Battle.net po dvaceti letech mění své jméno
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Battle.net po dvaceti letech mění své jméno

Battle.net po dvaceti letech mění své jméno

Pavel Makal

Pavel Makal

22. 9. 2016 10:34 9
Reklama

Již těžko uvěřitelných dvacet let uplynulo od doby, co světlo světa spatřila legenda jménem Diablo a prakticky založila zcela nový žánr i styl. Vedle populárního akčního RPG ale se ve stejné době zažila svůj zrod i služba Battle.net, která od té doby zastřešuje všechny hry z dílny Blizzardu. Po dvou dekádách ale přišel čas na změnu.

Na oficiálním blogu World of Warcraft se objevila nová zpráva přímo od vývojářů, která oznamuje nadcházející změnu jména služby. Technologie samotná bude sloužit i nadále jako centrální systém pro všechny hry od Blizzardu, namísto léta používaného názvu teď ovšem ponese jméno samotné firmy. Změny naznačila již implementace prvků pod názvy Blizzard Streaming nebo Blizzard Voice.

Vývojáři své rozhodnutí zdůvodňují tak, že když službu zakládali, jednalo se v mnoha směrech o naprostou novinku na poli herní zábavy. Bylo tedy třeba vložit značné úsilí do toho, jak lidem vysvětlit její funkce, aspekty a výhody. V průběhu let ovšem došlo k jistému zmatení a neefektivní prezentaci dvou oddělených identit, tedy Blizzardu a Battle.netu. S ohledem na současnou situaci, kdy je vestavěná podpora multiplayeru naprosto běžnou a očekávanou součástí her již není důvod uchovávat pro nic oddělené pojmenování.

Battle.net začal svůj život jako nástroj pro multiplayerový matchmaking a chat právě pro Diablo, aby v průběhu let narostla v celou síť herních serverů. Růst popularity zaznamenala s příchodem StarCraftu a i WarCraft 2 se časem dočkal takzvaní Battle.net edice, která umožňovala hrát hru přes tuto službu. Diablo 2 přišlo s modelem client-server, který již nesimuloval hru přímo na uživatelově počítači, ale běžel přímo na serveru Blizzardu a veškerý postup i vaše herní postava byla ukládána v jeho databázi.

World of Warcraft při svém spuštění v roce 2004 Battle.net nepodporoval a používal oddělený účet, a to až do roku 2009, kdy došlo k upravení podoby služby a nucenému přechodu hráčů pod její křídla. Díky tomu ovšem do hry přibyly možnosti, jako je cross-realm, cross-faction a cross-game chat. Všechny budoucí hry počínaje StarCraft 2 a konče letošním hitem Overwatch účet na Battle.netu požadují.

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama