free2play-zalepi-diry-po-piratech
Novinka Free2play zalepí díry po pirátech

Free2play zalepí díry po pirátech

Ondřej Švára

Ondřej Švára

22. 8. 2012 13:49
Reklama

Ubisoft pro server GameIndustry nepřímo potvrdil slova z našeho nedávného komentáře. Mikrotransakční systém Free-to-play, který hodlá použít u řady svých her, má opravdu vyvážit škody, které mu v minulosti způsobilo softwarové pirátství. S free-to-play totiž eliminuje nelegální kopírování tím, že všechny hry nabídne od základu zdarma.

Ubisoftu v návaznosti na to odpadnou jednak neefektivní náklady na vývoj protipirátské ochrany, jenž hackerům odolávala maximálně v řádu dnů, a zároveň už nebude muset zaměstnávat lidi na výpočet imaginárních sum, které prezentoval jako škodu z toho, že si jeho hry lidé kopírují.

Začne tím nový věk vývojářství na PC. Free-to-play je podle Ubisoftu cestou, jak obnovit obstojnou produkci her právě na osobních počítačích. "Díky F2P budeme moci získávat peníze i ze zemí, kde to dříve nešlo. Tedy z regionů, kde se hry sice hrají, ale neprodávají se," naráží šéf Ubisoftu Yves Guillemot na východní Evropu a samozřejmě na Rusko, kde má pirátství asi stejnou tradici jako pouliční prodej pirožků.

Free2play zalepí díry po pirátech
i Zdroj: Hrej.cz

Free-to-play hry jsou nyní podle statistik Ubisoftu výdělečné asi ze sedmi procent. Právě taková část hráčů je ochotna třeba do Age of Empires stáhnout dodatečný obsah, což zhruba odpovídá i podílu originálních her na problémových trzích. F2P má však výhodu v tom, že z oněch sedmi procent dokáže generovat zisk opakovaně a dlouhodobě. Hráči, kteří si totiž stáhli jednu mapu, si za nějaký čas stáhnout další, a hra tak může generovat sice malý, ale spolehlivě zaručený zisk.

Guillemot však zároveň odmítl, že by se free-to-play stalo dominantním, nebo dokonce jediným způsobem, jak chce Ubisoft v budoucnu vydávat hry. Popřel tedy předpovědi svých kolegů z branže o tom, že mikrotransakce zcela ovládnou herní svět. Ubisoft chce zachovat i tradiční distribuci. Ale v jakém poměru už nesdělil.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama