Scorpio představeno, známe důležitá fakta
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Scorpio představeno, známe důležitá fakta

Scorpio představeno, známe důležitá fakta

Pavel Makal

Pavel Makal

6. 4. 2017 13:39 37
Reklama

Jak bylo již včera slíbeno, úderem 15. hodiny odpoledne jsme se dočkali představení nové konzole od Microsoftu, která je ještě pořád známa jako Project Scorpio. Odhalení se poměrně netradičně nezhostil sám Microsoft, nýbrž Digital Foundry, tedy odnož britského Eurogameru. V rychlém sledu se objevila poměrně bohatá nadílka informací, nyní se však podíváme na ty nejdůležitější z nich.

Hned na začátek je třeba říct, že zatím stále neznáme oficiální název, s jakým konzole půjde na trh. Je dost pravděpodobné, že právě toto odhalení si Microsoft šetří na letošní E3. Totéž ostatně platí i pro cenu zařízení, Digital Foundry však uvádí, že pokud by si měli tipnout, bude to 499 dolarů, tedy cena, za kterou se na začátku prodával původní Xbox One.

Vás ale určitě zajímají především technické specifikace, tak se na ně pojďme podívat. CPU konzole má osm x86 jader taktovaných na frekvenci 2,3 GHz. Grafiku obstará 40 upravených výpočetních jednotek na drekvenci 1172 MHz, což je podle hodnocení Digital Foundry na poměr konzolí skutečně vysoká hodnota, která dosahuje Microsoftem slibovaných 6 TFLOPS. Co se týče paměti, je Scorpio osazeno 12 GB GDDR5 RAM se šířkou pásma 326 GB/s. Mimo to konzole oplývá 1 TB pevným diskem a UHD Blu-ray mechanikou. Obří „powerbrick“ je minulostí, konzole má zdroj zabudovaný v těle, stejně jako Xbox One S. Porty jsou shodné s Xbox One S, chybí tedy port pro Kinect.

V praxi to znamená, že je CPU Scorpia o zhruba 30 % rychlejší než to v Xboxu One. Ačkoli jste možná doufali v implementaci nejmodernějších špičkových technologií, Scorpio musí stále být kompatibilní se staršími hrami, proto je jeho CPU spíše umírněnou evolucí. Grafický procesor je však výkonnější hned 4,6krát. Zásadní je ale také obří porce rychlé paměti. Digital Foundry uvádí, že i když operační systém ukousne 4 GB paměti, hry budou mít stále k dispozici celých 8 GB, na rozdíl od 5 GB mnohem pomalejší paměti na původním Xboxu One.

Autoři Digital Foundry připouštějí, že zatím neviděli v akci žádnou skutečnou hru, pouze technologické demo ForzaTech, tedy zátěžový test postavený na enginu Forzy 6, kdy se na trati pohybuje maximální počet vozidel při dynamickém počasí a veškerých zapnutých efektech. Demo podle nich běželo v rozlišení 4K v naprosto stabilních 60 FPS a přitom využívalo jen 60-70 % výkonu konzole. Pro srovnání, tentýž test si v běžném Full HD rozlišení na standardním Xboxu One vyžádá 90 % výkonu. Scorpio se nezapotilo ani tehdy, když bylo grafické nastavení postaveno na roveň Ultra nastavení PC verze Forza Motorsport 6 Apex.

 Digital Foundry však upozorňuje, že Scorpio je tedy potenciálně schopno spouštět hry z Xboxu One v rozlišení 4K, engine Forzy nebyl pro prezentaci vybrán náhodou. Jedná se o jeden z nejlépe odladěných enginů na trhu, výsledky těch ostatních se tedy mohou výrazně lišit. V globálu je ale podle redaktorů Scorpio velmi působivým kusem hardware, s nímž Microsoft po všech eskapádách opět míří na samotné hráče. Nezbývá než si počkat na E3, kdy snad konzoli uvidíme v celé její kráse a dočkáme se i prezentace her, které jsou pro úspěch zařízení důležitější než jakkoli monstrózní výkon.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama