FIFA 22 představuje novinky v kariérním režimu. Dočkáme se přepracované hry za jednu hvězdu
FIFA 22 Novinka FIFA 22 představuje novinky v kariérním režimu. Dočkáme se přepracované hry za jednu hvězdu

FIFA 22 představuje novinky v kariérním režimu. Dočkáme se přepracované hry za jednu hvězdu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

9. 8. 2021 18:45

Start nové sezóny virtuálního fotbalu FIFA se nebezpečně blíží a společnost EA Sports pomalu odkrývá trumfy. Tentokrát se dostalo i na hráče věrné offlinu, tedy především na příznivce kariérních režimů. Ty v posledních letech dostávaly o něco více péče než dříve a letošek nebude jiný. Tentokrát se autoři zaměřili i na kariéru jednoho konkrétního fotbalisty, tedy režim, který byl dlouho opomíjen.

Reklama
Reklama

  • EA Sports specifikují, co čeká hráče kariérního režimu
  • V režimu manažera nechybí tvorba nového klubu, lepší správa stadionů nebo nové animace
  • Hra za jednoho hráče byla úplně přepracovaná a měla by konečně dávat smysl
  • Na next-gen konzolích je (kosmetických) změn více

Nejdříve ale ke klasickému režimu manažera. Ten přináší jednu zásadní novinku v podobě vytváření vlastního týmu. V rámci editoru lze samozřejmě zvolit název i přezdívku, kterou jej budou nazývat komentátoři. Dále je nutné nadesignovat nové dresy a kompletní barevnou identitu klubu. Důležitý je i charakter vedení, lze nastavit, zda půjde o malý tým na cestě ke hvězdám, nebo zda na zelené louce okamžitě vznikne gigant, který zaútočí na kontinentální poháry. Očekávání vedení také samozřejmě záleží na tom, v jaké soutěži se s jakými ambicemi objevíte. Úřadovat můžete v kterékoliv lize ve hře, počet týmů ale zůstane stejný. Nahrazený klub zamíří do kategorie Zbytek světa.

A kde se vezme nové mužstvo? Z generátoru! Sami si zvolíte, jak silná má průměrně nová parta být na základě klasického hvězdičkového hodnocení týmů. Také nastavíte, zda má po vzoru Ajaxu jít o líhniště mladých pušek, nebo zda jako některé italské kluby naopak budete sázet na partu ostřílených veteránů, které budete za pár let muset vyměnit. Zajímavým detailem je, že se v klubu automaticky objeví mužstvo složené z národností zhruba odpovídající ligovému průměru. Pokud si tedy vytvoříte tým v Bundeslize, kde tvoří dánští hráči, řekněme, tři procenta celkové statistiky, má každý vytvořený hráč tříprocentní šanci, že bude dánské národnosti. Autoři tak chtějí zařídit, aby byly týmy minimálně na začátku hry pokud možno věrohodné.

Autoři také využili loňské novinky v podobě editoru stadionů. Ten nově míří i do kariéry, vlastní svatostánek vyrobíte jak vlastnímu klubu, tak i kterémukoliv jinému, s výjimkou těch, které mají oficiálně licencovaný stadion (tedy třeba všech týmů Premier League). Příjemné je, že můžete stadion každou sezónu změnit, už se tedy nebude opakovat situace, kdy evropský velkoklub ve své desáté sezóně hraje domácí zápasy Ligy mistrů proti Bayernu na ušmudlaném plácku za vesnicí, kde hráč jako manažer začínal svou cestu.

Největší změny ale proběhly na poli hry za jednoho hráče. Totálním přepracováním prošlo vylepšování (pouze v případě vytvořeného nebo generovaného hráče, skutečná hvězda se vyvíjí pěkně postaru) a růst. Ten nyní připomíná klasické RPG systémy, respektive navazuje na režim Journey z ročníků 17 až 19. Za hraní, plnění úkolů a účast na trénincích získáváte zkušenostní body, které následně investujete do různých větví talentového stromu a postupně hráče profilujete v daných rolích. Taktéž odemykáte speciální perky, které ještě specifikují, co se na hřišti děje.

Nově je možné do hry naskočit z lavičky. Na čáře ještě dostanete pokyny od trenéra a hurá do akce. Trenér obecně bude výrazně důležitějším prvkem kariéry. S plněním cílů se prokoušete do základní jedenáctky, pokud ale budete hru kazit, poputujete zpátky do rezerv. Pochopitelně je výrazně jednodušší pravidelně hrát v Bradfordu, než v základu Chelsea, i v závislosti na atributech hráče.

Odměnou jsou vám pak přepracované cutscény po zápasech. V nich se podíváte do kabiny, kde se slaví, chystá na další zápas, nebo naopak smutní po prohraném derby. 

Dále došlo na menší detaily. Autoři přidali nové animace do přestupových jednání. Výrazně větší by měla být zásoba novinových článků a na next-gen konzolích i předzápasových reportů, především v souvislosti s milníky, lámáním rekordů a přestupovými spekulacemi. Například prolomení rekordu vstřelených gólů za sezónu by konečně měla být pořádná událost. Obecně by hra měla nabídnout více statistik včetně ukazatele xG (očekávaných gólů).

Závěrem lze zmínit vylepšená chorea. Nově se na ochranné síti za brankou může objevit jakýkoliv hráč, který se vyprofiluje jako klubová legenda, a to včetně těch generovaných. Pokud vás tedy mladý Jiří Novák dotáhne k desátému poháru Ligy mistrů v řadě, jeho generický obličej se jako poděkování objeví přímo na stadionu. Na něm mimochodem u next-gen verzí uvidíme třeba kustody ladící poslední detaily trávníku před výkopem.

FIFA 22 vychází 1. října letošního roku pro PC, Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4, 5 a Stadii. Vrhnete se do aktualizované kariéry, nebo dáte přednost oblíbenému multiplayeru?

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz