Konami: Mobil je teď naše hlavní platforma
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Konami: Mobil je teď naše hlavní platforma

Konami: Mobil je teď naše hlavní platforma

Jiří Bigas

Jiří Bigas

14. 5. 2015 15:17 21
Reklama

O tom, že se s Konami něco v posledních týdnech a měsících děje, nebylo pochyb. Teď už můžeme trochu lépe nahlédnout do plánů, které se manažerům firmy nejspíš honí hlavou.

Prezident Konami Hideki Hajakawa v rozhovoru pro Nikkei prohlásil, že budoucnost videoher podle něj leží v mobilní oblasti a smartphony se stanou hlavním byznysem japonské společnosti, která se do nich chystá po hlavě vrhnout. “Mobily budou naší hlavní platformou. Hry se rozšířily na spoustu zařízení, ale platforma, která nám bude vždy nejblíže, jsou telefony. Tady leží budoucnost videoher,” prohlásil Hajakawa.

Poté, co v posledních finančních zprávách Konami (podobně jako Sega) vyjádřilo zájem více se zajímat o free-to-play tituly, pohřbilo projekt Silent Hills a chystá se rozloučit s Kodžimou, zdá se být více než jasné, že povaha a priority tradičního japonského vývojáře a vydavatele se radiálně proměňují. Přestože Konami hodlá hledat způsoby, jak uspět na poli F2P titulů a mobilů, nevzdává se prý ani tradičních značek, které si s firmou asociujeme především my na západě.

Hajakawa se totiž rovněž nechal slyšet, že si jejich značky jako Metal Gear Solid a Pro Evolution Soccer vedou dobře. Nicméně jeho společnost údajně přemýšlí, jak i tyto série dotlačit na pole mobilní zábavy. Vypadá to, že transformace Konami už skutečně začala a tato firma opravdu omezí svou působnost v segmentu klasických videoher.

Jak ovšem upozorňuje americký GameSpot, zatím je nutné brát všechna prohlášení s rezervou. Jednak se část poselství mohla ztratit v překladu, když z japonštiny původní článek přeložil jeden z uživatelů fóra NeoGAF. A potom se téma hovoru točilo především kolem byznysu jako takového, přičemž ten herní je v Japonsku v tuto chvíli hodně orientovaný na mobilní hry, jak ostatně dokládá i aktuální aktivita Nintenda a už zmíněné Segy v tomto odvětví.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama