Zpět na článek

Diskuze: Zabíjení nevinných civilistů. A to je něco nového?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Screamed@seznam.cz
Screamed@seznam.cz
Level 1 Level 1
26. 11. 2009 05:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

red-icius : než hraješ tu misi tak ti tam vysvetlují tvuj ukol infiltrace Makarovovy skupiny a taky to že má udelat všechno (VŠECHNO) proto aby byl ukol splnen.tzn. i střílení civilistů ,ale notak lidi vládám nezáleží na lidech ,sou to jen čísla které musí ustoupit vetším zájmům.Navíc ta mise je duležitá pro celý příběh.Hra to ukazuje!Naráží na události,dává na výběr,jsou tu dvě volby!Ti co mohli střílet a ti co nemuseli!Jebu se do vás že ste je nepostříleli:-)))

Muvo
Muvo
Level 1 Level 1
23. 11. 2009 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu proč někdo volá po zákazu, trestu atd. Na začátku hry je hráč jasně varován a má možnost tu misi přeskočit. Sečteno a podtrženo je to jen a jen na hráči. Sám sem tu misi hrál a několik civilistů zastřelil, ale neměl sem z toho dobrý pocit.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
22. 11. 2009 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: HiHi, podle HREJ (minimálně podle Riddicka) jseš pokrytec a nedospělec.

Podle mne je tomu přesně naopak. "Zabíjení slabých bezbranných civilistů je pro mě stejně odpuzující v jakýchkoli kulisách" -je přesné.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 11. 2009 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no jak to tady ctu, tak tady moralizujete vsichni :D
ja sem v te misi nezabil jedinyho civilistu, protoze sem proste nechtel ale hned jak pod schodama vyskakali cerni tezkoodenci, tak sem je vsechny pekne pokropil.

tatove od rodin, brachove, synove, jak mas uniformu, dostanes kulku do bricha (ovladacem se spatne miri na hlavu :D)..

proste kdyz nekdo kupuje CoD, musi vedet do ceho jde a je mu nad 18 let. Pokud by se to stalo v mariovi, tak by ste mohli kecat. Tady je v ruce samopal a pred vama clovek. Co na tom, ze je to totalne americky idealizovany, co na tom, ze uz mi leze vsechno pruhovany s hvezdama krkem, jednou je v ruce samopal a pred vama pobiha rusak, tak proc si za ty utraceny prachy poradne nezastrilet? :)

najednou ma kazdej chytrak nazor a ma pocit, ze ho musi sdelit celymu svetu ..

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych autorovi chtěl říct, že příště, než začne házet "nás všechny hráče" do jednoho pytle (očividně včetně sebe), by měl tu větu - že -

"Autor ví, že my všichni nevolali po zrušení dané mise. Není žádné „my všichni“. Ale ti, kdož mlčí nejsou slyšet."

Předeslat hned ze začátku a nikoli vést celý článek v tom duchu, že mluví za nás za všechny. A názory typu: "že jsme v téhle maturitě zklamali ..." tak to opravdu promiň, ale to je trochu ustřelené. Hráč jako takový nemá v podvědomí nějaký usus, že musí před světem obstát, nebo hrát hry tak, aby se herní průmysl ubíral tím "správným" směrem. Protože on se tím správným směrem ubírá - tak jak si ho hráči bezprostředně a nezištně vychovávají. Proč to nazívat selháním? To je podle mě pokrytecké, neboť se nám tu snažíš říct - "Já vím jak by to mělo být, já to vím nejlíp, ale vy jste to dělali celou dobu špatně, takže jste v této maturitě zklamali" ... nesouhlasím

Screamed@seznam.cz
Screamed@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrej comment NEkrom4nT :-))100% souhlas...

Screamed@seznam.cz
Screamed@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do háje s onou kontroverzní misí!!
Myslim že tvurci to s touhle scénou nemysleli vubec špatne!Podivejte na pár posledních událostí z reality!!
11.září,Madrid 2004,Bombaj Listopad 2008.Myslim že na tyto události meli potřebu udelat proste narážku.Myslim že jde oto ukázat jak je to pro nekteré lidi opravdu snadné udelat ale v realite.A taky myslim že tahle diskutabilita od hráčů kteří tu moralizují s křížem je proto sama o sobě diskutabilní,neopodstatněná a zbytečná.Nikdo neříká že budete špatní když tam ty civily postřílíte,že se zvás stane psychopaticky smýšlející osoba.
Je to jen hra!!!která to má ukázat s té nejpřímejší strany!to máte strach že se nejak zmeníte?Nebo to delá ta nahuštená scenérie letiště?A co club v Tokiu v Kane and Lynchovi?hmm?to množství lidí?
Hrál sem všechny Cod .) a ta mise semnou ani nehla ,jen mi ukázala jak bezcitná realita je!Hrál sem za teroristu (infiltrátora,psychopata) co jde a zabíjí lidi a tak sem to udelal.Bral sem to jen jako hru...!
Sudte mě ...!!!Běžte do faku moralizéři...:-))je to k smíchu aspon sem ztratil pár minut času s napsáním nečeho tak zbytečného jako je tohle ,díky vám!CoDrulez! i s touhle misí ...vždyt o nic nejde ...kdo je v pohode pochopil to ..!

gygant
gygant
Level 0 Level 0
22. 11. 2009 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: Hle, jaký je HiHi krásný exemplář nedospělce a pokrytce... Škoda, že ti nemůžu dát kvalitní.

svincent
svincent
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taky uz cekate az vecer u zprav uslysite jak nekde vlitla sebranka nabozenskych fanatiku do pc herny a sejmula hrace nasilnych her? Svet nam porad ukazuje lekce jak se zoufali a hloupi lide ve jmenu boha nebo nejakeho fanatickeho presvedceni dopousteji zverstev... tak priste az budete hrat neco kde se strili a na okno vam zatuka cizi clovek s rukou v naprsni kapse vitaje vas slovy "znate boha?", tak mu prosim vas neotvirejte..mohl by to byt neon :D

NEkrom4nT
NEkrom4nT
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ta panika kolem toho je vazne prestrelena, kdyz se zamyslim nad tim ze muze existovat clovek, kterej by si o me myslel ze sem zvrhlej, nebo mam sklony k nasili jen proto, ze jsem v ty misi zastrelil napriklad civilistu, kterej se snazil zranenyho odtahnout do bezpeci, tak nevim jestli se mam smat nebo brecet

Str
Str
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"v MW2 jste k tomu donuceni"

To není úplně pravda. Hra nikde neříká, že má střílet do civilistů - úkol je přeci 'Follow group leader'. Rozhodnutí je na hráči, což je často přehlížený fakt (trochu jsem se o tom taky rozepsal - http://moricky.com/blog/2009/11/no-russian/ :)

Ale jinak souhlasím, hry jsou pořád dost nedospělé médium a dost si za to můžou hráči sami.

Malygoss@seznam.cz
Malygoss@seznam.cz
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Terroristické organizace nejsou signatáři Ženevských konvencí tudíž je nejsou nijak povinny dodržovat.

To že se nebude střílet na civilisty je jenom dohoda několika států která zavazuje jenom ty kteří s ní souhlasí.

Stejně jako "konvence" které zakazují určitý tip zbraní zavazují pouze signatáře.

Krom toho- ve válce lidi umírají a to je všechno.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Posaďte kohokoli k GTA a existují pouze 2 scénáře co udělá v příští minutě: Ukradne auto a začne přejíždět nevinné anebo do nich začne střílet... Vždyť od tohohle hry jsou. Dělat tam, co normálně nejde, nebo má dalekosáhlé následky.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 11. 2009 05:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V těto misi to zřejmě neplatí. Já dvakrát skončil, protože jsem střílel do teroristů. :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
23. 11. 2009 05:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gygant: Ja tak.

misho8723
misho8723
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Síce nesúhlasím s článkom o nedospelosti Dragon Age, ale k s týmto článkom súhlasím na 100%. Ja som na tej misii v MW2 nevidel nič zlého. Dokonca ma potešila v tom smere, že niekto sa rozhodol až takto za-riskovať v hre. Veľmi ma prekvapili názory hráčov, ktorý nadávali kvôli nej na IW, Activision a hráčov, ktorý tú misiu bez problémov odohrali. Ja som tú misiu odohral, fakt som pozabíjal pár civilistov a kvôli tomu si nemyslím, že som psychopat, ktorý to teraz ide uskutočniť naživo. Nemal som zase dobrú náladu pritom ako som videl ako sa všetci len tak tak vlečú, pomáhajú zraneným, ale popritom mi vyvolala pocit, že je to fakt neľudský čin. Takto má byť podľa mňa. Ak chcú mať hry dopad na ľudské pocity aké zatiaľ vedia vyvolať iné formy zábavy, ako filmy, knihy, atď, tak je podľa mňa namieste aby firmy dávali do hier aj takéto typy misií. Pri filmoch sme si už zvykli nato, že niekedy vyhrávajú tí zlí, a veľa krát pri nich hovoríme ako o výborných filmoch, tak prečo nie už aj pri hrách? Prečo na túto misiu nadávajú práve tí, čo nemajú problém stvárať zverstvá v GTA hrách alebo Postal? A hovoriť pri takýchto hrách o tom, že môžu mať zlý vplyv na decka? Pardon, ale na obaloch je jasne napísané, že od akej vekovej hranici je to prípustné a to by malo povedať už všetko. To, že rodičia na to kašlú a sú radi,že majú aspoň na určitý čas pokoj od deciek a jedného krásneho dňa zistia, že ich perfektne vychované decká nie sú v skutočnosti také ako si oni myslia, to prosím pekne je problém a chyba rodičov. To hádam každý rozumne zmýšľajúci človek pochopí na prvýkrát, nie? Či sa mýlim?.. Ja som pri hrách ako Zaklínač, Vampire: Bloodlines, Fallout, Bioshock, Fahrenheit, Fable, Mass Effect, System Shock, Deus Ex alebo teraz momentálne Dragon Age pri mnohých rozhodnutiach dlho rozmýšľal, že ako sa nakoniec rozhodnúť, aby to malo čo najmenej hrozné dôsledky. To sú podľa mňa dospelé hry. Nešlo mi o to, že aby som sa rozhodol preto, aby som si zaistil to, aby som mohol ďalej kupovať od obchodníka, ktorého ušetrím smrti, alebo čo je pre mňa výhodnejšie, ale aký to bude mať vplyv na mňa, okolie, na vzťahy s NPC postavami. A keď sa niekto rozhodne tak, ako IW, tak mu s radosťou zatlieskam, že sa rozhodol ako sa rozhodol. Pokým to je tak podané ako v IW, nie príliš prvo-plánovane, na efekt, tak prečo nie? Či stále chceme vidieť svet v hrách tak ako keď sme sa naň pozerali ako 10-ročný?

DarkWex
DarkWex
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Screamed (seznam.cz): Jj přeně tak to vidim i já.Každej z těch pseudomoralistů tady bude prudit a pak mu jebne v kouli z toho že nemůže dojet lvl Mária a pobije celou svojí rodinu.No v mém případě je to asi tak ,že když dostanu ve hře úkol tak ho splnim a neptám se proč a jak žije pixel. Hlavní rozdíl je v tom že ve hře normální člověk si vybije agresi na pixelech ve hre a pak žije spokojeným reálným životem. A pak je tu jiná sorta lidí co si navzájem budou snažit vymlátit mozek z palic a lidi jim za to ještě tleskají a říkají tomu sport a zábava.Nebo lidi co si jdou vylejt do hospody palici protože jim žena nebyla po vůli a až se vrátí domů zrubou jí tak že musí přijet záchranka.Podle mě už byl víc než COD závadnej třeba ROCKY a plno dalších slátanin z holywoodu atd.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 11. 2009 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak asi kazdymu musi byt jasna, ze se tvurci pro tohle rozhodli hlavne kvuli popularite a podobnym diskuzim. Pridavanim komentu a tvorenim techto clanku se tomu jen pridava :)

Levna reklama na jinak prumernou hru.
Btw. dohrano opravdu za odpoledne, nevim kam ten svet dnes speje, to nemuseli SP ani do hry davat, pokud je to zamereno jen na MP.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
22. 11. 2009 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pirátskou verzi bych nezmiňoval. Nevím, zda je možnost přeskočit tuto misi v každé prodejní verzi. Já myslím, že v každé ne. Pokud ano, jen dobře.

Ještě že máme možnost volby - hru, která se nám nelíbí, prostě nemusíme hrát. A to je moc dobře.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
22. 11. 2009 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vypadá to, že je to můj názor, který je ve článku na jednom místě citován, a je hodnocen dokonce jako vrchol pokrytectví a nedospělosti.
Což je vzhledem k tomu, že jsem tu nejspíše nejstarší, hodně pikantní.

Asi se nechci moc rozepisovat, protože svůj názor jsem koneckonců už vícekrát jasně deklaroval, a navíc mám chřipku, výsledek by nemusel odpovídat tomu, čeho bych chtěl svým sdělením dosáhnout.

Nemyslím si nicméně, že by můj názor byl pokrytecký. Je to o únosné míře. Mám snad proto, že rád hraji hry, strpět úplně všechno, co mi autoři naservírují? To tedy ne. Nehrál jsem Postal, nehrál jsem Manhunt. Nevěděl jsem, co se stane, když jsem poprvé "vytěžil" holčičku v Bioshocku, po tom zjištění jsem to v dalších fázích hry už nedělal. Pokud hra umožňuje vyhnout se zbytečnému násilí, ale nepodaří se mi to, jsem ochoten hru nahrát, a projet scénu znova. Ano, nelíbilo mi, že Lynchovi občas přeskočí, jeho amoky se střílením do civilistů mi velmi vadily. Ve F3 jsem nehrál s variantou odpálení atomovky (byť jsem se podíval). V MW2 možnost vyhnout se ta pakárně nemáte.

Každý má tu míru nastavenou jinak. Mám roli usnadněnou tím, že COD MW2 bych stejně nehrál, ale tak jsem si dovolil se vyjádřit, že se to zkrátka nelíbí. Kritizovat mne (nás) za názor, který podle mne není nijak závadný, a dělat z nás nedospělce a pokrytce, má do férovosti moc daleko.

No chtěl jsem říci: není spíše nedospělé to, bránit hry za každou cenu, ať je v nich co chce, protože jsme zkrátka deklarovali, že je to prostě jen zábava a pixely, a stát si za tím, a tupě hrát celý obsah, ať se ve hrách objeví cokoli? COKOLI?

t.richtr@email.cz
t.richtr@email.cz
Level 1 Level 1
22. 11. 2009 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímně ani já jsem neměl problém se střílením pixelových postaviček na letišti, ne snad kvůli morbidnímu smyslu pro humor, ne snad kvůli nějaké psychóze o které nevím xD, prostě jsem předpokládal, že když jim pomůžu tak mi to tak nějak rychleji uteče. Na druhou stranu chápu celý ten šramot okolo celé NO RUSSIAN. Souhlasím s autorem, že problém není v té misi, ale v nás a celkové naivitě lidí. Předpokládáme, že jsme mírumilovní, hodní lidé, kteří by ani mouše neublížili. Pak se takové zobrazení čistého zla zkříží s našimi morálními hodnotami, sice pokryteckými, ale přesto hodnotami... Lidé, kteří tak naivní nejsou a vědí, že by v případě nouze např. sežrali mrtvolu xDDD s NO RUSSIAN problémy nemají.

svincent
svincent
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neon4: myslim ze kazdej si po precteni tvyhu prispevku udela vlastni nazor na to, kdo je tady jak pises mentalne zaostalej. Kazdy totiz ma rad lidi co se v diskuzich hadaj a sproste se urazej jen proto, ze maji jiny nazor. Nebudu vubec psat v cem s tebou nesouhlasim a dal to rozebirat protoze nad blbcem nikdy nezvitezis pouzivanim argumentu...tak hodne stesti s tvymi nazory a bacha na podivne se chovajici pocitacove hrace nejen na letistich

svincent
svincent
Level 1 Level 1
21. 11. 2009 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja sem si misi na pomery cod6 singlplayeru docela uzil a pri strileni do tech pixelu na letisi sem si nepripadal jinak nez pri hrani jakekoliv jine hry. Hry rozhodne nemaji takovou paku s clovekem nejak pohnout jako filmy. Zadny pocit znechuceni se nedostavil. Nerikam ze kdyz spolecnost nechce tolerovat "zbytecne" nasili ze je to spatne ale s takovouhle se budem zachvili bat zabit mouchu protoze je to prece zivej tvor a clovek neni zadny monstrum. Hranice 18.let u hry je, takze ted uz je to problem rodicu aby se starali a nekupovali hry s rejdem 18 svym drobkum na Vanoce.

westfood
westfood
Level 1 Level 1
30. 11. 2009 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zkoukl jsem ještě video: v podstatě zajímavé je už to zarámování, pokud jste stříleli, jednali jste zbytečně, páč na konci jste odhaleni. Hra k nasilí vybízí nepřímo, skrze evokaci že ztratíte sám sebe pro větší věc. Jste obětí situace.
A víte že až zmasakrujete letiště, střílíte také po dobrých chlapcích kteří svůj život věnovali boji se zločinem.

westfood
westfood
Level 1 Level 1
29. 11. 2009 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nehrál jsem to, neviděl jsem video. Ale první věc co mně napadlo při pročítání téhle diskuze: je moc dobře, že ta mise ve hře je. Ono je totiž velmi zajímavé sledovat jak je ospravedlněné násilí vůči všem těm anonymním přisluhovačům velkých zloduchů. Jak snadno kývnete na smrt nějaké anonymní postavy, pokud víte že posluhuje "záporňákovy". Sejdou z mysli, jsou generičtí a zaměnitelní. Rozehrát vyprávění nad životem těhle padlých mučedníků se běžně nedělá, filmy i hry sledují jiné cíle vyprávění a meditace nad významem a dopadem smrti na jedince a jeho rodinu (kamarády, bratránky, sestřenky, rodiče apod.) se nenosí, jejich význam je čistě utilitární. Pokud vám ale hra zprostředkuje dilema skrze postavy se kterými dokážete mnohem snadněji soucítit: děti, ženy - staví vás před rozhodnutí, před něco nového a nezvyklého. Ono těch prostředků je mnohem více, jak odestetizovat násilí: stačí si vzpomenout na první zabití v casino royale, topení v umyvadle krásně předvádělo nástup nového podání bonda v craigově podobě - na rozdíl od předchozích bondovek nabila bondova postava větší míry patologičnost, což jí dodalo nový rozměr. Smrt není snadná a je dobře když se to podaří připomenout.

Reklama
Reklama