Prodeje PlayStation 4 v čtvrtletí klesly
Velmi úspěšná konzole japonské společnosti Sony už se neprodává tak dobře jako jindy, je to ale naprosto pochopitelné a očekávané. Klesající čísla prodejů kusů hardwaru totiž velmi jasně korespondují s končící konzolovou generací. Oproti loňskému roku (8,1 milionu) se v tradičně nejúspěšnějším období konce roku prodalo jen 6,1 milionu kusů PlayStation 4. Celkem tak trhem prošlo už necelých 109 milionů kusů herní konzole.
Zároveň pomalu klesají i prodeje softwaru, konkrétně z 87,2 milionu prodaných her vloni na 81,1 v letošním roce. Jediný prvek, který zažívá dlouhodobý růst, je předplatné PlayStation Plus, které si v současnosti předplácí 38,8 milionu hráčů, tedy zhruba 37 % všech majitelů konzole. Od konce fiskálního roku 2015 už je to z hlediska čistého množství téměř dvojnásobný nárůst.
Sony v příštích měsících neočekává žádnou změnu, z předpokladu pro dvanáctiměsíční období končící letošním březnem lze vyčíst, že mezi začátkem roku a 31. březnem hodlá prodat zhruba 1,4 milionu konzolí, což je téměř polovina loňské hodnoty za stejné období. Konec generace je tedy nenávratně tady a oba výrobci s ním naplno počítají (podobný trend vykazuje i Microsoft se svým Xboxem One).
Note. Sony forecasts PS4 hardware sell in of 13.5m units for the 12 month period ending March 31st 2020.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 4, 2020
In the first 9 months it has sold 12.1m units, meaning they only expect 1.4m this quarter. That would be notably down compared to 2.6m in the same period last year. https://t.co/N47NhonfeV
Čísly ještě může teoreticky zamíchat vydání některých exkluzivit, konkrétně očekávaného pokračování post-apokalyptické akce The Last of Us 2 nebo Ghosts Of Tsushima. Statistiky a hodnoty uvedl do kontextu zkušený analytik Daniel Ahmad.