herni-byznys-si-v-roce-2011-pohorsil
Novinka Herní byznys si v roce 2011 pohoršil

Herní byznys si v roce 2011 pohoršil

Ondřej Švára

Ondřej Švára

13. 1. 2012 11:04 10
Reklama

S koncem každého roku přichází čas pro bilancování. Pro herní byznys však tentokrát nebude příliš povzbudivé. Obchodní výsledky za rok 2011 jsou horší, než v roce předchozím. Retailový byznys zažívá, alespoň podle údajů ze Spojených států amerických, zřetelný útlum.

Videoherním firmám klesly v meziročním americkém srovnání příjmy z krabicových her, hardwaru a příslušenství o osm procent. Zatímco v roce 2010 obchodníci utržili celkem 18,6 miliardy dolarů, loni to bylo jen sedmnáct miliard.

Značný podíl viny na tom nesou obchodní výsledky z uplynulého prosince, které se v meziročním srovnání snížily o jednadvacet procent. Vánoční období tak obchodníky velmi zklamalo i přes nasazení typických bestsellerů jako TES: Skyrim, Modern Warfare 3 či zlevněné Nintendo 3DS.

Jedním z důsledků nastalé recese je podle analytické skupiny NPD fakt, že herní trh se aktuálně nachází na samém konci aktuální generace herního hardwaru. Zatímco stávající zákazníci tedy zůstávají relativně věrni osvědčeným hrám i příslušenství a setrvačně je kupují, trh už nedokáže přilákat nikoho nového.

Nejprodávanější hrou roku 2011 v USA se stalo dle očekávání Call of Duty: MW3, následované Just Dance 3 a Skyrimem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama