Horizon v nativním 4K nebude, říkají vývojáři
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Horizon v nativním 4K nebude, říkají vývojáři

Horizon v nativním 4K nebude, říkají vývojáři

David Plecháček

David Plecháček

19. 9. 2016 14:27 10
Reklama

Netrvalo to dlouho, a už tu zase máme další rozhovory na téma 4K grafiky a efektů HDR. Jestli je něco v módě, jsou to právě tyto dva pojmy. Nepleťte si ale dojmy, neboť HDR pro mnoho vývojářů není novinkou a nativní 4K zdaleka nebude na konzolích standardem ani u first-party her. Své o tom vědí v Nizozemsku, odkud k nám zkraje příštího roku přistane Horizon: Zero Dawn.

Hermen Hulst je v poslední době poměrně zaneprázdněn. Dnes jsme o něm psali v souvislosti s videodeníčkem, ve kterém prozrazuje, jaké rozhodování Horizonu předcházelo, s magazínem Venture Beat ale hovořil o techničtějších aspektech. Jak už jste asi poznali z prvního odstavce, co všechny zajímá je efekt HDR a 4K rozlišení.

„Můžu vám prozradit, že HDR a 4K masivně ovlivňuje, jak hry vypadají, ale prakticky se neliší jejich tvorba. Naše hry využívají HDR od Killzone 3, ale až teď tu jsou displaye, které jej dokáží zobrazit,“ říká. Vývojáři - zejména - velkých titulů musí neustále hledět dopředu a být připraveni na novější a výkonnější hardware. Proto je spousta assetů připravená s ohledem na budoucnost, s tím, že se například rozlišení uměle snižuje podle toho, co PlayStation (nebo kterékoliv jiné zařízení) následně dokáže.

Nativní 4K ale není otázkou ani silnějšího PlayStationu 4 Pro: „Je to vážně umění. Je to komplikované,... ale není to nativní 4K. To, co vidíte, se tomu ale patřičně blíží. Nemáme dva oddělené týmy, které by pracovaly na rozdílných verzích. Máme možná jednoho nebo dva vývojáře, které se na to soustředí, ale tu hru dělají všichni společně.“ Samozřejmě, že někteří pracovníci, jak například art director, musí dohlížet, jak HDR ve výsledku působí, ale jinak Hulst potvrzuje to, o čem jsme psali minulý týden - vytvořit hru kompatibilní s PS4 Pro nebude žádný problém, a tím, že se v základu nic nemění, budou verze pro klasickou PS4 opravdu plnohodnotné.

I podle Hulsta bude nejvíce znát HDR: „HDR přidává širší paletu barev, a tak se musíme vypořádat s tím, aby to vypadalo dobře na obou obrazovkách (na té, která HDR nepodporuje, a na té, která ano, pozn. red.) Vždycky bude hra vypadat lépe na 4K HDR monitoru, ale skvěle to bude vypadat i na tom normálním,“ říká. Pokud vás zajímá, kde nejvíce dosud neviděné spektrum barev vynikne, jedná se o nebe. To je mnohem bohatší a vypadá téměř jako ve skutečnosti. Na otázku, jak HDR funguje na starém PlayStationu 4, ale neodpověděl.

A co nabídne PS4 Pro hráčům, kteří nemají 4K televizi? „Vždycky se jedná o nějaký kompromis mezi kvalitou obrazu a výkonem. S PS4 Pro už se nemusíme omezovat. Můžeme mít obojí. Můžeme automaticky rozpoznat, jaký je váš display. Když se ukáže, že máte 4K obrazovku, hra se tomu přizpůsobí. Když máte pouze 1080p - což mnoho lidí pořád má - také se tomu přizpůsobíme.“ Jedním z aspektů, jak se přizpůsobí, je i stabilní framerate: „Pro nabídne plynulejší framerate. Existují hry, jako Uncharted 4, které běží perfektně a počet snímků u nich nespadne ani o jeden. Předpokládá se to. Ale mnoho her takových není. Mnoho titulů má chvíle, kdy počet FPS klesne.“ 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama