Ken Levine: hráči chtějí delší zážitky
Ken Levine je rozhodně jednou z nejvýznamnějších postav herního průmyslu a nebýt jeho tvorby, kánon kvalitních a obecně uznávaných her by jistě byl o něco užší. Co nyní kutí, to ještě netušíme, z rozhovoru pro Gamespot však již alespoň trochu tušíme, jakou by jeho následující projekt měl mít podobu.
Rozhodně nepůjde o nic krátkého, neboť dle Levinova přesvědčení hráči vyžadují delší zážitky a příběhy dlouhé alespoň 10 – 12 hodin. A s tím víceméně souhlasíme dnešní uspěchané době navzdory – herní jednohubky jsou fajn a umí zprostředkovat parádní akční jízdu, pokud je však kvalitní zážitek přeci jen o něco delší, tak jsme jenom rádi. A v případě takzvaných AAA titulů to platí hned dvakrát.
Důvodem je prý především to, že hráči dnes chtějí za své peníze (40, 50, ale i 60 dolarů) zážitek odpovídající hodnoty a délky. Vývojáři nechtějí málo peněz, na druhou stranu by ale také měli nabízet dostatek zábavy a vyžití, když už si o podobné částky říkají.
Levinův projekt tedy bude pravděpodobně delší, vedle toho ale slavný vývojář slibuje odklon od tradiční lineární hratelnosti a avizuje, že jeho další hra bude obsahovat menší, avšak otevřený svět. A to znamená citelný odklon od Levinovy původní tvorby, kdy dříve vytvářel hry takřka striktně lineární. To je dle Levina zároveň také žánr her, který začíná postupně mizet z trhu.
Důvodem pro větší množství otevřených her je snaha o replayabilitu – pokud vývojáři nabídnou hráčům volnější ruce a více přístupů k hratelnosti, tak tím spíše se budou takoví k příběhu navracet i po jeho prvotním dokončení. S tím opět nelze než souhlasit a můžeme být jen zvědaví, co si to vlastně Ken Levine chystá. Přísliby to však rozhodně nejsou nezajímavé, co říkáte?