Vývojáři japonské hry zablokují tlačítko Share
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Vývojáři japonské hry zablokují tlačítko Share

Vývojáři japonské hry zablokují tlačítko Share

Jiří Bigas

Jiří Bigas

8. 1. 2017 11:10 1
Reklama

I kdybyste se o japonskou herní sérii Danganronpa vůbec nezajímali, tahle zpráva by vás zajímat mohla. Ukazuje totiž jednu z odvrácených stran YouTube a aktuální módy podělit se o herní zážitky. Vývojáři ze studia Spike Chunsoft už 12. ledna vydají v Japonsku titul Danganronpa V3: Killing Harmony pro PS4 a Vitu, který by se měl ve zbytku světa objevit ještě letos. Proti spoilerům se ale rozhodli aktivně bojovat.

Klasické tlačítko Share, s jehož pomocí na PS4 pořizujeme screenshoty a videa z hraní, vývojáři pro větší část hry zablokují, a nebude tak fungovat. Neznamená to samozřejmě, že by nebylo možné obrázky a záběry ze hry pořizovat vůbec, lze to vyřešit řadou externích řešení, ale neobejdete bez nějaké pomůcky.

Autoři tak ale nečiní jen tak z rozmaru, mají k tomu dobré důvody. Pro tuto sérii je vyprávění stěžejní a i když se někomu může zdát opatření extrémní, jak podotýká GameSpot, jde o pochopitelný krok. Každý z nás se určitě setkal s tím, že mu ve hře vyskočí notifikace, která upozorňuje, že daný segment nelze natáčet. Někdy je to kvůli spoilerům, jindy třeba takto PS4 chrání samotného uživatele, když by při streamování zadával například heslo, které by jinak všem nechtěně odhalil.

Když si uvědomíme, jak vážně může vyzrazená zápletka poškodit zážitek těm, kteří se na hru teprve chystají, a současně, jak je těžké se spoilerům občas na internetu vyhnout, lze kroku vývojářů dobře rozumět. Danganronpa V3 tak bude blokovat tlačítko a funkci Share v podstatě po celou hru. Od druhé kapitoly až do konce nebude fungovat.

Samozřejmě tento krok zřejmě zamrzí hráče, kteří mají ve zvyku si nahrávat videa z oblíbených her a situací třeba i pro svou vlastní potřebu, ale účel v tomto případě zřejmě světí prostředky. Otázkou je, zda se bude tímto nápadem v budoucnu inspirovat více vývojářů. My si myslím, že spíše ne. I když jim totiž na příběhu záleží a spoilery je netěší, ještě více jim záleží na tom, aby jejich hra byla vidět, vysílala se a hráči ji měli na očích. Takové omezení jde logicky proti této filozofii.

Vývojáři ze Spike Chunsoft doufají, že hráči navzdory tomu jejich krok pochopí a zpětně i ocení. Požádali také fanoušky o spolupráci, aby si co nejvíc zákazníků mohlo titul užít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama