Warhammer Online: Age of Reckoning Článek Warhammer Online: Age of Reckoning

Warhammer Online: Age of Reckoning

Dalibor Franta

Dalibor Franta

19. 5. 2008 22:51 5
Reklama

Když skromně rostlí trpaslicí, synové Grungniho, poprvé rozčísli svá vousoví nad skalami a kopci Starého světa, většina soudobého hráčstva čekala ještě kdesi v podhoubí na svou čapí eskortu. Psal se rok 1983. V Pardubicích se narodil Aleš Hemský, Samantha Smithová šířila mír a přátelství na Šeremetěvu, zatímco jí Andropov za zády rozmisťoval rakety středního doletu v Československu a jistá ne-tak-úplně-desková hra jménem Warhammer: The Game of Fantasy Battles poprvé okouzlila všechny dobové nerdy a milovníky fantasy. Celých 21 let trvala její cesta ze stolu až k první zmínce o možném MMO, jen aby se záhy ukázalo, že nedostatek financí celý nadějný projekt studia Climax Online nejspíš definitivně pohřbil. Až zásah všemocného EA o dva roky později vrátil trpaslíky na jejich válečnou stezku – tentokrát už pod vlajkou EA Mythic (dříve Mythic Entertainment). Odvážně pasován za vyzyvatele WoW, chystá se Warhammer Online: Age of Reckoning vstoupit na vytížený MMO trh již na podzim letošního roku. Má na to dost velkou sekeru?

Zlé jazyky od Humpolce

Zlé jazyky přirovnávají Warhammera k nuznější a ošklivější kopii slavnějšího WoW. A nejsou tyhle jazyk vlastně zas tak daleko od pravdy. Řekněme, že kdyby byla pravda v Jihlavě, budou zlí jazykové někde u Humpolce. Warhammer totiž v lecčem opravdu WoWko evokuje silněji, než by bylo bývalo pro hru na tak rozsáhlých fantasy základech zdrávo. Jedná se zejména o grafickou stylizaci, ale i výběr ras, jenž si z originálního světa čítajícího 14 charismatických a atmosférou nacucaných druhů vybírá pouhých 6 - a nutno kriticky poznamenat, že zrovna těch obecně nejprofláklejších. Výběr se musel podřídit pro MMO klasickému záměru postavit proti sobě dvě na kost znepřátelené aliance a výsledkem je poměrně neoriginální rozdělení na soupeřící armády dobra a zla. Skrz naskrz kladný Order reprezentují lidé, trpaslíci a elfové, temné síly Destruction hájí orkové/goblini, Chaos a temní elfové.

Aktivní support

Podobně jako rasy, také povolání vycházejí z klasického MMO modelu - poprvé však do jejich konkrétní podoby výrazněji promluví charakter světa Warhammeru. Dočkáme se proto „tanků“, lehčích skirmisherů, lučištníků a supporterů - každá z kariér se však rozvětví do dalších minimálně tří specializací („cest“ – cesta brutality, cesta spásy, cesta alchymie, …) v závislosti na tom, jakým způsobem se hráč rozhodne přerozdělovat získané zkušenosti. Obzvlášť zajímavě se toto větvení jeví u typicky pasivní třídy supporterů. Ta se ve Warhammeru dočká nezanedbatelných útočných abilit, díky nimž bude možné vytvořit všestranný magický charakter schopný v nouzových situacích podpořit svou družinu i přiložením palcátu či hole (Hole mágů to nejsou přeludy!) k dílu. Obzvlášť výkonní budou v tomto řemesle císařští Warrior Priests a Zealoti, služebníci Chaosu. Škála jejich funkcí obsahuje jak klasické mírumilovné healery, tak i – v nejextrémnější agresivní podobě – jedny z nejschopnějších útočných charakterů ve hře (Path of Wrath respektive Path of Witchcraft). Některá zaměstnání, zejména na straně aliance Destruction, zas budou otevřena pouze ženským či pouze mužským postavám (příklad Čarodějnice v řadách Temných elfů a Nájezdníka v případě Chaosu).

Realm vs. Realm

Tu zdaleka nejsilnější zbraň schovává si Warhammer Online pro svou odbodu PvP. EA Mythic zde využili zkušenosti s výborným MMO Dark Age of Camelot a připravili zvláštní a nesmírně lákavou formu „multiplayeru uvnitř multiplayeru“ - RvR (Realm vs Realm). Obecnou množinou tohoto prvku je Kampaň s jednoduchým cílem: napadnout nepřátelské území, probojovat se k sídelnímu městu, obsadit ho, vypálit ho, vyplundrovat ho (pokud možno ne v tomto pořadí). Tažení nepřátelským územím pak na sebe bere podobu několikerého druhu. Může se jednat o jednotlivé nahodilé PvP souboje, nebo masivní bitvy, kde desítky a stovky postav soupeří o splnění jistého specifického úkolu na předem daném území a v neposlední řadě o scénáře v obvyklých instancích, kde se mísí jak PvP, tak i PvE (Player vs. Enviroment) prvky. Jakmile jedna z bojujících frakcí dosáhne předem určeného počtu bodů (třeba v obligátním Capture the Flag souboji), případně splní předem daný úkol (unese krále nepřátelské frakce), automaticky získává bojiště pod svou kontrolu a posouvá nikdy nekončící konflikt hlouběji na území nepřítele. Tak vše pokračuje až do obsazení a znovudobytí sídelního města, po kterém se linie fronty vrací na původní neutrální hranici a boj startuje nanovo.

Své lípy se nevzdám!

Předpoklad vývojářů počítá s dobytím města a restartem fronty cca jednou za čtrnáct dnů, z čehož vyplývá, že obsadit jedno území na cestě k sídelnímu městu může hráčům trvat i několik dní. Nikdy však nebude hrozit situace, že by vítězná strana okupovala dobytou zástavbu na neurčito. Bude-li vystrnaděná frakce příliš slabá, než aby vlastními silami dobyla město zpět, dočká se výrazných bonusů s jejichž pomocí nebude znovuobsazení sídla problém. Sluší se také poznamenat, že toto soupeření na sebe bere podobu souboje dvou ponejvíce znepřátelených frakcí (trpaslíci vs. orkové/goblini, elfové vs. Temní elfové), do boje však mohou kdykoliv zasáhnout také frakce spřátelené v rámci aliance. V případě nevyrovnaného počtu soupeřících hráčů bude hra vyrovnávat jejich počty za pomoci NPC bojovníků. V bojích najdou uplatnění třeba i obléhací stroje a opěrné body v podobě pevností.

K laciné kopii má tak nakonec Warhammer přeci jenom dál než do Humpolce. Do důvěrně známých schémat přináší řadu nových, svěžích a na pohled nesmírně lákavých prvků, které mohou v kombinaci s neuvěřitelně propracovaným a charismatickým světem Warhammeru přinést vskutku fantasy(tický) herní zážitek. Těšíme se na RvR, těšíme se na Warrior Preasty a lovce čarodějnic a Praagu (i s orlojem a Karlovým mostem) a spoustu dalších věcí. Snad jen aby nepřišel další odklad – po půlročním betatestování už by snad všechno mohlo být odladěno jak se patří.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama