The Culling Článek The Culling - dojmy z hraní

The Culling - dojmy z hraní

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

4. 5. 2016 10:06 1
Reklama

O The Culling jsme toho ještě příliš mnoho neslyšeli, určitě to však není proto, že by se jednalo o jakkoli nezajímavou hru, naopak. The Culling je představitelem relativně nového žánru multiplayer online survival arena - tedy MOSA - her a vychází z principů vyvražďovacích filmů Battle Royale či Hunger Games.

The Culling je zasazen do dystopického světa blízké budoucnosti a do doby, kdy lidský život docela ztrácí na váze. Novou zábavou je vybrat pár „šťastlivců“, vhodit je do jediné arény, naučit je tvorbě zbraní a kladení pastí a sledovat, kdo přežije nejdéle, a to buď sólo anebo ve dvoučlenných týmech. A pokud by jim to snad trvalo příliš dlouho, tak je velmi otravný hlasatel popostrčí za pomocí nějaké hlášky či prostým uzavřením části mapy. I díky tomu mohou jednotlivé zápasy trvat maximálně 20 minut.

STYDLIVÉ RPG PRVKY

Na počátku si hráči mohou vytvořit svoji postavu, ta je takřka nahá a neumí nic, s postupem času se však odemykají další prvky výbavy a zajímavé perky (například rychlejší léčení nebo lepší útok do zad), bohatý systém postupu hrou a hutné RPG prvky však nečekejte – největší odměnou je zatím hezká čapka či khaki kalhoty, se kterými vás nepřítel může hůře spatřit.

V zásadě jde o to, že si například s pomocí dvou kamenů můžete vytvořit naostřený oblázek a s tím se pak vrhnout na svého souseda, jehož břečťan vám poničil fasádu.

S takto vytvořeným paňácou se následně vrháte do bojů na život a na smrt. Těm ještě předchází jednoduchý tutoriál, jenž vás naučí základním aspektům boje a tvorby zbraní. V zásadě jde o to, že si například s pomocí dvou kamenů můžete vytvořit naostřený oblázek a s tím se pak vrhnout na svého souseda, jehož břečťan vám poničil fasádu.

EARLY ACCESS KAM SE PODÍVÁŠ

Ovládnutí soubojového systému pak znamená nejen zvládnout útočit, ale i uhýbat, bránit se, a dokonce i odzbrojit nepřítele, což vás všechno může naučit právě úvodní tutoriál. Tedy za předpokladu, že se něco nepokazí a nebudete muset celou hru restartovat podobně, jako se to povedlo mně.

Nezapomínejme však, že se stále jedná o hru v předběžném přístupu a jakékoli nedodělky je tak nutno brát s rezervou a s tím, že ono se to ještě nějak doladí. Vývoj je vidět a i během jediného týdne hraní bylo cítit, že jisté ono se opravdu děje. Jenže té práce na hře je ještě potřeba velká spousta.

POVEDENÝ CRAFTING

Z toho pozitivního hlediska je ale záhodno ještě zmínit crafting předmětů. Při pozastavení hry mohou hráči nahlédnout na možnosti craftingu a vidět přesné návody toho, co lze ve hře vyrobit. Dva oblázky vytvoří nabroušený kámen, v kombinaci s klackem pak lze vytvořit jednoduché kopí a pokud přidáte klacek ještě jeden, tak se můžete těšit z jednoduchého luku.

Pokud pak na mapě naleznete nějaký pokročilejší předmět, například ocelové kladivo, a ten následně rozložíte, získáte o poznání více bodů craftingu než za rozložení obyčejného luku.

To všechno však něco stojí a každá výroba předmětu spotřebovává cenné F.U.N.C. body. Ty lze získat zabíjením protivníků, anebo rozložením stávajících předmětů u dedikovaných stanic. Pokud pak na mapě naleznete nějaký pokročilejší předmět, například ocelové kladivo, a ten následně rozložíte, získáte o poznání více bodů craftingu než za rozložení obyčejného luku.

KDO DŘÍV PŘIJDE...

A to má pochopitelně za následek neutuchající honbu za lepším a lepším lootem a žene to hráče stále kupředu. Na druhou stranu, ti zkušenější hráči již vědí, odkud vítr vane, a mohou velmi záhy po startu zápasu získat cennou výhodu v podobě lepší výbavy. Pokud takového vykuka máte v týmu, můžete mít vyhráno, sólová hra už ale působí značně nevyrovnaným dojmem.

The Culling - dojmy z hraní
i Zdroj: Hrej.cz

Tím se dostáváme k tomu slabšímu a vedle prozatimní celkové nevyváženosti herního zážitku nelze vyzdvihnout ani to nejdůležitější – boj samotný. Ten se velmi často zvrhne v to, že proti sobě stojí dva panáci, máchají zbraní, hopsají a případně okolo sebe krouží a celé to naneštěstí vypadá velmi komicky.

POTENCIÁL DO BUDOUCNA

A když k tak absurdně působícím soubojům přidáte ještě slabší síťový kód, kvůli kterému občas dost zlobí odezvy, máte čest s hrou spíše na půli cesty. Nepomáhá tomu ani technická stránka hry – chybějící textury a existenci jedné jediné mapy lze ještě ospravedlnit faktem, že se jedná o early access titul, ale že hra jednoduše na dnešní dobu opravdu nevypadá hezky, to už se bude měnit asi především velmi těžko. The Culling přitom běží na Unreal enginu 4. generace a bohužel to na něm není příliš vidět.

Vyloženě hnidopišsky ve srovnání s těmito většími nedostatky pak může znít můj osobní problém s otravným dabingem hlasatele, jenže to už jen celkově trefně dokresluje dosavadní podobu hry. The Culling je zajímavým experimentem, určitě není vyloženě špatný a jedná se o hru s velkým potenciálem, ale od titulu, který se již v tuto chvíli prodává za peníze, bychom čekali více odvedené práce. Ještě to chvíli potrvá, než se z The Culling stane hra, která se nebude muset za svoji cenovku stydět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama