Zpět na článek

Diskuze: XCOM 2 podporuje ovladač od Steamu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
8. 2. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Zase potřebuješ STEAM, hry neběžící pod touhle nadstavbou si na tom asi nezahraješ.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
5. 2. 2016 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hrál tady někdo?Jaký to je?

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 2. 2016 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: a nebo mas proste xbox ovladac a neresis zadny blbosti a nastavovani ... ani stahovani profilu a konfiguraci u Steam controlleru (natoz to, ze ti tam sviti ze mas zmacknou Y, B, LT atp)..

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tohle je celé od Microsoftu trochu smutné. Narazil jsem na to už poměrně dávno při programování aplikace využívající jako vstup joystick/gamepad. MS tlačí dopředu Xinput a "zatracuje" DirectInput, přestože pod Xinput prostě funguje opravdu jen gamepad kompatibilní s Xbox360 - naprosto stejná konfigurace os a tlačítek. Jenže co joysticky, volanty a další DirectInput ovladače? Fakt to nechápu. Přitom DirectInput taky samozřejmě byl jejich...
Z hlediska programování je Xinput nesrovnatelně jednodušší než DirectInput, což teď myslím jako pochvalu. Ale svým způsobem to je umožněno i tím, že je to vlastně jednoúčelová knihovna, zatímco DirectInput podporoval téměř vše, včetně force-feedback joysticků (žádné pitomé vibrace, ale detailně programovatelná síla působíci na páku).

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: s tím XINPUTem to tedy vysvětluje děsný pokles framedropu. Každopádně poznatek od Sacred : v momentě, kdy cítíš, že hra běží pomaleji, nebo je tam framedrop, během spuštěné hry vejít do menu ve hře,vytáhnout usb s gamepadem a zase jej tam zastrčit. Fungovalo to u Sacred, Mortal Kombat IX, Diabla, Defience, áááá tuším že u Raymana Origins...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už jsem se to dozvěděl - pokud to někoho zajímá.

Existuje několikaletá válka mezi Microsoftem a výrobci periferií mezi XINPUT a DINPUT ! I když obě dvě rozhraní vlastní Microsoft, XINPUT se snaží Microsoft tlačit dopředu (kvůli prodeji vlastních periferií) i když žere hodně výkonu PC, hlavně když se připojí dva tři XINPUT joypady. Ale výrobci periferií NECHTĚJÍ XINPUT !!! Na druhou stranu protože je X360 nejrozšířenější joypadem developeři her se DINPUT zkrátka vykvajznou. Je názor mezi výrobci periferií, že XINPUT rozhraní je špatné - joypady nesmí mít ani o tlačítko navíc/musí být ÚPLNĚ STEJNÉ rozložením tlačítek jako X360 controller jinak nedostanou X360 certifikaci a tím pádem spadnou do LEGACY škatulky/čili DINPUT.

Celé rozhraní XINPUT vzniklo jen proto, aby MICROSOFT zabránil prodeji ostatních periferií, které nevyrobil on sám.

Tenhle chlápek mi to objasnil - je to nádhernej článek.
http://joostdevblog.blogspot.cz/2012/08/the-craziness-that-is-joysticks-on-pc.html

Cituji: " it's result of some extremelly bad choices in the past".

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TeO: Samozřejmě že ne really. Stačí libovolnej emulátor myši a klávesnice na dinput joypad - problém je, že pak analogová páčka nefunguje jako analogová páčka ale jako D-PAD.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Není Xinput proprietární? Tudíž, nemusí výrobce gamepadu platit Microsoftu?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cože, žádnej ovladač ? Tak to je pro mě teda u XCOMu obrovský mínus. Přeci nebudu sedět na gauči a šmidlat myší, mám rád svý karpální tunely. Nechápu proč tak jednoduchou funkci do hry nezařadili, obvzláště když ovladač fungoval tak skvěle. Né že bych si to teda neuměl na joypad ošéfovat, ale je to pakárna navíc.

Nesouvisí s článkem: Neví někdo proč tak málo v obchodě zakoupených joypadů podporuje XINPUT (který 90% her vyžaduje) ? Jde mi o prachy, XONE i X360 ovladače jsou drahý a všechno co je pod 800,- má většinou zastaralý DINPUT. Nejhorší je, že když chce člověk koupit levnější ovladač přes nějaký e-shop nikdy tam není uvedeno jestli zařízení používá X nebo DINPUT. Konkrétně vím o těchto ovladačích s xinput -
Xbox 360 Controller
Xone Controller
Logitech F310 Gamepad
Logitech F710 Gamepad
Sony Dualshock 3

To je celkem málo na to že je na trhu zilión různých joypadů. Ten Logitech F310 jsem měl, stál 800,- a páčky vydržely rok. Je tam nějaká MICROSOFT exkluzivita, nebo co je zkrátka shnilého mezi PC joypady ?

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 2. 2016 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sem myslel ze ovladac nemuze byt, proto nemuze byt konzolova verze .. .a ted ovladac muze byt, takze co s konzolovkou? zmenilo se neco ? mam dneska valit do kramu pro PC verzi nebo pockat ?

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Nechci ze sebe udělat PR manažera, ale o všechny tyhle problémy přijdeš, když máš Steam Controller. :)

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, každopádně tohle je divné od samého začátku - zahrejte si to na PC a přes gamepad! Wow, ale na PSko nic...
Je pravda, že cokoliv jsme si s kamarádem chtěli zahrát na PC ve dvojko, nebo ve třech, tak všechno jsme museli překopávat přes nějaké emulátory (nejlepší byl ale Sacred III, který po zapojení druhého ovladače přes emulátor házel framedrop z 60 na 20,a bylo jedno o kolik se snížily detaily...fígl byl = na hovado ten gamepad vytáhnout z usb a zase ho tam dát během hraní :))
Otázka, proč se prodávají gamepady bez xinputu, je záhadou

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Pravděpodobně, jelikož prakticky každý má X360 ovladač :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Nevím no, já osobně stejně jiné gamepady než ty Xboxové nekupuju, takže tohle jsem ani nikdy neřešil. Moje čachrování končí v nainstalování SCP abych zprovoznil DS3 :D

Teď mě napadá, jestli je Xinput jenom u dražších modelů, tak by to sedělo na mojí hypotézu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: To někdy říkali? Já od začátku žil v domnění, že konzolová verze být nemůže, protože XCOM se na konzolích příšerně prodával.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
8. 2. 2016 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Nemám to vyzkoušené, ale řekl bych, že to určitě funguje, jen nemůžeš využívat funkce a tlačítka navíc. Ale každou hru si během pár sekund můžeš i v offlinu zkopírovat do knihovny (teda, zástupce).

Sporaric
Sporaric
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filias: Ne, není to peklo.

Filias
Filias
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

x360 ovladač stojí 500Kč. Nechápu co řešíte. Spousta her z konzolí se nedá pořádně hrát ani na klávesnici. Hrát to na něčem obskurnějším musí být peklo.

@stul.drabik: Asi 2h. Vypadá to jak jednička s nějakými novými prvky. Jestli tě bavil předchozí díl, tohle bude taky. Revoluci od toho nečekej.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Akorát u Xbox ovladače, pokud ho přímo hra nepodporuje, tak máš docela problém, navíc já teda u Steam ovladače skoro nic nenastavuju, prostě vyberu nejpoužívanější komunitní nastavení a hraju. A co má být s tím, co mi kde svítí? Rozvržení tlačítek je standardní, ještě má pár fikaných věcí navíc.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: právě že ne, nevím proč, ale takhle to fungovalo :) Prostě to plugneš tam a zpět a jede to :) (testováno na win 8, X360 controller emulator). Právě že byly dinputové gamepady ale takhle to jelo...trošku ruská metoda, ale funkční

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Jo, konečně někdo se zkušeností. DVA TŘI joypady já radši nezkoušim to je teprve ta správná pakárnička, když se jejich ID a PID perou mezi sebou, nemluvě o tom že většina PC má 2/3 USB v HUBu a v HUBu nesmí být zapojený dva joypady (nebo joypad a klávesnice). Každej potřebuje svoje vlastní USB (jednotnotlivý) přímo na základní desce (DINPUT pady).

REDAKCE: Nevíte něco o tom, proč tak málo joypadů na PC má XINPUT, kterýžto hry považují za standard ? Prosim prosim. Nedokázal jsem na to na internetu najít uspokojivou odpověď a věřte, že jsem hledal.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Aha takže princip je - jseš bohatej máš XINPUT, jseš chudej máš DINPUT a pakárnu. Navíc ti nikdo nezajistí, že tvůj nově koupený joypad nemá absolutně exotickej setup, že ti žádný program nepomůže (v DINPUTu je triliarda variací jak nastavit samotné připojení joypadu k PC pomocí plug & play což XINPUT nemá jelikož je to standart).

Btw. DINPUT není oficiálně od Microsoftu podporovaný od roku 2009, tak proč pro ně vznikaj joypady ? Co je to tajemství okolo XINPUTu (hů hů hů (haunted noises) ? :D

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Já neříkám, že je to pro mne problém. Dokážu joypad rozchodit v čemkoliv - i v takovym S.T.A.L.K.E.R.ovi a na svůj setup tam jsem náležitě pyšnej. jen by mě zajímala ta politika, proč je na PC tak málo joypadů, které NEfungují bez externích programů typu "X360 controller emulator", proč se stále vyrábějí DINPUT joypady (a je jich 99,9%) a vůbec proč už neni XINPUT dávno standartem pro všechny joypady na PC.

Tvoje hypotéza bude nejspíš správná, jde o prachy. Ale že o tom není jediný článek na internetu, nic oficiálního co by to řešilo. To jsou všichni PCčkáři s tímhle stavem spokojeni a já jsem jedinej komu to vadí ?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: Ano u XINPUT joypadů. Jakmile vypneš DINPUT joypad při hře, vypne se X360 Controller Emulator a při opětovném zapojení joypad nefunguje.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Možné to je, ale že by to zaplatil jen Logitech ? Při googles jsem zjistil (ale jistý si tím nejsem), že MAD CATZ maj jen jeden XINPUT joypad/arcade stick a to mi na jednoho z největších výrobců periferií přijde dost málo (a na to že DINPUT joypady se standartním setupem prostě nefungují - přehozená tlačítka / osy X/Y nemluvě o tom že tlaková tlačítka L2 R2 nefungují vůbec - ten tlak). Asi takhle - jdu do obchodu, koupim joypad kterej má na krabici napsáno VOBROVSKÝ "PC compatible" zapojim, nainstaluju software od výrobce, pustim první hru a když dám nahoru, tak postava jde doprava. 90% PC her neumožňuje nastavení joypadu (hlavně u os X/Y na páčkách) Jedinej "všechna čest" CAPCOM podporuje JAKÝKOLIV joypady a dá se to v jejich hrách nastavit. Ostatní maj za standart X360 controller a FAKJŮ. Tak proč je na PC k prodeji 1000000000 joypadů, z nichž 99,9% nefunguje, pokud člověk nepoužije "X360 controller emulator"(od externího výrobce), ale i tam se pro každou jednotlivou hru musí dělat nastavení, nemluvě o tom že některé hry (Metal Gear Solid V) se nastavit nedají.

Reklama
Reklama