Kodžima: VR je větší skok než nástup 3D
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kodžima: VR je větší skok než nástup 3D

Kodžima: VR je větší skok než nástup 3D

Pavel Makal

Pavel Makal

18. 7. 2016 08:44 9
Reklama

Hideo Kodžima se v uplynulých dnech zúčastnil konference Develop Brighton spolu se svým kolegou z branže a dobrým přítelem Markem Cernym ze Sony, tedy tím pánem, který nám několik let nazpět tak zaujatě vyprávěl o Knacku a na svém kontě má například design série Ratchet & Clank. Kodžima nemluvil jen o svém chystaném projektu Death Stranding, na přetřes přišla i jiná současná témata.

Serveru Sky News se podařilo s japonským vývojářem získat exkluzivní rozhovor. V něm Kodžima například odpovídal na otázku, jaký má vztah k Británii a jejím herním studiům. V první řadě velmi pochválil ostrovní hudbu, která je podle něj tou nejlepší na světě. Vřelá slova našel i pro místní kinematografii. Co se her týče, nedává prý příliš velkou váhu tomu, odkud vývojáři pocházejí, pokud by však měl zmínit nejlepší britské studio, jsou to podle něj Media Molecule, autoři nadmíru populární série Little Big Planet pro PlayStation, kteří momentálně pilně pracují na svém experimentálním díle Dreams.

Kodžima říká, že tato firma má úplně jinou atmosféru, filozofii a styl tvorby her, než je v branži běžné. Dreams, na nichž nyní pracují, se zdráhá nazvat hrou v pravém slova smyslu, je to ale prý něco, co sám nedokáže napodobit. To, jakým způsobem se vyjadřují o svém projektu, je podle něj ryze originální a jinde to nenajdete. Na světě je totiž mnoho studií, které řídí pevná ruka marketingu, Media Molecule na to ale prý jdou jinak.

Další otázka patřila virtuální realitě a potenciální možnosti, že tato technologie ovlivní svět her podobně, jako tomu bylo při přechodu z 2D na 3D. Kodžima ale vidí tento posun ještě zásadněji. Při přechodu do třetího rozměru totiž pořád bylo možné vnímat hranice, jako je tomu například u filmů či televize. Obsah byl stále ohraničen rámem obrazovky. Ten je ale nyní pryč a tato velká změna neovlivní v budoucnu jen hry. Kodžima vidí potenciál ke změně celkového životního stylu, která začne u her, ale brzy zasáhne celou společnost. Pak podle něj uvidíme skutečnou hodnotu technologie.

Poslední otázka se nemohla týkat ničeho jiného, než nejžhavějšího současného tématu, tedy raketového úspěchu Pokémon Go. Kodžima uvedl, že v minulosti vytvořil podobnou hru, neumí si však představit, že by podobný zážitek nahradil tradiční tituly. Jeho hra se jmenovala Boktai a vznikla pro Game Boy Advance. Jejím unikátním aspektem bylo využívání solárního panelu, jehož pomocí jste pak ve hře poráželi upíry. Podobná interakce s reálným světem je podle něj dílem úspěchu Pokémon Go. Kodžima nevidí v podobných projektech nový hlavní trend, kterým se bude průmysl ubírat. Je podle něj ale velmi důležité, aby byla nabídka her co nejpestřejší a hráči měli možnost si vybírat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama