Záchrana herní historie není snadná: GOG při pátrání po právech využil detektiva
Úsilí GOGu o zachování herní historie se potýká s nečekanými problémy, včetně hledání zmizelých držitelů práv.
- GOG chce zajistit dlouhodobou funkčnost starších her i po ztrátě prodejních práv
- Technické potíže a nejasná autorská práva zpomalují postup projektu
- Společnost kvůli pátrání po vlastnících práv najala i soukromého detektiva
Projekt GOG Preservation Program, který má zajistit, aby klasické hry zůstaly funkční i na moderních počítačích, se potýká s nečekanými komplikacemi. Podle vyjádření zástupců společnosti je udržování her v chodu mnohem náročnější, než se původně předpokládalo. Starší tituly se rozpadají rychleji, než tým očekával, a problémy nespočívají jen v jejich spuštění, ale i v detailech, jako je podpora moderních ovladačů, rozlišení nebo možnost minimalizace okna.
Herní archivace v praxi: GOG bojuje za uchování starých titulů
GOG pokračuje v misi zachraňovat herní klasiky. Díky dlouholetým vyjednáváním se na platformu vrací tituly jako Resident Evil, Dino Crisis či Breath of Fire 4.
Původní cíl, vytvořit do konce roku 2025 seznam pěti set garantovaných her, byl proto snížen na přibližně tři sta padesát. Situaci navíc komplikují autorská práva a chybějící zdrojové kódy. Některé hry mají nejasné vlastníky práv, a GOG tak musel v krajních případech najmout i soukromého detektiva, aby zjistil, kdo je skutečným držitelem licence.