Spencer si nepřeje VR jako budoucnost hraní
Virtuální realita se v blízkých měsících stane dostupnou nadstavbou hraní a snad každá z velkých společností do trendu přispět svoji troškou. Samsung má Samsung Gear VR, HTC a Valve pak Vive a Sony brzy uvede svůj PlayStation VR. Prezident Xboxu, Phil Spencer, však doufá, že v budoucnosti se virtuální realita nestane hlavním způsobem, jak si hry zahrát.
V rozhovoru s GameSpotem mluvil Spencer o virtuální a augmentované realitě jako dalších evolučních krocích pro hry. Na otázku, zda věří, že nové trendy určí budoucnost hraní, odpověděl docela střídmě: "No, tohle je jen můj názor. Spolupracujeme s Valve, spolupracujeme s Oculusem okolo VR, na které pracují, ale musím říct, že tak trochu doufám, že ne, neurčí."
"Neznamená to, že si nemyslím, že VR nedokáže nabídnout skvělé zážitky. To dokáže a my je najdeme a lidi si je oblíbí. Jenže já rád hraju hry se svými dětmi. Mám rád, když se sejdou lidi a sledují, co se děje na obrazovce a smějí se... To je ta zábava, kterou videohry vždy zprostředkovaly. To neznamená, že se něco takového nemůže stát v sociálně propojeném prostředí virtuální reality, ale bylo by mi strašně líto, kdyby se hraní proměnilo v lidi odstřihnuté od reality s helmami na hlavách a sluchátky na uších."
Virtuální realita se dle Spencera stane součástí hraní a některé herní žánry k VR úplně vybízejí. Spencer věří, že vzniknou skvělé hry, které by bez VR nikdy nevznikly, zároveň však doufá, že hraní her nepřijde o prvek sbližování lidí před obrazovkou: "Já prostě zbožňuju, když někdo hraje Maria a ostatní mu radí, kam jít a co hledat a všichni se smějí, sedí okolo, jedí čipsy, prostě takové ty normální věci, co lidi dělají. Myslím si, že to je to, o čem hraní her je."
Kromě HoloLens, které spíše než na virtuální se zaměřují na augmentovanou realitu, Microsoft žádné plány na vlastní VR headset neoznámil. Nicméně uzavřel partnerství s Valve a Oculus ohledně podpory jejich headsetů ve Windows 10.