Atari se zaměří na casual hraní
Pro někoho je šokem, že společnost Atari dnes ještě vůbec existuje, pro jiné je pak minimálně překvapením, čím se chce do budoucna tato značka kdysi spjatá s konzolemi a domácími počítači zabývat. Atari, před pár lety kompletně koupené firmou Infogrames, která se předloni takticky přejmenovala na Atari S.A, se bude následující léta věnovat převážně casual hraní a to jak na sociální sítě z PC, tak i na stále zajímavější mobilní sektor.
A na důkaz, že to myslí vážně, zmiňuje Atari v aktuální tiskové zprávě nutné personální změny a novinky, týkající se klíčových postů. Do čela finanční správy firmy (CFO) byl dosazen manažer Robert Mattes, viceprezidentem pro digitální distribuci se stal Owais Farooqui a mobilní sekci má nově na starost Maria Pacheco.
Odborné znalosti těchto mužů se bude Atari snažit využít pro vývoj na Atari.com, Facebook, i pro Google. Cílem nové obchodní strategie firmy jsou totiž webové prohlížeče, tablety, a smartphony, kam ze začátku bude chtít napálit staré klasiky jako Asteroids, Missile Command, Centipede, Breakout či Pong a později uvést i nové tituly, jako například Heroes of Neverwinter, které na facebook koncem letošního roku premiérově přinese pravidla Dungeons & Dragons.
Atari k digitálnímu online trhu směřuje už nějaké dva roky, ale konkrétní cíle jsou známy až nyní. Přechod společnosti ke casual gamingu je dalším důkazem, že pro firmy a jednotlivce v AAA byznysu dlouhodobě neúspěšně, je internetové farmaření stále častější cestou k tomu, jak se v herním byznysu zachránit. Nolan Bushnell, dnes sedící v užším vedení Atari S.A., dobře ví, co znamená kariérní veletoč...