z MGS V, coz je ekvivalent herniho dortu od pejska a kocicky, odebral jedinou zabavnou slozku hry, stealth likvidovani, a misto toho tam nacpal dorucovani krabic. Po komercnim propadaku na konzoli to ultrapropadlo i na PC.
@Mitsurugi: cili misto jednoducheho "promin, kecal jsem nesmysly a uznavam svou chybu" jsi napsal sahodlouhou slataninu na svou obhajobu. To jen dokazuje, jaka osoba asi ses a jak se s tebou v realu musi skvele komunikovat. Chybuji vzdy jen druzi a ja jsem bezchybnej. Takovi jsou nejhorsi...
A jinak je uplne irelevantni, jestli jsou recenze z 14, 15, 16 nebo dokonce 17. Podle HLTB je nejrychlejsi pruchod kdyz jedes jen main story 40 hodin, kdyz sem tam splnis vedlejsak tak 58. Za den, dva a dokonce ani tri dny hrani NONSTOP tu hru nemuzes proste dohrat a zhodnotit. Cili to:
a) hodnotili fanboyove co hrali ps4 a chtej podporit patlala Kodzimu - jeden to dokonce pise v recenzi - aby ta hra dostala na pc trosku lepsi skore nez adekvatnixh 7 z 10
b) hodnoti to lidi co maj odehrano max par hodin a jeste se u nich nedostavil pocit vyhorelosti jako po 50ti hodinach dorucovani krabic.
Edit: zrovna jsem zkontroloval skore a uz jsme na 7.7 z 10 na metacriticu. Takze Kodzima fans uz to nezachrani a ani nemaj vymluvy o review bombingu. Ta hra uz ted defakto temer nikoho nezajima, takze lidi nemaj duvod ji bombovat.