Wildstar Článek Wildstar

Wildstar

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

18. 8. 2011 22:00 2
Reklama

Už před GamesComem upozorňovali vývojáři z NCSoftu, že budou oznamovat zcela nové MMO. Pokud se trochu orientujete v tom, jaké hry NCSoft tvoří, mohli jste spolu s námi očekávat další produkt určený výhradně pro asijský trh. Nebylo by to totiž poprvé, co si lidé z NCSoftu vyzkouší hru v Asii, a až pak, pokud se uchytí, zkusí prorazit do USA, potažmo Evropy. Byli jsme proto mile překvapení, když se v rámci prezentace, přístupné všem kolemjdoucím, mluvilo o hře určené primárně pro západní trh.

Ze hry se vyklubal Wildstar, další z řady MMO, které si chce najít cestu mezi konkurencí a zaujmout hráče zase něčím novým. Hned v úvodu se sluší také vysvětlit, že za vývojem nestojí přímo lidé z NCSoftu, kteří mají plné ruce práce s Guild Wars 3, ale studio Carbine, jehož producent hru odhalil. Není se čemu divit, že Wildstar míří vysoko, vývojáři skutečně chtějí soupeřit o místo s těmi největšími rybami v rybníce a mají na to po všech směrech právo. Uvnitř Carbine Studios se totiž sešli lidé, kteří se podíleli na vývoji EverQuestu, StarCraftu a také World of Warcraft, zkušenosti tedy mají na rozdávání. A odrazilo se to hned v úvodu celé prezentace, které vévodil skvělý trailer, který si můžete na Hrej.cz prohlédnout s českými titulky. Dozvíte se v něm, že na planetu Nexus dorzila trojice hrdinů, aby pátrala po záhadném vymizení rasy Eldan. To, proč o ní už nikdo nikdy neslyšel, se vysvětluje záhy, kdy naši hrdinové přijdou na to, že celá planeta doslova překypuje životem. Hodně nebezpečným životem.

Víme víc!

Hru jsme si navíc sami vyzkoušeli, takže se s vámi můžeme podělit i o takové informace, které z krásně vyvedeného videa nevyčtete. Zastavíme-li se u vzhledu hry, jde o to jediné, co trailer pěkně naťuknul. Jde o příjemné skloubení sci-fi a fantasy kulis s pěknou, místy až komiksovou grafikou. Díky pestrosti planety se navíc počítá s bohatě barevným prostředím, ve kterém nechybí jak úrodné zelené pláně, tak vyschlé pouště nebo zasněžená údolí. Přidáte-li k tomu ještě efekty výbuchů, kouzel a speciálních pohybů, vychází z toho nečekaně svěží mix, u kterého se vaše oči nudit nebudou.

A nebudou to ani vaše prsty nebo hlava, nuda je totiž to, čemu se chtějí vývojáři vyhnout ze všech sil. Nabízí proto systém náhodně vyskakující questíků, nad rámec klasicky zadávaných a plněných úkolů. Chcete konkrétní příklad? Stačí zabít rychle za sebou několik nepřátel a hra automaticky nabídne výzvu v podobě zabití dalších pěti v následujících dvou minutách. Když to zvládnete, dostanete zkušenosti a posunete se po úrovních vzhůru zase o něco rychleji. Co se týče oněch klasických, větších questů, nelze asi čekat žádnou MMO revoluci, nejde ale v žádném případě pouze o bojové úkoly, což se přímo pojí s tím, jakou postavu a životní cestu vyberete na začátku.

Bushido na divoký způsob

Volit budete moci z trojice hrdinů – jedním z nich je Spellslinger, rychlý čaroděj s dvojicí bambitek, dále Warrior, těžkotonážní tank a nakonec Esper, skoro až éterická postava se schopností vyvolávat nejrůznější potvory. Životní cesty pak jsou rovněž tři – průzkumník, vědec a stavitel. V prvním případě dostanete možnost prozkoumávat tajná místa, objevovat vchody do jeskyní a celkově sloužit svému „povolání“. Zajímavější je dle nás cesta vědce, který se snaží i během boje nahlížet na věci trochu jinak, třeba skrze svůj scanner, a odhalovat tak slabiny v soupeřově obraně, případně nacházet postupy, jak udolat některého z bossů. Pokud stále váháte, po jaké cestě byste vykročili, možná vám pomůže popis té poslední. Stavitel je zde vnímán abstraktně, jde mu především o to, aby budoval vztahy mezi jednotlivými hráči, sváděl je dohromady a pomáhal v celkovém úsilí zapojením kolektivu. Právě za to dostává své bonusové body, a ačkoliv se to nemusí na první pohled zdát, bude hrát nepostradatelnou roli, stejně jako předešlé dva charaktery.

Všude samé překvapení

Pokud bychom měli hledat něco, co by mohlo odlišovat Wildstar od ostatních MMO, bylo by to pravděpodobně překvapení. Lépe řečeno, nečekané momenty, které vás mohou zaskočit i v momentě, kdy se jen tak potloukáte krajinou. Jak jste ostatně mohli vidět ve videu, planeta Nexus neustále pulzuje životem a stačí se třeba jen něčeho dotknout a hle, stojíte uprostřed další bitvy. Co víc, Wildstar se vás neustále snaží udržet v provozní teplotě, čemuž napomáhá také momentum a jeho ukazatel. Pokud jej budete plnit, například řetězením útoků nebo uhýbáním silným výpadům nepřátel, budete dostávat víc a víc bonusů a bodíků zkušeností. Ty se navíc napříč postavami projevují odlišně, čímž se prohlubuje celková variabilita a nejen díky tomu si stále stojíme za tím, že Wildstar neskončí špatně. Nechte se překvapit i vy a vyčkávejte, datum vydání totiž nebylo oznámeno, takže nám to může do klína spadnout klidně co nevidět!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama