Zdroje přímo z CD Projektu prý odmítají, že by se na kvalitě Cyberpunku výrazněji podepsala QA agentura
i Zdroj: Steam / CD Projekt Red
Byznys Cyberpunk 2077 Novinka Zdroje přímo z CD Projektu prý odmítají, že by se na kvalitě Cyberpunku výrazněji podepsala QA agentura

Zdroje přímo z CD Projektu prý odmítají, že by se na kvalitě Cyberpunku výrazněji podepsala QA agentura

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

28. 6. 2022 10:58 1

Včerejší odhalení, dle kterého měla za velkými problémy při vydání Cyberpunk 2077 stát nekompetentní QA agentura, možná vyvolá polemiku. Na sociálních sítích už se totiž objevují rozporující tvrzení, dle kterých firma Quantic Lab neměla na výslednou podobu hry prakticky žádný vliv.

Reklama
Reklama

  • Včerejší zprávu o QA agentuře Quantic Lab a jejím podílu na problémech Cyberpunku 2077 odmítají údajné zdroje přímo z CD Projektu
  • Vážné chyby se prý testovaly přímo ve studiu a vedení o nich moc dobře vědělo

Rychle si připomeňme, o co vlastně jde. Na YouTube se objevilo video kanálu Upper Echelon Gamers, ve kterém autor informuje o zprávě od údajného whistleblowera, bývalého zaměstnance agentury Quantic Lab poskytující QA služby vývojářským studiím. Dle jeho slov a přiložených dokumentů měla firma při zakázkové práci na Cyberpunk 2077 fungovat silně neefektivně, zaměstnávat nezkušené testery a kvůli interním kvótám zahlcovat CD Projekt Red zbytečnými nebo nedůležitými výkazy. Studiu tak měly uniknout důležité chyby, které pak zlobily hráče těsně po vydání hry.

Na Twitteru ale uživatel s přezdívkou @LegacyKillaHD zveřejnil vlákno, ve kterém tato tvrzení rozporuje. Dle svých slov mluvil s některými zdroji přímo ze studia CD Projekt Red, a ty s obsahem obvinění vůbec nesouhlasí. Především odporují tomu, že by vývojáři před vydáním nevěděli o některých vážných chybách, na které si později stěžovali hráči. „Nebylo to pro nás nic neznámého. Ale prostě jsme na to neměli čas, crunchovali jsme jak šílení, takže jsme ke konci vývoje byli úplně na dně,“ cituje @LegacyKillaHD konkrétně.

Zdroje také tvrdí, že důležitější aspekty hry byly testovány přímo ve studiu a rozhodně nebyly odkláněny na outsourcové týmy. Vážnější chyby vyžadovaly rozsáhlejší práci vývojářů a role Quantic Lab byla prakticky nulová. Problémy tak přičítají přímo interním pochybením v CD Projektu. „Všechno, co je důležité, je pod dohledem interního QA, produkce a vývojářů. Určitě to není tak, že bychom byli debilové a trávili spoustu času nad evidentně nedůležitými chybami.“ „Že by vedení nevědělo o chybách je nesmysl. Věděli, všichni věděli. Každý den tu hru pořád hráli,“ dodává zdroj.

V současnosti tak proti sobě stojí dvě protichůdná tvrzení od anonymních zdrojů. Který z nich má pravdu se můžeme jen dohadovat.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz