Jak stavět horské dráhy v Planet Coaster
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak stavět horské dráhy v Planet Coaster

Jak stavět horské dráhy v Planet Coaster

David Plecháček

David Plecháček

Reklama

Je pravda, že okolo Frontier Developments se motáme spíše díky Elite. Čas od času nám ale dají vzpomenout, že pokud patříte také mezi fanoušky stařičkého Rollercoaster Tycoon, tak by právě pro vás mohl letošní rok znamenat doslova žně. A jejich Planet Coaster, na který se zase o něco blíže podíváme, tomu notně přispěje.

Naposledy jsme vám ukazovali, jak jednoduché bude upravovat mapu, dělat kopce, údolí, skalní převisy, a jak bude vůbec důležité, aby váš park nebyl pouhá placka. Park se prostě musí vašim hostům náležitě líbit. Já bych ale věděl ještě o jedné věci, na které bude návštěvníkům záležet ještě více, než na malebné krajině a kouzelných scenériích. Samozřejmě je řeč o tom, co dalo původní sérii samotný název, tedy o horských drahách.

V původní hře někomu možná stačilo vybrat jednu z přednastavených konstrukcí, postavit ji do prostoru, halabala přistavit vchod a východ, co nejkratší cestou přivést cestičky a slavnostně atrakci otevřít ve vší pompéznosti a říct si: „Jsem dobrej.“ Možná jste ale i vy patřili na druhou stranu barikády, mezi hráče, kteří šetřili každý dolar, euro, frank nebo jakoukoliv měnu, která byla v původní RCT obsažena, kteří chtěli mít v každém parku atrakci jinou, unikátní, s těmi nejlepšími statistikami, chtěli jste také zaplnit přístupové chodníčky do posledního místa, a s nadšením jste pozorovali, jak z atrakce vychází rozdovádění uličníci se statusem „na to musím ještě jednou“.

A ano, po lehce nostalgickém uvedení se konečně dostáváme k tomu, že přesně pro nás Frontieři připravují nástroj na výrobu vlastních horských drah, o kterém hovoří v dalším vývojářském deníku. Pokud vás iritovalo původní předem definované rozhraní, kde byly jeden, dva a maximálně tři způsoby zatáčení a stoupání / klesání, tak v novém Planet Coasteru si užijeme neuvěřitelnou volnost. Úhel zatáček si můžeme zvolit podle libosti, stejně tak jako rychlost stoupání a klesání, úhly náklonu - zkrátka jak si to každý udělá, tak to bude mít.

„Planet Coaster je skvělá hra na vyprávění příběhů,“ říká Sam Denney, umělecký designér studia. „Parky mají skvělé charaktery, nádherné scenérie, a pochopitelně i samotné atrakce. Když přijdete do zábavního parku, je to vlastně jako nějaký příběh. Když vyjdete, věci, které jste ten den zažili, si zapamatujete. Pamatujete si klíčové momenty, a v tom je Planet Coaster stejný,“ dodává.

Zkraje roku bychom se měli dočkat Rollercoaster Tycoon World od Atari, respektive od Nvizzio Creations, Parkitect se nachází v pre-alfa fázi od září loňského roku a měl by se zanedlouho přesunout do Steam Early Access, a samotného Planet Coaster se dočkáme do konce roku. No nejsou to skvělé zprávy? Teď ještě aby se samotné hry povedly. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama