Zynga se mění, nakupuje a propouští
"Budeme efektivnější". Tak zní aktuální poselství ze Zyngy - firmy, která v minulosti proslula facebookovými hrami typu CityVille a posléze i jepičím angažováním v online hazardu.
Loni v létě však v jejím životě došlo k obratu, angažovala nového šéfa Dona Mattricka a jeho nová podnikatelská vize právě nyní dostává konkrétní obrysy.
Mattrick nechal ze Zyngy vyhodit asi tři sta lidí a naoplátku za půl miliardy dolarů koupil studio Natural Motion. To je podepsané pod méně známými tituly jako CSR Racing a Backbreaker Football, ale hlavně má patent na tvorbu špičkové animační technologie, kterou již použila nejen ve svých hrách, ale licencuje ji i pro filmový průmysl.
Směr působení Zyngy přitom zůstane veskrze nezměněn. Dál se bude zaměřovat na mobilní a free-to-play hry z kategorie "lehčích" sociálních žánrů, nicméně je díky nové technologii a také s Mattrickovou zkušeností z AAA průmyslu povýší na respektuhodnější díla s lepší technickou úrovní a hodnotnějším obsahem. Tak zní alespoň oficiální proklamace.
V praxi to bude znamenat, že Zynga vyvine více her s hitovým potenciálem, aby přerušila špatné ekonomické výsledky z posledních dvou let, kdy jí konstantně klesají zisky. Žádné nové konkrétní herní značky nebo projekty však zatím zmíněny nebyly.