YouTuber přináší údajné úniky z konference PSVR2. Naznačuje technologie i hry
Novinka YouTuber přináší údajné úniky z konference PSVR2. Naznačuje technologie i hry

YouTuber přináší údajné úniky z konference PSVR2. Naznačuje technologie i hry

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

5. 8. 2021 10:24

Chystaná druhá generace virtuální reality PlayStation je sice stále poměrně daleko, stále častěji se ale objevují spekulace o hardwarové i softwarové výbavě. A co víc, většinou se shodují. Jeden z nejzajímavějších aktuálních úniků přinesl specializovaný youtubový kanál PSVR Without Parole, který se údajně dostal k věrohodným informacím ze soukromé konference, kterou výrobce připravil pro vývojáře her.

Reklama
Reklama

  • Kanál PSVR Without Parole přinesl údajný únik ze soukromé konference pro vývojáře
  • Odhaluje novinky o připravované druhé generaci PSVR
  • Ta má nabídnout vyšší FOV, OLED displej, další technologii pro chytré renderování i větší hry

Tyto informace potvrzují starší zmínky o tom, že bude headset disponovat solidním rozlišením 2000 x 2040 pixelů na jedno oko, což je velmi výrazný nárůst oproti předchůdci. Displeje mají navíc nabízet nejmodernější technologie s použitím OLED a podporou HDR. To by u virtuální reality mohlo výrazně pomoct k realističtějšímu a pro oko příjemnějšímu zážitku. Zorné pole se rozšíří na 110 stupňů.

Kanál opět mluví o využití technologie foveated rendering, která využívá sledování pohledu hráče k efektivnějšímu využití grafického výkonu. PSVR Without Parole ale tvrdí, že headset vedle ní využije i úplně novou technologii flexibilního škálovatelného rozlišení, které taktéž soustředí výkon na prostor, na který hráč zrovna ostří. Jaký je konkrétně rozdíl mezi oběma technologiemi nespecifikuje. Teoreticky by mohlo jít o jiný, marketingový název totožné technologie.

Video také potvrzuje, že autoři ve velké míře využívají technologií haptické odezvy. Ta se nově objeví i v helmě, kde má pomoct bojovat proti kinetóze. Ovladače by měly být výrazně citlivější a vnímat hráčovy prsty i když se jich přímo nedotýká. Stačí se s nimi jen přibližovat senzorům. Systém by tak měl lépe rozpoznávat celkovou polohu ruky včetně všech pěti prstů a umožňovat relativně realistickou virtuální gestikulaci.

Závěrem autor videa mluví o chystaných hrách. Ty se mají od dosavadní nabídky lišit, Sony totiž dle všeho opouští koncept “zážitků”, tedy zhruba hodinových titulů, ve kterých se dočkáte kondenzované zábavy optimalizované pro VR. Místo toho chce konečně propagovat plnohodnotné tituly v plné “konzolové AAA kvalitě”. To je na druhou stranu věc, kterou výrobci VR slibují už několik let a stále se jí moc nepřibližují. Sony je prý také výhýbavá v otázce zpětné kompatibility her z prvního PSVR. Že by nebyla v plánu?

Kdy se PSVR2 dočkáme? To je zatím ve hvězdách. Podrobnějších informací se máme dočkat na začátku roku 2022, letos to tedy nebude zcela určitě. Příznivci virtuální reality se ale zřejmě mají na co těšit.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz