Proč id zrušili Doom 4? Byl jako Call of Duty
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Proč id zrušili Doom 4? Byl jako Call of Duty

Proč id zrušili Doom 4? Byl jako Call of Duty

Jiří Bigas

Jiří Bigas

13. 12. 2016 10:05 6
Reklama

Prostřednictvím nového dokumentu jsme se měli konečně s odstupem pár let možnost dozvědět více informací o jedné z nerealizovaných inkarnací akce Doom. Hra známá jako Doom 4 měla nabídnout mnohem více filmečků, příběhu i postav. Výsledná akce ale nápadně připomínala Call of Duty.

Vývojáři ze studia id Software v čele s Kevinem Cloudem zavzpomínali na prototyp čtvrtého Dooma. Samotný Cloud říká, že jeho největší problém spočíval v tom, že vlastně vůbec Dooma nepřipomínal. Připustil přitom, že se pokoušeli o něco nového, ale dostali se do fáze, kdy si uvědomili, že tohle by fanoušci nechtěli.

Producent Marty Stratton poznamenal, že snaha více propojit hráče se světem a jeho obyvateli, zapříčinila, že jim pod rukama vznikal “Call of Doom”. Celkové pojetí i zasazení se od předchozích dílů i toho nového realizovaného zásadně odlišovalo. Hra by nás zavedla na Zemi a mnohem víc by připomínala klasické koridorové válečné akce.

Ve své době měl být ale z technického hlediska omračující a osvojit si několik pro sérii netypických prvků v hratelnosti, jako byl například krycí systém. Byl to nový přístup k celé značce, která by získala výrazně filmovější a také více skriptované tempo. Záměr podívat se na Dooma z trochu jiného úhlu se ale nakonec autorům poněkud vymkl z rukou a obrátil proti nim. Tenhle nový Doom už prostě nebyl skoro vůbec Doomem.

Kreativní šéf Hugo Martin tvrdí, že Doom 4 trochu připomínal film Kontakt režiséra Roberta Zemeckise z roku 1997, který je adaptací stejnojmenné knihy Carla Sagana. Podle Martina byla hra úžasná a mnohem realističtější. Zkoumala byl globální dopady a důsledky invaze pekelných sil na Zemi. Zdálo se to jako dobrý nápad, i Martin by jej podle svých slov rád prozkoumal, ale nesměl by to být Doom.

Aby byla hra schopná vyprávět větší příběh, obětovala svou podstatu a klasickou řež. Doom je podle něj o jediném chlapíkovi, které se zaplete do velkých věcí. Doom 4 ale byl hlavně o těch velkých věcech. GameSpot připomíná, že už v roce 2014 šéf studia Tim Willits poznamenal, že Doom 4 postrádal vášeň, duši a osobnost. Byla to podle něj schizofrenní hra s krizí osobnosti.

Více informací o zrušené verzi i záběry z ní najdete ve zmíněném dokumentu, který najdete níže.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama