House: Slib 4K na PS4 Pro není zavádějící
Odhalení PlayStation 4 Pro jen hýřilo pojmy, jako je HDR nebo 4K. V následujících dnech se ale začaly množit informace o tom, že her, které na vylepšené konzoli poběží v nativním rozlišení 4K, bude vlastně poměrně málo a u většiny titulů půjde o pouhý upscaling obrazu. K problematice se nyní vyjádřil prezident Sony Interactive Entertainment Andrew House.
V rozhovoru pro server Digital Spy House připustil, že většina her z doposud známého portfolia bude skutečně pouze upscalovaná. Mezi hry, které poběží v nativním 4K, patří například remaster The Last of Us, závodní hra Mantis Burn Racing nebo The Elder Scrolls Online. U zbytku bude aplikována technologie checkerboard rendering pro dosažení srovnatelných výsledků. Tento postup je podle očitých svědků toho, co PS4 Pro umí, poměrně působivý, přeci jen ale není obraz tak čistý jako v pravém 4K. Nabízí se tedy otázka, zda je marketing nové konzole zavádějící.
Podle House tomu tak není: „Myslím si, že ať už použijeme jakékoli termíny, podstatné je, zda lidé vidí hmatatelné rozdíly v herním zážitku, než to, jak celou věc pojmenujeme. Podle mě právě tyto rozdíly jsou tím, co lidé hledají, a je na nich, aby si utvořili názor, zda je Pro určeno pro ně či ne.“
Housův pohled na věc je sice pochopitelný a srozumitelný, i tak se však nemůžeme ubránit přesvědčení, že by komunikaci parametrů technického řešení prospěla větší čitelnost. 4K a upscalované 4K přeci jen není totéž a pokud Sony se svou novou konzolí míří na opravdu hardcore hráče, jak tvrdí, měli by si uvědomit, že tato komunita je na podobné rozdíly a desinformace velice citlivá.