Zynga dělá casual hrám blbou reklamu
Tohle prohlášení si spousta lidí ze současného herního byznysu za rámeček nedá. David Crane, někdejší zakladatel Activisionu a tvůrce první historické akční plošinovky Pitfall, je přesvědčen, že takzvané casual hry mají dnes neprávem špatnou pověst a ukazuje prstem na největší firmu vyrábějící facebookové hříčky Zyngu.
Podle Cranea, který mluvil pro server Game Informer, nejsou casual hry nový fenomén. "Tenhle typ her se plánoval už před deseti lety a teď na to všichni zapomněli jenom pro to, že jsou na mobilech," poukázal Crane na fakt, že se casual hry na mobilních telefonech míchají se sociálními hříčkami z facebooku, a význam obou typů her, tedy casual a social, proto začíná splývat.
To je prý špatně, Crane sám má pocit, že casual, tedy příležitostné hry, přece vždycky dělal. "Vždy jsem se snažil tvořit hry, které budou zábavné v každém ohledu," říká. Proto k nim čas od času může usednout každý, a jsou tedy příležitostné.
Vše se ale změnilo poté, co do byznysu vstoupila Zynga se svými facebookovými hříčkami. "Kdybyste se před pár lety někoho zeptali, co myslí, že je casual hra, uvedl by nějakou podobnou k Angry Birds. Ale teď vám každý řekne, že je to Farmwille. A tohle zaměňování já nemám rád," říká Crane. Právě nápor Zynga her prý devalvuje jméno všem casual titulům současného herního světa.
Crane oznámil, že chce pracovat na nové hře Jungle Venture a pokouší se an ni sehnat peníze přes Kickstarter. Bude casual, social nebo asocial?..